Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Pricefox.gr: Ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα – Ποιο είναι πιο οικονομικό

Μερικοί λάτρεις θα σπεύσουν να υπερασπιστούν τα αγαπημένα τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα λέγοντας πως είναι οικονομικότερα στη συντήρηση και την τροφοδοσία, επομένως η συνολική κατοχή και χρήση τους θα πρέπει να είναι εξίσου οικονομικότερη.
Όσοι πάλι τηρούν πιο σκεπτική στάση θα αντιτάξουν ότι η σημαντικά υψηλότερη τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έναντι των αντίστοιχων βενζινοκίνητων από τις ίδιες εταιρείες το καθιστά ακριβότερη επιλογή σε βάθος χρόνου.

Τί ισχύει τελικά; Το Pricefox.gr δίνει την απάντηση με τη νέα έρευνα όπου συγκρίνει 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται στην Ελληνική αγορά (Peugeot e-2008 και Hyundai Kona Electric)με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα (Peugeot 2008 και Hyundai Kona).

Αρχική Αγορά

Η σύγκριση ξεκινά φυσικά από την αγορά του οχήματος. Θεωρώντας ότι τα οχήματα αγοράζονται καινούργια και όχι μεταχειρισμένα, οι εκδόσεις και οι τιμές που χρησιμοποιήθηκαν είναι οι εξής:

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: 24.600€
  • Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): 42.200€
  • Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: 21.790€
  • Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: 47.990€

Χιλιόμετρα στην τριετία

Για τον υπολογισμό των χιλιομέτρων στην τριετία χρησιμοποιήθηκε η μέση απόσταση το χρόνο για τους Έλληνες οδηγούς που υπολογίζεται στα 10.000 χλμ/χρόνο. Αυτό αθροίζει τα συνολικά χιλιόμετρα στην τριετία στις 30.000.
Κόστη Συντήρησης στην τριετία

Τα κόστη συντήρησης διαφέρουν ανάμεσα στα βενζινοκίνητα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς οι τα δεύτερα έχουν πολύ λιγότερες απαιτήσεις που αφορούν την αλλαγή φίλτρου καμπίνας τον πρώτο χρόνο και τα υγρά φρένων στα 2 ή 3 χρόνια, σύμφωνα με το newsauto. Για τα βενζινοκίνητα, τα κόστη συντήρησης αφορούν:

  • Το Μικρό σέρβις που γίνεται κατά μέσο όρο κάθε 10.000 χλμ
  • Το Μεγάλο σέρβις που γίνεται κατά μέσο όρο κάθε 20.000 χλμ.
  • Έξοδα αγοράς και αντικατάστασης ελαστικών (1 φορά στην τριετία)

Σύμφωνα με τα παραπάνω, τα κόστη συντήρησης στην τριετία για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ανέρχονται στα 1200€ για τα βενζινοκίνητα οχήματα ενώ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαμορφώνεται στα 214€ για το Peugeot e-2008 και στα 185€ για το Hyundai Kona Electric. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι οι αντιπροσωπείες συνήθως δίνουν κόστη σε βάθη πενταετίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επομένως οι τιμές είναι προσεγγιστικές.

Κατανάλωση

Για τον υπολογισμό της κατανάλωσης χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τις επίσημες ιστοσελίδες των οχημάτων, οι οποίες αφορούν κατανάλωση ανά 100 χιλιόμετρα. Όσο χαμηλότερη είναι η κατανάλωση τόσο αποδοτικότερο είναι το όχημα.

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: 5,4L/100χλμ
  • Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): 17,80 kWh/100 χλμ
  • Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: 5,8L/100χλμ
  • Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: 14,30 kWh/100 χλμ

Κόστη Βενζίνης

Δεδομένων των παγκόσμιων εξελίξεων, η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, ενώ σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτ. την προηγούμενη εβδομάδα ήταν 2,114€ ανά λίτρο. Στην ίδια πηγή παρατηρείται μία πτωτική τάση τις τελευταίες εβδομάδες και παρόλο που δεν αναμένεται να πέσει στα επίπεδα προ πανδημίας, λαμβάνεται υπόψιν αυτή η τάση και η μέση τιμής της βενζίνης σε βάθος τριών ετών θεωρείται πως είναι 1,85€.
Επομένως το κόστος διαμορφώνεται σε 2.997€ για το Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S και 3.219€ για το Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive.

