Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X εξοπλίζεται με σύστημα Steer-by-wire

Η εταιρεία, ανακοίνωσε ότι ένα άνετο και ευρύχωρο SUV, που θα παράγεται σε δυο εκδόσεις, η μια θα είναι δικίνητη και η άλλη τετρακίνητη

toyota-bz4x © Toyota

Στο τέλος του 2022 αναμένεται στην ελληνική αγορά το νέο Toyota bZ4X. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της ιαπωνικής μάρκας. Η εταιρεία, ανακοίνωσε ότι ένα άνετο και ευρύχωρο SUV, που θα παράγεται σε δυο εκδόσεις, η μια θα είναι δικίνητη και η άλλη τετρακίνητη. Η τελευταία θα φέρει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης. Σχετικά με την μπαταρία που είναι το πιο σημαντικό τμήμα κάθε αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί ουσιαστικά καθορίζει και την αυτονομία του αυτοκινήτου, η μάρκα ανακοίνωσε ότι θα το εξοπλίσει με μια νέα μπαταρία υψηλής ανθεκτικότητας. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και αναμένεται να επιτρέψει εμβέλεια οδήγησης μηδενικών εκπομπών άνω των 450 χλμ.(WLTP).

Το προσθιοκίνητο bZ4X εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης. Η ισχύς του φθάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 26.8 χλγμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4” και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η τετρακίνητη έκδοση έχει μέγιστη ισχύ 217,5 ίππους και ροπή 33,8 χλγμ. Η τελική ταχύτητα παραμένει στα 160 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα μειώνεται στα 7,7”.

Σύστημα θέρμανσης που χρησιμοποιεί αντλία θερμότητας

Για να μειωθεί η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος όταν απαιτείται η θέρμανση του εσωτερικού χώρου του αυτοκινήτου, τοποθετήθηκε ένα σύστημα θέρμανσης, που χρησιμοποιεί μια αντλία θερμότητας, η οποία αντλεί θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα για να ζεστάνει το αυτοκίνητο. Ανακοινώθηκε ότι είναι αποδοτική ακόμη και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και πως χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τα τυπικά συστήματα κλιματισμού.

Για πρόσθετη ζεστασιά στην καμπίνα, παρέχεται θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία για τον οδηγό και τον συνοδηγό, η οποία είναι εγκατεστημένη κάτω από την κολόνα του τιμονιού και τον πίνακα οργάνων για τη θέρμανση των ποδιών. Παρέχεται προαιρετικά και σύστημα θέρμανσης των καθισμάτων.

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Toyota παραγωγής που προσφέρει το σύστημα steer-by-wire. Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμόζει τη γωνία του ελαστικού ακριβώς σύμφωνα με την πρόθεση του οδηγού. Όντας πιο συμπαγές, παρέχει επίσης περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την θέση οδήγησης και την ευκολία στην είσοδο και έξοδο από την καμπίνα.

Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη, χωρίς να χρειάζεται πλήρης στροφή του τιμονιού με το χέρι. Το πλήρες κλείδωμα του τιμονιού μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια στροφή 150 μοιρών.

Χωρίς φυσική σύνδεση στο σύστημα, οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί από τα ελαστικά μπλοκάρονται, αλλά ο οδηγός εξακολουθεί να λαμβάνει πολύτιμη ανατροφοδότηση. Η αίσθηση του τιμονιού βελτιώνεται μέσω του ανεξάρτητου ελέγχου της ροπής του τιμονιού. Η επιλογή διαφορετικών τρόπων οδήγησης μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης ώστε να ταιριάζουν στις συνθήκες οδήγησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΙΛΥΔΑ
0.00%
0.00
AKTR
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.00%
0.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
0.00%
0.00
TITC
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
0.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
0.00
NOVAL
0.00%
0.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.00
ACAG
0.00%
0.00
ΑΣΚΟ
0.00%
0.00
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
0.00
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
0.00
ΕΛΛ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.00%
0.00
ΦΡΛΚ
0.00%
0.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.00%
0.00
ΚΡΙ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
0.00
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
0.00%
0.00
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
OPTIMA
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΤ
0.00%
0.00
ΠΕΙΡ
0.00%
0.00
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.00%
0.00
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
0.00
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.00%
0.00
ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
0.00
ΜΙΓ
0.00%
0.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
0.00%
0.00
ΝΑΥΠ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.00%
0.00
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
0.00%
0.00
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
0.00
ΕΣΥΜΒ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
0.00%
0.00
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.00%
0.00
DIMAND
0.00%
0.00
ΒΙΟΣΚ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
0.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.00
EVR
0.00%
0.00
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
0.00%
0.00
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.00%
0.00
ΔΑΑ
0.00%
0.00
ΑΝΔΡΟ
0.00%
0.00
ΞΥΛΚ
0.00%
0.00
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.00%
0.00
ΚΟΥΑΛ
0.00%
0.00
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.00%
0.00
ΑΡΑΙΓ
0.00%
0.00
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
0.00
ΟΛΥΜΠ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.00%
0.00
AEM
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.00%
0.00
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.00
ΣΙΔΜΑ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΜΠΡΙΚ
0.00%
0.00