Γ.Δ.
1406.52 +0,35%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,10%
8.29
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+0,94%
12.84
TITC
+0,53%
37.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,58%
1.374
ΑΒΕ
-0,22%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-0,85%
2.325
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,68%
3.635
ΑΛΦΑ
+0,16%
1.533
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,04%
9.68
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+2,03%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,63%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+1,71%
1.785
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,01%
18.26
ΔΑΑ
-0,03%
7.988
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,43%
11.7
ΔΟΜΙΚ
-1,67%
2.655
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-1,77%
1.385
ΕΕΕ
+0,12%
33.78
ΕΚΤΕΡ
+3,46%
1.496
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,68%
1.692
ΕΛΠΕ
+1,80%
6.795
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-1,24%
6.838
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,39%
2.044
ΕΧΑΕ
+1,40%
4.36
ΙΑΤΡ
+0,32%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3005
ΙΛΥΔΑ
+5,75%
1.84
ΙΝΚΑΤ
+0,63%
4.78
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+5,06%
0.935
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+4,53%
2.77
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,03%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+2,44%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+4,90%
1.07
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.56
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
0.942
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,10%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,61%
0.825
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-0,34%
0.592
ΜΕΒΑ
+2,21%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+8,29%
44.4
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,94%
19.38
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+4,08%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,32%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,32%
31.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,61%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,52%
30.9
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-1,51%
14.98
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-1,26%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,06%
3.587
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.4
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
+2,88%
14.3
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,31%
0.326
ΣΙΔΜΑ
+1,31%
1.545
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-1,93%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+3,10%
3.66
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Οι βασικοί λόγοι της αύξησης της τιμής των αυτοκινήτων

Οι τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων το τελευταίο χρονικό διάστημα αυξάνονται συνεχώς, ανεβάζοντας συνολικά το κόστος ενός καινούριου αυτοκινήτου. Παράλληλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και το κυνήγι της ασφάλειας προκειμένου τα μοντέλα να εξασφαλίσουν τα πολυπόθητα αστέρια του EuroNCAP αποτελεί μια άλλη αιτία αύξησης, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και την αύξηση του μεταφορικού κόστους, που κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

Τα πλαστικά ενός αυτοκινήτου, ο χάλυβας, τα κρύσταλλα, ο χυτοσίδηρος, τα διάφορα κράματα αλουμινίου, ο χαλκός και τα συνθετικά ειδικά μονωτικά κατά το τρέχον έτος σημείωσαν μεγάλη αύξηση, συμπαρασύροντας και τις τιμές των αυτοκινήτων, καθώς τις συγκεκριμένες αυξήσεις οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις μετακυλίουν στο τελικό προϊόν. Σύμφωνα με αναλυτές, ο χαλκός ως χρηματιστηριακό προϊόν, αναμένεται και τα επόμενα χρόνια να συνεχίσει να ανεβαίνει, επηρεάζοντας κυρίως την παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.

Το ίδιο και ο μόλυβδος που χρησιμοποιείται στην κατασκευή μπαταρίας, ενώ το ίδιο ισχύει και για το καθαρό αλουμίνιο που χρησιμοποιείται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η αύξηση της τιμής της ενέργειας η οποία είναι απαραίτητη για την παραγωγή και επεξεργασία των μετάλλων, αποτελεί έναν άλλο παράγοντα, που αυξάνει το κόστος του τελικού προϊόντος.

Εκτόξευση του κόστους των μεταφορών

Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα παραμένει η εκτόξευση του κόστους των μεταφορών. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, το κόστος έχει υπερδιπλασιαστεί, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την αύξηση του χρονικού διαστήματος παράδοσης πρώτων υλών που διαφοροποιεί αυξητικά την τιμή τους.

Τα συστήματα ασφαλείας και ο τεχνολογικός εξοπλισμός μπορεί να κάνουν πιο «έξυπνα» και πιο ασφαλή τα αυτοκίνητα, όμως ανεβάζουν την τιμή τους. Ο ισχυρός άνδρας της Renault, Luca de Meo πριν λίγες ημέρες δεν στάθηκε μόνο στην επισήμανση των αυξήσεων που ήδη πραγματοποιήθηκαν, αλλά προέβλεψε ότι αυτές θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, καθώς ακριβαίνουν μια σειρά από πρώτες ύλες, το κόστος του φυσικού αερίου, της ενέργειας αλλά και των μεταφορικών.

Από την άλλη η μεγάλη έλλειψη των ημιαγωγών, έχει μειώσει την παραγωγή των αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως συνέπεια οι εταιρείες να μην προβαίνουν σε προσφορές, αφού δεν μπορούν να καλύψουν την ζήτηση.

Μέρος της λύσης αποτελεί η κυκλική οικονομία. Η αποτελεσματικότερη ανακύκλωση των πρώτων υλών και κυρίως αυτών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μπαταριών αποτελεί ένα βασικό θέμα που θα βοηθήσει να παραμείνει όσο το δυνατόν σταθερό το κόστος. Παράλληλα, η αύξηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας παγκοσμίως θα δώσει μερική λύση στο θέμα, ενώ η ομαλοποίηση των γραμμών παραγωγής με την άμεση διάθεση ημιαγωγών θα επαναφέρει το κομμάτι της παραγωγής των αυτοκινήτων σε μια κανονικότητα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!