Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X εξοπλίζεται με σύστημα Steer-by-wire

Στο τέλος του 2022 αναμένεται στην ελληνική αγορά το νέο Toyota bZ4X. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της ιαπωνικής μάρκας. Η εταιρεία, ανακοίνωσε ότι ένα άνετο και ευρύχωρο SUV, που θα παράγεται σε δυο εκδόσεις, η μια θα είναι δικίνητη και η άλλη τετρακίνητη. Η τελευταία θα φέρει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης. Σχετικά με την μπαταρία που είναι το πιο σημαντικό τμήμα κάθε αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί ουσιαστικά καθορίζει και την αυτονομία του αυτοκινήτου, η μάρκα ανακοίνωσε ότι θα το εξοπλίσει με μια νέα μπαταρία υψηλής ανθεκτικότητας. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και αναμένεται να επιτρέψει εμβέλεια οδήγησης μηδενικών εκπομπών άνω των 450 χλμ.(WLTP).

Το προσθιοκίνητο bZ4X εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης. Η ισχύς του φθάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 26.8 χλγμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4” και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η τετρακίνητη έκδοση έχει μέγιστη ισχύ 217,5 ίππους και ροπή 33,8 χλγμ. Η τελική ταχύτητα παραμένει στα 160 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα μειώνεται στα 7,7”.

Σύστημα θέρμανσης που χρησιμοποιεί αντλία θερμότητας

Για να μειωθεί η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος όταν απαιτείται η θέρμανση του εσωτερικού χώρου του αυτοκινήτου, τοποθετήθηκε ένα σύστημα θέρμανσης, που χρησιμοποιεί μια αντλία θερμότητας, η οποία αντλεί θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα για να ζεστάνει το αυτοκίνητο. Ανακοινώθηκε ότι είναι αποδοτική ακόμη και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και πως χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τα τυπικά συστήματα κλιματισμού.

Για πρόσθετη ζεστασιά στην καμπίνα, παρέχεται θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία για τον οδηγό και τον συνοδηγό, η οποία είναι εγκατεστημένη κάτω από την κολόνα του τιμονιού και τον πίνακα οργάνων για τη θέρμανση των ποδιών. Παρέχεται προαιρετικά και σύστημα θέρμανσης των καθισμάτων.

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Toyota παραγωγής που προσφέρει το σύστημα steer-by-wire. Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμόζει τη γωνία του ελαστικού ακριβώς σύμφωνα με την πρόθεση του οδηγού. Όντας πιο συμπαγές, παρέχει επίσης περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την θέση οδήγησης και την ευκολία στην είσοδο και έξοδο από την καμπίνα.

Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη, χωρίς να χρειάζεται πλήρης στροφή του τιμονιού με το χέρι. Το πλήρες κλείδωμα του τιμονιού μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια στροφή 150 μοιρών.

Χωρίς φυσική σύνδεση στο σύστημα, οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί από τα ελαστικά μπλοκάρονται, αλλά ο οδηγός εξακολουθεί να λαμβάνει πολύτιμη ανατροφοδότηση. Η αίσθηση του τιμονιού βελτιώνεται μέσω του ανεξάρτητου ελέγχου της ροπής του τιμονιού. Η επιλογή διαφορετικών τρόπων οδήγησης μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης ώστε να ταιριάζουν στις συνθήκες οδήγησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!