Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αυξήθηκαν 70,7% οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων

Στη διάρκεια της χρονιάς 2021 πωλήθηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη τόσα καινούρια υβριδικά οχήματα όσα και ντιζελοκίνητα, ενώ τα 100% ηλεκτρικά συνέχισαν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, αλλά λιγότερο εντυπωσιακά απ’ ό,τι το 2020, ανακοίνωσαν σήμερα οι κατασκευαστές.

Στο σύνολο του έτους 2021, οι πωλήσεις μη εξωτερικά φορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων (ντίζελ ή βενζίνης) συνέχισαν να αυξάνονται (+60,5% σε ένα χρόνο), καθώς πώλησαν 1,9 εκατομμύριο οχήματα, δηλαδή είχαν μερίδιο 19,6% της αγοράς, όσα και τα απλά ντιζελοκίνητα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αυτά τα τελευταία, τα οποία έχουν πληγεί από το σκάνδαλο ντιζελγκέιτ και από ισχυρές επιβαρύνσεις, είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά ένα τρίτο στη διάρκεια του έτους (31,5%) σε όλη την ήπειρο, ακόμη και κατά το ήμισυ κατά το τελευταίο τρίμηνο.

Οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών, δηλαδή των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με θερμικό κινητήρα και ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα, αυξήθηκαν επίσης κατά 70,7%, με πωλήσεις 867.092 οχημάτων και μερίδιο 8,9% της αγοράς.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πλευρά τους, συνέχισαν να αυξάνονται κατά 63,1% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με πωλήσεις 878.432 οχημάτων και μερίδιο 9,1% της αγοράς (έναντι 1,9% το 2019 και 5,4% το 2020), χάρη και στην προώθησή τους μέσω δημόσιων επιδοτήσεων για την αγορά τους και την όλο και ευρύτερη προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές.

Ο στόχος της ΕΕ για το 2025

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει στόχο να απαγορεύσει μέχρι το 2035 τις πωλήσεις οχημάτων με θερμικό κινητήρα, στη Γαλλία και τη Γερμανία, τις δύο κύριες αγορές, συνέχισαν να αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στη Σουηδία, την Ιρλανδία ή την Ιταλία οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων διπλασιάσθηκαν μέσα σ’ ένα χρόνο.

Κοντά στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο είδε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κατά 76% σε διάστημα ενός έτους. Στη Νορβηγία, 19 από τα 20 καινούρια μοντέλα οχημάτων, που έκαναν τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Ιανουάριο, ήταν ηλεκτρικά, με πρωτοφανές μερίδιο 83,7% της αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!