Γ.Δ.
1607.79 +0,62%
ACAG
+1,17%
6.07
AEM
-1,02%
4.519
AKTR
-2,42%
5.25
BOCHGR
-1,12%
5.32
CENER
-0,33%
8.97
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
8.34
EVR
-0,29%
1.715
NOVAL
+2,00%
2.55
OPTIMA
+1,27%
14.34
TITC
-1,23%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,10%
2.3
ΑΒΕ
+0,47%
0.424
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.82
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.27
ΑΛΦΑ
+5,84%
1.9475
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,46%
10.77
ΑΣΚΟ
0,00%
3.1
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,00%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
+1,79%
5.68
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.73
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,33%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,86%
18.34
ΔΑΑ
-1,73%
8.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+2,24%
13.22
ΔΟΜΙΚ
+0,74%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-0,53%
1.86
ΕΕΕ
-0,34%
40.96
ΕΚΤΕΡ
+1,24%
2.045
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,65%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.786
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
+3,53%
8.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,12%
2.503
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.835
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.94
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.67
ΙΝΛΙΦ
+4,47%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,73%
1.022
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
5.97
ΙΝΤΕΤ
+5,46%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,33%
3.06
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
+3,61%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+0,52%
1.95
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.12
ΚΡΙ
+1,84%
16.6
ΚΤΗΛΑ
-1,55%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+1,50%
0.948
ΛΑΒΙ
+1,66%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.51
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
-1,14%
1.73
ΛΟΥΛΗ
+0,90%
3.38
ΜΑΘΙΟ
-4,52%
0.718
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.81
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΟΗ
-0,37%
21.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,90%
2.745
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+1,22%
26.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.83
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
-9,76%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,77%
35.5
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-1,90%
0.824
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,37%
32.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,12%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+1,90%
15.02
ΟΤΟΕΛ
-1,12%
10.62
ΠΑΙΡ
+1,02%
0.99
ΠΑΠ
-0,38%
2.6
ΠΕΙΡ
-0,59%
4.533
ΠΕΡΦ
-0,39%
5.14
ΠΕΤΡΟ
-0,50%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,77%
3.865
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
+1,89%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
-1,86%
12.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,77%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
-3,01%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-13,41%
0.71

Πιο ακριβά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα τελευταία δύο χρόνια

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, μιας χώρας που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,1% το 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι καταβλήθηκαν κατά μέσο όρο 15.740 ευρώ για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκίνητου το 2021, έναντι 12.470 ευρώ που είχαν καταβληθεί το 2019, υποδηλώνοντας την σημαντική αύξηση. Ένας λόγος που οι οδηγοί δαπάνησαν περισσότερα χρήματα για την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι ότι στρέφονται περισσότερο προς την αγορά των SUV, που κατά βάση είναι ακριβότερα. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος της αύξησης. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και συνεχίζει να παίζει η πανδημία, η οποία έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα με τις παραγωγές καινούριων αυτοκινήτων, αναγκάζοντας μεγάλη μερίδα πολιτών, που θέλει να αγοράσει άμεσα αυτοκίνητο, να στρέφεται προς το μεταχειρισμένο.

Πώς έχει αλλάξει το τοπίο η έλλειψη ημιαγωγών

Η έλλειψη των ημιαγωγών εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η αργή παράδοση έχει ως συνέπεια κάποιους να τους στρέψει προς την αγορά του μεταχειρισμένου. Για παράδειγμα αντί για 3,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα το 2019, μόνο 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη Γερμανία το 2021.

Σύμφωνα με το DAT (εταιρεία λογισμικού για τα αυτοκίνητα), στην αγορά κυκλοφόρησαν λιγότερα καινούρια οχήματα από τις εταιρείες μίσθωσης, με αποτέλεσμα οι ανάγκες να καλύπτονται με τα μεταχειρισμένα οχήματα. Έτσι αυτές οι εταιρείες δεν πούλησαν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά τους, ανανέωσαν τα συμβόλαια με τα ήδη υπάρχοντα, μειώνοντας αισθητά την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Επίσης, το κόστος των μεταφορών των μεταχειρισμένων από κράτος σε κράτος αυξήθηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα να μετακυλίεται η αύξηση στον τελικό καταναλωτή.

Πότε θα πέσουν οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Αυτό δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα. Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πιθανό να παραμείνει το ίδιο και το 2022, ίσως και τις αρχές του 2023. Θα εξομαλυνθεί μόνο όταν μπει σε κανονικό ρυθμό η παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων και τα εργοστάσια θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση.

Σε αυτό το σημείο ιδιαίτερη σημασία έχουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έγινε την άνοιξη του 2021, όπου έδειξε ότι το 69% όλων των καταναλωτών οι οποίοι βρίσκονται στη διαδικασία αγοράς θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ένα νέο ηλεκτρικό όχημα από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Μέχρι την ηλικία των 12 μηνών, ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι μια επιλογή για το 30% των αγοραστών. Μόλις το αυτοκίνητο ξεπεράσει το συγκεκριμένο όριο ηλικίας, τότε η αποδοχή για αγορά πέφτει σε μονοψήφιο ποσοστό.

Τέλος, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μετά την πάροδο της τριετίας εξακολουθούν να στοιχίζουν πάνω από το 59% της αρχικής τους τιμής. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του DAT, οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμένουν αρκετά υψηλές, με αποτέλεσμα να αποτρέπει αρκετούς για την αγορά τους. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι στρέφονται στην αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αντί για ένα μεταχειρισμένο, παρά τους συχνά μεγάλους χρόνους παράδοσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!