Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Αυτοκίνητο: Στα πλάνα των κατασκευαστών υπάρχει μόνο η ηλεκτροκίνηση

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα μακροπρόθεσμα πλάνα τους βλέπουν μόνο την ηλεκτροκίνηση. Οι όποιες επενδύσεις γίνονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν βραχυπρόθεσμο στόχο, αφού στα επόμενα χρόνια θα αποτελέσουν παρελθόν.

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες και δεκάδες πόλεις σχεδιάζουν να απαγορεύσουν τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) έως το 2035 και οι εταιρείες συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο ότι δεν έχουν την πολυτέλεια να επενδύουν σε τεχνολογίες που πολύ σύντομα θα περιθωριοποιηθούν. Ένα βασικό θέμα που πρέπει άμεσα να επιλυθεί είναι η ολοκλήρωση των υποδομών φόρτισης. Μπορεί η Ευρώπη να έχει κάνει πολλά βήματα προόδου σε αυτό το θέμα, όμως είναι αρκετά πίσω, με τα σημεία να μη μπορούν να καλύψουν γεωγραφικά μεγάλες περιοχές. Η ανάλυση των δεδομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έδειξε ότι το 70% όλων των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ είναι συγκεντρωμένοι μόνο σε τρεις χώρες της Ευρώπης (Ολλανδία με 66.665 σταθμούς, Γαλλία με 45.751 σταθμούς και Γερμανία με 44.538 σταθμούς).

Παρά τα μεγάλα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης, οι κατασκευαστές διαπίστωσαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον και ότι θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον όλων. Οι κατασκευαστές σε όλον τον κόσμο προσαρμόζονται σε ένα ηλεκτρικό μέλλον και έχουν πάρει σημαντικές αποφάσεις.

Το γκρουπ ΒΜW έχει ανακοινώσει ότι το 50% των πωλήσεων θα είναι ηλεκτρικό έως το 2030. Η θυγατρική της BMW, Mini, έχει υψηλότερες φιλοδοξίες, ισχυριζόμενη ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, λίγο περισσότερο από το 15% των Mini που πωλήθηκαν το 2021 ήταν ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Mercedes-Benz αποκάλυψε τα σχέδιά της να γίνει ηλεκτρική νωρίτερα, με την προσδοκία να κυκλοφορήσει νέες πλατφόρμες στις οποίες θα βασίζονται τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα. Πλέον, οι πελάτες της γερμανικής εταιρείας θα μπορούν να επιλέξουν μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση από κάθε μοντέλο από το 2025.

Στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης μπαίνει και η Ferrari, η οποία σχεδιάζει να αποκαλύψει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025, τη στιγμή που η γραμμή της εταιρείας πριν από λίγα χρόνια ήταν ότι δεν θα έβγαζε στην παραγωγή ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Ford έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το 2030 όλα τα επιβατικά οχήματά της που πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Θεωρεί ότι τα δύο τρίτα των επαγγελματικών οχημάτων της θα είναι είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά μέχρι τότε.

Το 2040 είναι η χρονιά που θα καταργήσει η Honda σταδιακά τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Η ιαπωνική εταιρεία ήδη είχε δεσμευτεί να πουλάει κυρίως ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη από φέτος.

Στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης μπαίνει και ο όμιλος Hyundai που σχεδιάζει να μειώσει κατά το ήμισυ τον αριθμό των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, προκειμένου να επικεντρωθεί στις προσπάθειες ανάπτυξης των ηλεκτρικών μοντέλων. Μάλιστα, στοχεύει να έχει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα για την Ευρώπη έως το 2040.

Ο βρετανικός όμιλος Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι η Jaguar θα γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2025. Η αλλαγή για τη Land Rover θα γίνει λίγο αργότερα. Η εταιρεία αναφέρει ότι το 60% των Land Rover που θα πωλούνται το 2030 θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αυτό συμπίπτει με την ημερομηνία κατά την οποία η εγχώρια αγορά της Μ. Βρετανίας απαγορεύει την πώληση νέων οχημάτων με θερμικό κινητήρα.

Ο όμιλος Renault, που έχει μεγάλο μερίδιο πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά, ανακοίνωσε ότι το 90% των οχημάτων της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία έχει προγραμματίσει να λανσάρει 10 νέα EV μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένης μίας ανανεωμένης, ηλεκτρισμένης έκδοσης του κλασικού Renault 5 της δεκαετίας του ’90.

Ο όμιλος Stellantis που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Peugeot και της Fiat-Chrysler, ανακοίνωσε ότι η γερμανική Opel θα είναι πλήρως ηλεκτρική στην Ευρώπη μέχρι το 2028, ενώ το 98% των μοντέλων της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα είναι πλήρως ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά υβριδικά έως το 2025. Η ιταλική μάρκα Alfa-Romeo θα είναι πλήρως ηλεκτρική από το 2027, ενώ αντίστοιχη πορεία προς την ηλεκτροκίνηση θα έχουν και οι υπόλοιπες μάρκες του ομίλου.

Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει 15 νέα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025, ενώ εκτός από την ηλεκτροκίνηση επενδύει και στην τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου.

Ο όμιλος VW έχει δηλώσει ότι στοχεύει όλα τα αυτοκίνητά της που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά έως το 2035. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, αναμένεται να παράγει τα τελευταία οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για την ευρωπαϊκή αγορά μεταξύ 2033 και 2035.

Τέλος, την περιβαλλοντολογική συνείδησή της δείχνει εδώ και χρόνια η Volvo, η οποία σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά όλα τα οχήματα ICE έως το 2030. Η εταιρεία αναφέρει ότι θέλει το 50% των αυτοκινήτων που θα πουλάει το 2025 να είναι ηλεκτρικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!