Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ανεπάρκεια τσιπ και το 2022 φρενάρει τις πωλήσεις ΙΧ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις από την ανεπάρκεια στην προσφορά των τσιπ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, με παράγοντες του κλάδου να διαβλέπουν πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα είναι υποτονικές μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μετά το πρώτο εξάμηνο του έτους. «Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα αποτελέσουν πρόκληση το 2022 όπως συνέβη το 2021», σχολίασε ο Πήτερ Φας, συνέταιρος στην EY και αρμόδιος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στο Bloomberg.

Πτώση στις πωλήσεις ΙΧ

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν τον Δεκέμβριο κατά 22,8% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, παρατείνοντας την υποχώρηση των πωλήσεων επί έκτο διαδοχικό μήνα και αντανακλώντας ετήσια πτώση 2,4%, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΕΑΜΑ). Τα περσινά στοιχεία είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά διότι είναι συγκρίσιμα με το 2020 που ήταν το πρώτο έτος της πανδημίας της νόσου Covid-19. Ο κλάδος αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των αλυσιδωτών αντιδράσεων που προκλήθηκαν από την πανδημική κρίση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών από τότε που ξεκίνησε η ΕΑΜΑ να συγκεντρώνει στοιχεία στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Αναλυτικότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες τους πούλησαν 9,7 εκατ. οχήματα, δηλαδή 3,3 εκατ. λιγότερα οχήματα από τα τέλη του 2019.

Η μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφηκε τον περασμένο μήνα στην Ιταλία (-27,5%), στη Γερμανία (-26,9%), στην Ισπανία (-18,7%) και στην Γαλλία (-15,1%). Εάν, όμως, εξετάσει κανείς τα ετήσια στοιχεία, η εικόνα διαφοροποιείται. Στη Γερμανία καταγράφηκε ετήσια πτώση 10,1%, αλλά στην Ιταλία αύξηση 5,5%.

Οι λόγοι της πτώσης στις πωλήσεις

Εκτός της παγκόσμιας ανεπάρκειας στην προσφορά των τσιπ, τα στοιχεία της ΕΑΜΑ ειδικά για τον Δεκέμβριο προδίδουν, επίσης, την επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην οικονομική δραστηριότητα, καθώς οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να επαναφέρουν περιορισμούς. Στη Γερμανία, ειδικότερα, υπήρξε  συρρίκνωση του ΑΕΠ που μπορεί να έχει φθάσει και το 1% όταν ανακοινωθούν τα οριστικά στοιχεία από την στατιστική υπηρεσία της χώρας.

Μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η γαλλική Renault, όπου η έλλειψη τσιπ οδήγησε σε μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΜΑ, οι πωλήσεις της VW Group υποχώρησαν κατά 31,6% τον Δεκέμβριο, της Stellantis κατά 25%, της Toyota Group κατά 21,6% και της Renault Group κατά 12,6%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!