Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Ανεπάρκεια τσιπ και το 2022 φρενάρει τις πωλήσεις ΙΧ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις από την ανεπάρκεια στην προσφορά των τσιπ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, με παράγοντες του κλάδου να διαβλέπουν πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα είναι υποτονικές μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μετά το πρώτο εξάμηνο του έτους. «Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα αποτελέσουν πρόκληση το 2022 όπως συνέβη το 2021», σχολίασε ο Πήτερ Φας, συνέταιρος στην EY και αρμόδιος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στο Bloomberg.

Πτώση στις πωλήσεις ΙΧ

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν τον Δεκέμβριο κατά 22,8% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, παρατείνοντας την υποχώρηση των πωλήσεων επί έκτο διαδοχικό μήνα και αντανακλώντας ετήσια πτώση 2,4%, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΕΑΜΑ). Τα περσινά στοιχεία είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά διότι είναι συγκρίσιμα με το 2020 που ήταν το πρώτο έτος της πανδημίας της νόσου Covid-19. Ο κλάδος αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των αλυσιδωτών αντιδράσεων που προκλήθηκαν από την πανδημική κρίση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών από τότε που ξεκίνησε η ΕΑΜΑ να συγκεντρώνει στοιχεία στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Αναλυτικότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες τους πούλησαν 9,7 εκατ. οχήματα, δηλαδή 3,3 εκατ. λιγότερα οχήματα από τα τέλη του 2019.

Η μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφηκε τον περασμένο μήνα στην Ιταλία (-27,5%), στη Γερμανία (-26,9%), στην Ισπανία (-18,7%) και στην Γαλλία (-15,1%). Εάν, όμως, εξετάσει κανείς τα ετήσια στοιχεία, η εικόνα διαφοροποιείται. Στη Γερμανία καταγράφηκε ετήσια πτώση 10,1%, αλλά στην Ιταλία αύξηση 5,5%.

Οι λόγοι της πτώσης στις πωλήσεις

Εκτός της παγκόσμιας ανεπάρκειας στην προσφορά των τσιπ, τα στοιχεία της ΕΑΜΑ ειδικά για τον Δεκέμβριο προδίδουν, επίσης, την επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην οικονομική δραστηριότητα, καθώς οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να επαναφέρουν περιορισμούς. Στη Γερμανία, ειδικότερα, υπήρξε  συρρίκνωση του ΑΕΠ που μπορεί να έχει φθάσει και το 1% όταν ανακοινωθούν τα οριστικά στοιχεία από την στατιστική υπηρεσία της χώρας.

Μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η γαλλική Renault, όπου η έλλειψη τσιπ οδήγησε σε μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΜΑ, οι πωλήσεις της VW Group υποχώρησαν κατά 31,6% τον Δεκέμβριο, της Stellantis κατά 25%, της Toyota Group κατά 21,6% και της Renault Group κατά 12,6%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!