Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Μειώθηκαν οι πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων

Τον Δεκέμβριο, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ συρρικνώθηκε εκ νέου, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 8,4% στις 155.963 μονάδες, κυρίως λόγω της πτώσης των πωλήσεων νέων VAN, ανακοίνωσε η ACEA.

Ωστόσο, η σύγκριση με τις ταξινομήσεις φορτηγών και λεωφορείων βελτιώθηκαν σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν όλες πτώση, με την πιο έντονη στην Ισπανία (-31,9%).

Συνολικά το 2021, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 9,6% φτάνοντας τις 1.880.682 μονάδες, σε μεγάλο βαθμό χάρη στη χαμηλή βάση που καταγράφηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Ωστόσο, αυτό το αποτέλεσμα πλήρους έτους παραμένει πολύ κάτω από τα 2,1 εκατομμύρια μονάδες που καταγράφηκαν στο 2019, το έτος πριν από την πανδημία. Με εξαίρεση την Ισπανία (-2,8%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη πέρυσι. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο (+15,5%) ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+7,8%), ενώ οι εγγραφές αυξήθηκαν μόνο κατά ένα μέτριο 0,6% στη Γερμανία.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Κατά τον μήνα Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών σε όλη την ΕΕ μειώθηκαν σημαντικά (-12,8%). Ο κύριος λόγος εξακολουθεί να είναι η έλλειψη μικροτσίπ που έπληξε την παραγωγή αυτής της κατηγορίας οχημάτων ιδιαίτερα. Αυτή η τάση αντικατοπτρίστηκε στις επιδόσεις των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής, οι οποίες σημείωσαν μεγάλη πτώση τον τελευταίο μήνα του έτους: Ισπανία (-34,8%), Γερμανία (-12,4%), Γαλλία (-10,5%) και Ιταλία (- 9,2%)

Εξετάζοντας τους όγκους του 2021 ολόκληρου του έτους, σχεδόν 1,6 εκατομμύρια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 8,5% από έτος σε έτος, παρά τα αρνητικά αποτελέσματα τους τελευταίους έξι μήνες του έτους. Ωστόσο, οι παραστάσεις ήταν ανάμεικτες στις τέσσερις μεγάλες αγορές. Στην Ισπανία (-4,0%) και τη Γερμανία (-0,8%) οι ταξινομήσεις νέων βαν σημείωσαν ελαφρά πτώση, ενώ η Ιταλία και η Γαλλία έκλεισαν θετικά τη χρονιά, με όγκους πωλήσεων κατά 14,7% και 7,5% αντίστοιχα.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον Δεκέμβριο, η ζήτηση για νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσε σταθερή αύξηση (+23,5%). Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ισχυρές επιδόσεις της Κεντρικής Ευρώπης και ιδιαίτερα της Πολωνίας (+69,4%). Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης συνέβαλαν επίσης θετικά στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα, ιδίως η Γερμανία (+18,0%) και η Ισπανία (+15,7%).

Το 2021, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 21,2%, φτάνοντας συνολικά τις 240.346 μονάδες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, αυτό εξακολουθεί να είναι περίπου 12% κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα του 2019. Και οι 27 αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ιταλία (+24,5%), Ισπανία (+12,5%), Γερμανία (+10,4%) και Γαλλία (+5,6%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Τον Δεκέμβριο του 2021, πουλήθηκαν 25.314 νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά στην ΕΕ, αυξημένα κατά 19,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Παρόμοια με την κατηγορία των βαρέων φορτηγών, η Κεντρική Ευρώπη και η Πολωνία (+59,3%) ειδικότερα, έδωσαν σημαντική ώθηση σε αυτήν την ανάπτυξη. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές, η Ιταλία (+21,2%) και η Γερμανία (+14,6%) κατέγραψαν τα ισχυρότερα κέρδη, ακολουθούμενη από την Ισπανία (+2,2%), ενώ η ζήτηση παρέμεινε σταθερή στη Γαλλία (-0,2%).

Πέρυσι, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 16,8% φτάνοντας τις 289.316 πωλήσεις συνολικά. Παρά τα αρνητικά αποτελέσματα από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο, τα κέρδη που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και τον Δεκέμβριο βοήθησαν την απόδοση ολόκληρου του έτους. Ως αποτέλεσμα, σχεδόν όλες οι αγορές της ΕΕ κατάφεραν να έχουν καλύτερες επιδόσεις από ό,τι το 2020, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ιταλίας (+22,3%), Ισπανίας (+8,1%), Γερμανίας (+5,6%) και Γαλλίας (+5,5%)

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον Δεκέμβριο, 3.855 νέα λεωφορεία και πούλμαν ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας άνοδο 6,8% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020. Διψήφιες αυξήσεις καταγράφηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Ιταλία (+40,7%), Γαλλία (+ 38,7%) και τη Γερμανία (+26,6%). Αντίθετα, η Ισπανία υπέστη σημαντική πτώση (-36,4%) τον τελευταίο μήνα του έτους.

Συνολικά το 2021, η ζήτηση στην ΕΕ για λεωφορεία και πούλμαν αυξήθηκε κατά 2,8% σε 29.941 πωλήσεις. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, μόνο η Ισπανία σημείωσε πτώση (-10,2%), ενώ οι ταξινομήσεις λεωφορείων παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες στη Γερμανία σε σύγκριση με το 2020 (+0,2%). Η Γαλλία (+13,4%) και η Ιταλία (+11,1%) έκλεισαν τη χρονιά με θετικό τόνο, σημειώνοντας και οι δύο διψήφια κέρδη.

Η European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) είναι η εμπορική ένωση των 16 μεγάλων παραγωγών αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη με έδρα τις Βρυξέλλες.

Τα μέλη επαγγελματικών οχημάτων της ACEA είναι η DAF Trucks, η Daimler Truck, η Ford Trucks, η Iveco Group, η MAN Truck & Bus, η Scania, η Volkswagen Commercial Vehicles και η Volvo Group.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!