THEPOWERGAME
Έχουν περάσει επτά μήνες από την παρουσίαση των σχεδίων της αυτοκινητοβιομηχανίας Next e.Go για τη δημιουργία εργοστασίου στην Ελλάδα και το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στην πόλη η οποία θα φιλοξενήσει τη μονάδα κατασκευής του μοντέλου e.Go Life. Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, οι υπεύθυνοι της εταιρείας όλο αυτό το διάστημα έχουν επισκεφθεί όλες τις περιοχές που είχαν δείξει ενδιαφέρον να φιλοξενήσουν τη μονάδα αλλά και αυτές που τους υπέδειξε το Enterprise Greece και πλέον έχουν αξιολογήσει τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία των «υποψηφίων».
Μένουν πίσω τα φαβορί
Δύο πόλεις που φέρονταν να έχουν αυξημένες πιθανότητες λόγω του βιομηχανικού τους παρελθόντος αλλά και της παρουσίας λιμανιού και σιδηροδρόμου φαίνεται να έχουν χάσει τη δυναμική τους σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις. Πρόκειται για τις βιομηχανικές ζώνες σε Αχαΐα και Μαγνησία με την τελευταία να έχει φιλοξενήσει στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν αυτοκινητοβιομηχανία (της ΤΕΟΚΑΡ του ομίλου Θεοχαράκη).
Σε ό,τι αφορά στην περίπτωση της Αχαΐας, οι πληροφορίες θέλουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει δεύτερες σκέψεις καθώς τα κόστη (λιμενικά κ.α.) φέρονται να είναι υψηλότερα από ότι σε άλλες περιοχές που βρίσκονται στο shortlist. H περίπτωση του Μαγνησίας που ήταν και οι πρώτοι μέσω του Φορέα Διοίκησης και Διαχείρισης της Α Βιομηχανικής Περιοχής Βόλου που είχαν δείξει ενδιαφέρον να προσκαλέσουν τους Γερμανούς επίσης φέρεται να «κολλάει» σε τεχνικά ζητήματα στο λιμάνι της πόλης.
Μάχη Δυτικής – Ανατολικής Μακεδονίας
Οι δύο περιοχές που έχουν αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες τους για να δημιουργήσει το εργοστάσιο της η Next E.Go είναι η Καβάλα και Κοζάνη. Σε ότι αφορά την πρώτη τα πλεονεκτήματα έχουν να κάνουν με την παρουσία λιμανιού, την πλέον κοντινή απόσταση από την Βουλγαρία όπου σχεδιάζεται εργοστάσιο για τα μοντέλα E.Go Life και Ε.Go Life Cross στην πόλη Lovech, καθώς και την καλή οδική σύνδεση μέσω της Εγνατίας Οδού. Σε ό,τι αφορά στην Κοζάνη τα κίνητρα είναι κυρίως οικονομικά καθώς η περιοχή συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα σε αυτές που δίνεται η μέγιστη ενίσχυση από το κράτος ώστε να καλυφθεί το κενό που θα αφήσει πίσω της η απολιγνιτοποίηση. Για τους Γερμανούς το οικονομικό κίνητρο είναι σημαντικό όπως και η γειτνίαση με την Εγνατία, όμως αξιολογούν αρνητικά την έλλειψη λιμανιού ή σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Όπως και να έχει μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να παρθούν οριστικές αποφάσεις, καθώς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η έναρξη λειτουργίας της μονάδας για το E.Go Life προσδιορίζεται για το 2024. Η επένδυση η οποία αναμένεται να αγγίξει τα 100 εκατ. ευρώ αφορά ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει 2.000 οχήματα τον χρόνο με δυνατότητα να δεκαπλασιαστεί και να φτάσει τα 20.000 εάν το επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς.