Γ.Δ.
1605.92 +0,51%
ACAG
+1,50%
6.09
AEM
-0,56%
4.54
AKTR
-1,86%
5.28
BOCHGR
-0,74%
5.34
CENER
+0,44%
9.04
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-0,48%
8.28
EVR
-0,87%
1.705
NOVAL
+0,80%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.24
TITC
-0,49%
40.4
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,42%
2.33
ΑΒΕ
+0,47%
0.424
ΑΔΜΗΕ
-0,35%
2.81
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,59%
4.29
ΑΛΦΑ
+4,29%
1.919
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,65%
10.89
ΑΣΚΟ
-0,65%
3.08
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
+5,11%
1.44
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.78
ΑΤΤ
+2,00%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
+0,72%
5.62
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,35%
1.5
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,33%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.4
ΔΑΑ
+0,11%
8.904
ΔΑΙΟΣ
+7,02%
3.66
ΔΕΗ
+0,31%
12.97
ΔΟΜΙΚ
+1,49%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,32%
0.354
ΕΒΡΟΦ
+0,80%
1.885
ΕΕΕ
-1,02%
40.68
ΕΚΤΕΡ
-0,50%
2.01
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
+0,47%
2.16
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.26
ΕΛΠΕ
+1,55%
7.87
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+0,78%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,47%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
+1,30%
8.732
ΕΥΑΠΣ
-1,18%
3.36
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.84
ΕΥΡΩΒ
+1,68%
2.542
ΕΧΑΕ
+0,10%
4.855
ΙΑΤΡ
-1,27%
1.945
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.355
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.67
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.72
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.044
ΙΝΤΕΚ
+1,03%
5.9
ΙΝΤΕΤ
+3,78%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+0,66%
3.07
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
+0,40%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,68%
0.436
ΚΟΥΑΛ
-0,94%
1.266
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
0,00%
16.3
ΚΤΗΛΑ
-1,55%
1.9
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.932
ΛΑΒΙ
+1,02%
0.792
ΛΑΜΔΑ
+1,23%
6.6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
-2,29%
1.71
ΛΟΥΛΗ
+0,90%
3.38
ΜΑΘΙΟ
-0,27%
0.75
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.81
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΟΗ
+0,18%
21.82
ΜΟΝΤΑ
+1,60%
3.8
ΜΟΤΟ
-1,44%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,69%
26.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.82
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
-9,76%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,22%
35.7
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-2,86%
0.816
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.26
ΞΥΛΠ
-2,70%
0.36
ΟΛΘ
-1,41%
28
ΟΛΠ
+0,92%
33.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,35%
17.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.798
ΟΤΕ
+1,15%
14.91
ΟΤΟΕΛ
+0,93%
10.84
ΠΑΙΡ
+0,41%
0.984
ΠΑΠ
-0,38%
2.6
ΠΕΙΡ
-0,46%
4.539
ΠΕΡΦ
-0,39%
5.14
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.89
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
+0,63%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
-0,62%
12.84
ΣΑΡΑΝ
+6,54%
1.14
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,18%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-2,24%
1.53
ΣΠΕΙΣ
+1,08%
5.62
ΣΠΙ
-2,68%
0.582
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,04%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.24
ΦΡΛΚ
-0,49%
4.09
ΧΑΙΔΕ
-7,32%
0.76

Το τοπίο των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ΕΕ

Εμπορικό ετήσιο πλεόνασμα 79,5 δισ. ευρώ και 375 δισ. ευρώ σε φορολογία έδωσε ο κλάδος του αυτοκινήτου στις κυβερνήσεις των μεγάλων αγορών της Ευρώπης, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μια από τις βασικές ατμομηχανές της οικονομίας. Παράλληλα έχουν γίνει επενδύσεις 59 δισ. ευρώ, υποδηλώνοντας ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να παίζει και τα επόμενα χρόνια πρωταγωνιστικό ρόλο.

Όλα αυτά όταν δρομολογείται η μετάβαση προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται συνεχώς και όλες οι εταιρείες στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Η καλύτερη απόδειξη είναι ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχώς αυξάνεται, αγγίζοντας το 10% το 2021 και έχοντας ισχυρές ενδείξεις ανόδου για φέτος. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να υλοποιήσουν την Πράσινη Συμφωνία, εφαρμόζοντας μια σειρά από επιχειρηματικές στρατηγικές και στοχεύοντας στην επίτευξη μικρότερου συνολικού αποτυπώματος και εκπομπών ρύπων.

Όπως αποδείχθηκε στην πρόσφατη Έκθεση Αυτοκινήτου του Ανόβερου, οι περισσότερες κατασκευάστριες εταιρείες έδειξαν μια σειρά από μοντέλα μηδενικών ρύπων, ενώ συνεχίζουν να κάνουν συμφωνίες για μείωση του αποτυπώματος των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν. Αρκετές μετέχουν ή εξαγοράζουν εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το κομμάτι, προκειμένου να έχουν τον απόλυτο έλεγχο και τον πρώτο λόγο στις μελλοντικές αποφάσεις.

«Αν θέλουμε να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους, η Ευρώπη πρέπει να εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση. Οι εταιρείες μετασχημαρτίζονται προς όφελος του περιβάλλοντος», αναφέρει μεταξύ άλλων η γενική διευθύντρια της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Sigrid de Vries.

Από τη άλλη τα τελευταία στοιχεία που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια δείχνουν ότι η ΕΕ εδραιώνει τη θέση της με ετήσια μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Από την μία τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, και από την άλλη η ανάλογη παιδεία δίνουν λύση στο μεγάλο πρόβλημα. Ωστόσο, η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομΗχανιών συνεχίζεται μέχρι να μην υπάρξει απολύτως κανένας θάνατος στους δρόμους.

Όσον αφορά την παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων στην ΕΕ, η εικόνα δεν είναι καλή. Η παραγωγή οχημάτων δέχτηκε άλλο ένα χτύπημα το 2021 (-8%), καθώς οι ελλείψεις εφοδιασμού συνεχίζουν να πάνε τις παραγωγές πίσω, δημιουργώντας πολύμηνες καθυστερήσεις στην παράδοση νέων οχημάτων. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιβράδυνσης της παραγωγής, οι πωλήσεις νέων οχημάτων συνέχισαν την πτώση τους. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν σε 9,7 εκ. μονάδες το 2021 και αποτελεί σημείο προβληματισμού για το μέλλον.

Τέλος, άξιο λόγου είναι η μεγάλες μέσες ηλικίες των οχημάτων. Σήμερα η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ είναι 12 ετών, των φορτηγών 14 έτη και των λεωφορείων 13 έτη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!