Γ.Δ.
1593.16 -0,91%
ACAG
-0,49%
6.04
AEM
+0,46%
4.54
AKTR
-1,14%
5.19
BOCHGR
0,00%
5.32
CENER
+0,89%
9.05
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,84%
8.27
EVR
-2,04%
1.68
NOVAL
-1,96%
2.5
OPTIMA
-1,39%
14.14
TITC
-0,87%
39.75
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.5
ΑΒΑΞ
-4,13%
2.205
ΑΒΕ
-0,24%
0.423
ΑΔΜΗΕ
-0,35%
2.81
ΑΚΡΙΤ
+1,35%
0.75
ΑΛΜΥ
-1,64%
4.2
ΑΛΦΑ
+0,08%
1.949
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,14%
10.54
ΑΣΚΟ
-2,26%
3.03
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.14
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-1,96%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.3
ΒΙΟ
-1,41%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,89%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-1,68%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,67%
1.49
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
18.14
ΔΑΑ
+1,53%
8.874
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,34%
12.91
ΔΟΜΙΚ
-0,55%
2.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,37%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-2,69%
1.81
ΕΕΕ
+0,68%
41.24
ΕΚΤΕΡ
-1,71%
2.01
ΕΛΒΕ
+8,82%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,89%
2.27
ΕΛΠΕ
-1,54%
7.68
ΕΛΣΤΡ
-2,16%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-0,90%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,93%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,91%
1.105
ΕΤΕ
+0,18%
8.94
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.35
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-0,84%
2.482
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.81
ΙΑΤΡ
-2,06%
1.9
ΙΚΤΙΝ
-2,51%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-2,40%
1.63
ΙΝΛΙΦ
-2,85%
4.77
ΙΝΛΟΤ
+1,37%
1.036
ΙΝΤΕΚ
-1,51%
5.88
ΙΝΤΕΤ
-1,99%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,98%
3.03
ΚΑΡΕΛ
-1,23%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.95
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,94%
1.27
ΚΟΥΕΣ
-0,33%
6.1
ΚΡΙ
-3,61%
16
ΚΤΗΛΑ
-0,53%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+2,32%
0.97
ΛΑΒΙ
-2,76%
0.775
ΛΑΜΔΑ
-0,61%
6.47
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
+0,58%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-3,25%
3.27
ΜΑΘΙΟ
+5,85%
0.76
ΜΕΒΑ
+0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-2,23%
2.19
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,07%
2.84
ΜΙΝ
-7,33%
0.468
ΜΟΗ
-2,49%
21.16
ΜΟΝΤΑ
+1,60%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,21%
26.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.83
ΜΠΡΙΚ
-0,84%
2.37
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,63%
34.92
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
+8,65%
0.402
ΟΛΘ
-0,71%
28
ΟΛΠ
+1,86%
32.9
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,99%
16.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,50%
0.796
ΟΤΕ
-0,40%
14.96
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.68
ΠΑΙΡ
-2,83%
0.962
ΠΑΠ
+0,77%
2.62
ΠΕΙΡ
-1,39%
4.47
ΠΕΡΦ
-0,78%
5.1
ΠΕΤΡΟ
-2,77%
7.72
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.855
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,55%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.1
ΠΡΟΦ
-0,59%
5.05
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-3,00%
12.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,19%
0.334
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
+3,45%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,80%
20.16
ΤΖΚΑ
-2,11%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,78%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,98%
4.06
ΧΑΙΔΕ
-3,52%
0.685

Αυτοκίνηση: Το υψηλό κόστος ενέργειας δημιουργεί ανησυχία στον κλάδο

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι είναι οι λάτρεις της αυτοκίνησης αναφορικά με το αυξανόμενο κόστος αγοράς, της χρήσης και της συντήρησης των αυτοκινήτων τους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας αυτοκίνησης για το 2022, που παρουσιάστηκε από την Continental στις αρχές του Ιουλίου.