Κόστος Φόρτισης

Ο υπολογισμός του κόστους φόρτισης είναι δυσκολότερος καθώς οι σταθμοί φόρτισης διαφορετικών εταιρειών έχουν διαφορετικές τιμολογήσεις και δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή αντίστοιχο παρατηρητήριο τιμών. Επιπλέον, το κόστος διαφέρει ανάλογα με την εάν ο κάτοχος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιλέγει την απλή φόρτιση ή την ταχυφόρτιση. Θεωρώντας πως η φόρτιση πραγματοποιείται μόνο σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης και επιλέγεται τόσο η απλή φόρτιση όσο και η ταχυφόρτιση υψηλής ισχύος, το μέσο κόστος διαμορφώνεται στα 0,45€/kWh. Επομένως στην τριετία το κόστος φόρτισης ανέρχεται στα 2043€ για το Peugeot e-2008 και στα 1930€ για το Hyundai Kona Electric.

Τέλη Κυκλοφορίας

Τα τέλη κυκλοφορίας επιβαρύνουν μόνο τα οχήματα με ρύπους. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο πως σε λίγα χρόνια είναι πολύ πιθανό να επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρωτίστως σε πιο ώριμες αγορές της ΕΕ.
Με τα νεότερα δεδομένα, τα τέλη κυκλοφορίας στην τριετία αθροίζουν συνολικά σε 237€ για το Peugeot 2008 και 252€ για το Hyundai Kona.

Ετήσια Ασφάλιση Οχήματος

Συγκρίνοντας τιμές για ασφάλεια αυτοκινήτου σε online πλατφόρμες όπως το Pricefox.gr προκύπτει το παρακάτω κόστος για ετήσια ασφάλεια αυτοκινήτου πυρός / κλοπής με όλες τις πρόσθετες καλύψεις.

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: από 200€ έως 370€ ετησίως για το ίδιο πακέτο
  • Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): από 315€ έως 463€ ετησίως για το ίδιο πακέτο
  • Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: από 185€ έως 350€ ετησίως για το ίδιο πακέτο

Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: από 330€ έως 485€ ετησίως για το ίδιο πακέτο
Για τον υπολογισμό του κόστους κατοχής στη συνέχεια λαμβάνεται υπόψιν η χαμηλότερη τιμή καθώς θεωρούμε ότι ο ιδιοκτήτης του οχήματος επωφελείται από την online σύγκριση τιμών στο Pricefox.

Κόστος Χρήσης ή Απομείωση αξίας οχήματος

Σύμφωνα με τον οδηγό του πολίτη, το ποσοστό απομείωσης στα 3 έτη για οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία των SUV είναι 37%. Το ποσοστό αυτό δεν παραμένει ίδιο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία μέχρι σήμερα έχουν μεγαλύτερο κόστος χρήσης από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με την έρευνα της LeasePlan για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το μέσο κόστος χρήσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα ανέρχεται στα 564€ το μήνα.

Με βάση τα παραπάνω, η απομείωση αξίας των οχημάτων στην τριετία υπολογίζεται ως:

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: 9,102€
  • Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): 22,946€
  • Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: 8,247€
  • Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: 20,634€

Τελικά πόσο κοστίζει η κατοχή στα 3 χρόνια;

Λαμβάνοντας υπόψιν τα κόστη αγοράς, συντήρησης, βενζίνης/φόρτισης και χρήσης, το να έχει στην κατοχή του κάποιος ένα από τα παραπάνω οχήματα έχει τα αντίστοιχα κόστη εξής (Κόστος κτήσης – όλα τα κόστη στην τριετία – το ποσό κατά την πώληση στην τριετία):

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: 13.736€
  • Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): 22.631€
  • Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: 12.733€
  • Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: 22.419€

Εν κατακλείδι φαίνεται πως η αγορά ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου δε συμφέρει στην Ελλάδα καθώς τόσο η αρχική τιμή αγοράς είναι σημαντικά μεγαλύτερη όσο και η μετέπειτα απομείωση αξίας είναι σημαντικά μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Τα δεδομένα αυτά ενδέχεται να αλλάξουν ωστόσο στην επόμενη πενταετία καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές μπαίνουν στην αγορά δημιουργώντας έτσι πιο ανταγωνιστικές τιμές. Παράλληλα, οι επενδύσεις που γίνονται για τη δημιουργία υποδομών ικανών να υποστηρίξουν την ευρύτερη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων θα μειώσουν το κόστος χρήσης τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!