THEPOWERGAME
Ποιός θα γίνει ο κύριος αντίπαλος του Έλον Μασκ;
Σύμφωνα με τον αρθρογράφο του Forbes, Alan Ohnsman, όπως από την PayPal είχε κάποτε βγει μία “μαφία”, μια ομάδα επιτυχημένων εταίρων που συνέχισαν την πορεία τους ιδρύοντας ή χρηματοδοτώντας άλλες εταιρείες, το ίδιο πάει να γίνει και με την Tesla.
Τότε, είχαν δημιουργηθεί η Yelp, η LinkedIn, ηPalantir και η Affirm. Τώρα η “νέα μαφία” περιλαμβάνει εταιρείες όπως οι Aurora Innovation, Sila Nanotechnologies, Fisker Inc., Lucid Motors και Redwood Materials.
Εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών
Πρόκειται για εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και μπαταριών, κυρίως στην Καλιφόρνια, ενώ δεκάδες άλλοι έχουν βρει “στέγη” σε εταιρείες EV όπως η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων Proterra και η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικων οχημάτων Rivian.
“Η Tesla δεν μπορεί να το κάνει μόνη της”, λέει ο Πίτερ Ρόουλινσον, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Tesla για το Model S και πλέον διευθύνων σύμβουλος της δικής του νεοφυούς εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Lucid.
Ο Μασκ “χρειάζεται ανταγωνισμό”, προσθέτει.
“Είναι μια καλή ‘κοινότητα’ να συμμετέχεις”, εξηγεί ο Στέρλινγκ Άντερσον, συνιδρυτής της νεοφυούς εταιρείας αυτόνομης οδήγησης Aurora, ο οποίος αποχώρησε από την Tesla το 2016.
“Είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω πόσο επιτυχημένοι είναι και πόσο έχουν συμβάλλει πολλοί από τους πρώην συναδέλφους μου σε διάφορους χώρους”, προσθέτει.
Ήδη οι εταιρείες αυτές έχουν συνδυαστική αξία άνω των 30 δισ. δολαρίων. Μπορεί το ποσό αυτό να αποτελεί μόνο ένα κλάσμα της κεφαλαιοποίησης της Tesla, ύψους 780 δισ. δολαρίων, αλλά είναι μόνο η αρχή.
Ποιοί είναι οι ανταγωνιστές
Στερλίνγκ Άντερσον. Συνιδρυτής και επικεφαλής προϊόντων της Aurora Innovation
Ο Άντερσον εντάχθηκε στο δυναμικό της Tesla το 2013 για να δουλέψει πάνω στο project του crossover Model X, ενώ εργάστηκε στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, ως επικεφαλής του project ανάπτυξης του συστήματος υποστήριξης οδηγού Autopilot.
“Θα το συνέκρινα με το να βρίσκεσαι με κάποιον στο ίδιο χαράκωμα”, λέει για την εποχή που ήταν στην Tesla, εξηγώντας: “Αναπτύσσεις πραγματικούς δεσμούς σε ένα τέτοιο περιβάλλον υψηλής πίεσης”.
Τζιν Μπερντιτσέβσκι. Συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sila Nanotechnologies
Ο Μπερντιτσέβσκι ήταν ο έβδομος εργαζόμενος που προσελήφθη στην Tesla, το 2004, ως επικεφαλής μηχανικός μπαταριών για το μοντέλο Roadster, την πρώτη της απόπειρα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
“Μετά την κυκλοφορία του Roadster, είχα δύο επιλογές: είτε να ιδρύσω τη δική μου εταιρεία είτε να παραμείνω και να ασχοληθώ με το project του Model S”, λέει ο Μπερντιτσέβσκι, ο οποίος τελικά αποχώρησε από την Tesla το 2008 και ίδρυσε την εταιρεία μπαταριών Sila Nano το 2011.
Χένρικ Φίσκερ. Συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Fisker Inc.
Ο διάσημος σχεδιαστής είχε “ντύσει” ένα BMW κάμπριο για τον Τζέιμς Μποντ και ηγείτο του τμήματος σχεδιασμού της Aston Martin. Στη συνέχεια, διετέλεσε σύμβουλος σχεδιασμού για το Model S της Tesla. Το σχέδιό του δεν άρεσε στον Μασκ, ο οποίος έφτασε μάλιστα ως το σημείο να μηνύσει (ανεπιτυχώς) τον Φίσκερ το 2008 για παραβίαση της σύμβασής του, κατηγορώντας τον ότι κατασκοπεύει την Tesla.
Πλέον με την εισηγμένη Fisker Inc., και ετοιμάζεται να βγάλει στους δρόμους τα ηλεκτρικά crossover Ocean.
Πίτερ Ρόουλινσον. Συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Lucid Motors
Ο Ρόουλινσον, βετεράνος της Jaguar και της Lotus, προσχώρησε στην Tesla το 2009. Μαζί με τον Μάσκ, θυμάται “και οι δύο επιδιώκαμε εμμονικά την τεχνολογική τελειότητα, και η μηχανική δεν ήταν αρκετή”, λέει.
Ήταν επικεφαλής μηχανικός για το Model S της Tesla, το ηλεκτρικό sedan του 2012 που επαναπροσδιόρισε πόσο καλό μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Μετά από “εμπλοκή” στη σχέση του με τον Μασκ σχετικά με το πρόγραμμα ανάπτυξης του Model X αποχώρησε και πλέον είναι διευθύνων σύμβουλος της Lucid Motors, μιας νεοφυούς εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα το Νιούαρκ της Καλιφόρνια.
Τζέφρι Μπράιαν Στρόμπελ. Ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Redwood Materials
Ο Στρόμπελ ήταν συνιδρυτής εταίρος της Tesla και ο επικεφαλής τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων από τα πρώτα της βήματα έως και το 2019.
Το αρχικό του όνειρο ήταν να φτιάξει ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να μειώσει την εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Τώρα επικεντρώνεται στην ανακύκλωση μπαταριών μέσω της νεοφυούς εταιρείας του Redwood Materials, για να διασφαλίσει ότι το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο από τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες των οχημάτων της Tesla και των άλλων δεν θα καταλήξουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και χωματερές.