Για πάνω από μια δεκαετία, η έρευνα αυτή αποτελεί βαρόμετρο, για τις παγκόσμιες τάσεις στην αυτοκίνηση και την αποδοχή των νέων τεχνολογιών που την συνοδεύουν. Για το 2022, η έρευνα συμπεριέλαβε 6.000 πολίτες, ηλικίας 18 έως 70 ετών, στις χώρες Γερμανία, Γαλλία, Νορβηγία, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κίνα, εξετάζοντας τις προσωπικές τους ανάγκες αλλά και τις προτιμήσεις τους, στον ελεύθερο χρόνο και στα ταξίδια. Στόχος της, να συγκρίνει, διεθνώς, τις σχετικές με την εξέλιξη της αυτοκίνησης συμπεριφορές και προσωπικές συνήθειες των οδηγών.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξαν ότι οι οδηγοί θέλουν να οδηγούν με περισσότερη ασφάλεια, άνεση και με αειφόρες πρακτικές. Κυρίως, όμως, τους ενδιαφέρει η οικονομικά προσιτή απόκτηση και χρήση του αυτοκινήτου. Γενικά, οι υψηλοί ρυθμοί πληθωρισμού και η ταχεία άνοδος των τιμών της ενέργειας απειλούν να βάλουν φρένο στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης. Η αειφορία, όμως, συνεχίζει να είναι προτεραιότητα και γίνεται όλο και πιο σημαντική για την πλειοψηφία των πολιτών. Παρόλα αυτά, μόνο το 44% των Γερμανών που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς στη Γερμανία δήλωσαν πως δεν θα έχουν πλέον την οικονομική δυνατότητα να οδηγούν, εάν η τιμή της βενζίνης ξεπεράσει τα 2,80 ευρώ ανά λίτρο.

Παράλληλα, οι ίδιοι αναφέρουν ότι δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για την αγορά ή χρήση ενός οχήματος που είναι φιλικό προς το περιβάλλον, σε σχέση με όσα ξοδεύουν για το συμβατικό τους αυτοκίνητο και, σχεδόν οι μισοί, αναφέρουν το υψηλό κόστος, ως αιτία που δεν αγοράζουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά τη γνώμη της συντριπτικής πλειοψηφίας, οι κυβερνήσεις πρέπει να κάνουν πολλά περισσότερα, ώστε να διασφαλίσουν την αύξηση του ποσοστού των οχημάτων που κυκλοφορούν, χωρίς να εκπέμπουν ρύπους και, κυρίως, να διασφαλίσουν ότι η αυτοκίνηση θα παραμένει οικονομικά προσιτή, συνολικά.

Το αυξανόμενο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και η έλλειψη πληροφόρησης αποτελούν εμπόδια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, η έρευνα έδειξε ότι το κόστος και οι ανεπαρκείς υποδομές αποτελούν εμπόδια στην αύξηση της ζήτησης για αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον, ειδικά για τα ηλεκτρικά. Περίπου τα 2/3 των ερωτηθέντων στη Γερμανία, αισθάνονται ανεπαρκώς ενημερωμένοι, σχετικά με το κόστος αγοράς και λειτουργίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Λόγω, δε, του αυξανόμενου κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας, το 67% δεν είναι σίγουρο για το όφελος από την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ενώ η πλειοψηφία (62%) δεν πιστεύει ότι θα είναι σε θέση να αγοράσει ηλεκτρικό όχημα στο άμεσο μέλλον.

Ένα εξίσου εντυπωσιακό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι και θα παραμείνουν ο μεγάλος νικητής στις συνήθειες μετακίνησης των πολιτών την περίοδο της πανδημίας. Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανέφερε ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό τους, τουλάχιστον, μία φορά την εβδομάδα. Στις ΗΠΑ, περισσότεροι από τους μισούς (59%), χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους καθημερινά, ενώ μόνο το 1/5 των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και μόνο ένας στους δέκα τα χρησιμοποιεί καθημερινά. Η συντριπτική πλειοψηφία, επίσης, πιστεύει ότι τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν στην κορυφή των προτιμήσεων μετακίνησης στο μέλλον και, ίσως, ακόμη πιο διευρυμένα, ενώ, όσοι ταξίδευαν μέσα στην πανδημία, ανέφεραν ότι το έκαναν μόνο με το αυτοκίνητό τους και πως το ίδιο θα κάνουν (84%), μόλις τελειώσει η πανδημία.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στη Γερμανία θεωρεί το αυτοκίνητο ως ένα ουσιαστικό μέρος της προσωπικής τους ζωής και όχι ένα απλό εργαλείο μετακίνησης. Έτσι, οι οδηγοί δηλώνουν έντονη επιθυμία να έχουν όλες τις σύγχρονες ανέσεις και τεχνολογίες στο όχημά τους, όπως σύνδεση στο διαδίκτυο, για να κατεβάζουν προγράμματα που θα κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή, άνετη, λιγότερο χρονοβόρα, διασκεδαστική και χρήσιμη. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες θεωρούν τα συστήματα ηλεκτρονικής υποβοήθησης οδήγησης επιθυμητά ή ακόμη και απαραίτητα στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος, ενώ ένας στους τέσσερις θα ήθελε λειτουργίες, όπως η αυτοματοποιημένη οδήγηση, κατά τη διάρκεια μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανέφερε, τέλος, ότι η συνδεσιμότητα, η αυτοματοποίηση και η εμπειρία του χρήστη παίζουν καθοριστικό ρόλο κατά την αγορά του νέου τους αυτοκινήτου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!