THEPOWERGAME
H Volkswagen φαίνεται να σκοπεύει να επενδύσει 25 με 30 δισ. ευρώ για την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην κατασκευή μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση. Ο γερμανικός κολοσσός αναφέρθηκε πρώτη φορά στο ποσό που υπολογίζει πως θα του κοστίσει η επένδυση.
Σύμφωνα με όσα είπε χθες το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Τόμας Σμαλ, τα εργοστάσια κατασκευής κυψελών μπαταριών και η διασφάλιση των απαραίτητων πρώτων υλών γι’ αυτές αναμένεται να κοστίσουν έως και 30 δισ. ευρώ. Ο κ. Σμαλ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την τεχνολογία, σε συνέντευξή του στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς επισήμανε ότι η Volkswagen θα αναζητήσει συνεργασίες για να χρηματοδοτήσει τη δραστηριότητα αυτή.
«Κάνουμε λόγο για 25 με 30 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της καθετοποιημένης αλυσίδας εφοδιασμού με πρώτες ύλες και όχι μόνο τα αντίστοιχα εργοστάσια», ανέφερε ο 57χρονος Τόμας Σμαλ, προσθέτοντας ότι η Volkswagen δεν είναι απαραίτητο να διαδραματίσει πρωτεύοντα ρόλο στις επενδύσεις ούτε αποσκοπεί σε ένα σχήμα που θα συμμετέχει κατά το ήμισυ.
«Είμαστε ανοιχτοί στο να το συζητήσουμε και για εμάς είναι αναγκαίο να έχουμε τη δυνατότητα να ελέγξουμε το δρομολόγιο της τεχνολογίας, το χρονοδιάγραμμα, το κόστος και τη διαθεσιμότητα, που θα μας επιτρέψουν το λανσάρισμα των προϊόντων», όπως επισημαίνει.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters o Τόμας Σμαλ έχει αναλάβει την εποπτεία του μεγαλόπνοου σχεδίου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να ανεγείρει έξι μεγάλα εργοστάσια για την παραγωγή κυψελών μπαταριών στη Γηραιά Ήπειρο έως το 2030.
Αυτός ο στόχος αποτελεί στρατηγικό πυλώνα της προσπάθειάς της να ξεπεράσει την Tesla, την καλιφορνέζικη εταιρεία που κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αμάξια, και να γίνει η πρώτη στον κόσμο με γνώμονα τις πωλήσεις της.
Τέλος, επισημαίνεται ότι το Νόρθβολτ στη Σουηδία θα ξεκινήσει την παραγωγή υψηλής ποιότητας κυψελών για δική της χρήση από το 2023 και το δεύτερο θα ανεγερθεί μαζί με την κινεζική Gotion High-Tech στο Σάλτσγκιτερ και θα αρχίσει να παράγει το 2025.