Γ.Δ.
1450.09 -0,17%
ACAG
-1,37%
5.76
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+1,87%
9.28
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+1,92%
7.97
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,67%
1.504
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.595
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,60%
10.13
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+2,74%
2.25
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,61%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+0,72%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,99%
18.38
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+2,07%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,85%
1.74
ΕΕΕ
+1,55%
32.68
ΕΚΤΕΡ
+3,77%
1.816
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+4,13%
2.27
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
1.96
ΕΛΠΕ
-1,37%
7.2
ΕΛΣΤΡ
-1,44%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-2,32%
7.658
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,47%
2.217
ΕΧΑΕ
+0,78%
4.505
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.335
ΙΛΥΔΑ
+0,76%
1.99
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.825
ΙΝΛΙΦ
-1,47%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+1,20%
1.01
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,57%
2.905
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-9,01%
2.02
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,51%
5.89
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+1,76%
0.75
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.14
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,70%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,35%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,85%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,51%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,18%
33.34
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-4,14%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,67%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,74%
14.74
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,00%
3.852
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+1,70%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,18%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,93%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.98
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Volkswagen: Πρώην αξιωματούχοι της εταιρείας δικάζονται για σκάνδαλο

Η δίκη τεσσάρων πρώην αξιωματούχων της Volkswagen, που κατηγορούνται για απάτη για το σκάνδαλο των λογισμικών που εμφάνιζαν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων, άρχισε την Πέμπτη παρά την απουσία του πρώην επικεφαλής του ομίλου, κάτι που αποτελεί ένα μείζονα σταθμό στον ποινικό επίλογο του «ντίζελγκεϊτ» που έχει αμαυρώσει την εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όλοι κατηγορούνται για «απάτη από οργανωμένη συμμορία» και «σοβαρή οικονομική απάτη» σε σχέση μ’ αυτό το παγκόσμιο σκάνδαλο που ξέσπασε το Σεπτέμβριο 2015, όταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στη Γερμανία παραδέχθηκε πως είχε χειραγωγήσει τα λογισμικά 11 εκατομμυρίων οχημάτων ώστε να δείχνουν επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου κατώτερα από τα πραγματικά.

Όμως η δικαιοσύνη αποφάισε την περασμένη εβδομάδα να διαχωρίσει τη διαδικασία, αναβάλλοντας επ’ αόριστον για ιατρικούς λόγους τη δίκη του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν.

Ηλικίας 74 ετών, ο άνθρωπος που βρισκόταν στο τιμόνι του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 2007 ως το 2015, υποβλήθηκε πρόσφατα σε χειρουργική επέμβαση.

Η δίκη που αρχίζει στο Μπρούνσβικ (βόρεια Γερμανία), όχι μακριά από την ιστορική έδρα της Volkswagen, θα είναι η δεύτερη μεγάλη ποινική δίκη που συνδέεται με το «dieselgate» στη Γερμανία και η πρώτη πρώην εργαζομένων της Volkswagen. Η δίκη σε βάρος του Ρούπερτ Στάντλερ, πρώην επικεφαλής της Audi, θυγατρικής του ομίλου Volkswagen, άρχισε πριν από ένα χρόνο και εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη.

«Η κατηγορία της απάτης αφορά περίπου 9 εκατομμύρια οχήματα»

Στη διάρκεια αυτής της μεγάλης δίκης, της οποίας το κατηγορητήριο αναπτύσσεται σε 700 σελίδες, οι δικαστές θα πρέπει να ρίξουν φως σε ερωτήματα: ποιοι, ανάμεσα στους μηχανικούς και τους διευθυντές, γνώριζαν για τη χρήση του λογισμικού της απάτης; Ποια στιγμή την πληροφορήθηκαν; Οι κατηγορούμενοι έστησαν την απάτη ή την ανέχθηκαν για να πουλήσουν περισσότερα οχήματα και να αποκομίσουν μεγαλύτερα κέρδη;

Ενώπιον των δικαστών βρίσκεται κυρίως ο Χάιντς-Γιάκομπ Νόισερ, πρώην υπεύθυνος ανάπτυξης των κινητήρων του ομίλου και στη συνέχεια τεχνικός διευθυντής της μάρκας VW.

Οι τρεις αλλοι μηχανικοί, οι Γενς Χ., Χάνο Γ. και Τόρστεν Ντ. είχαν καταλάβει θέσεις ευθύνης στις μονάδες τεχνικής ανάπτυξης, από τα ηλεκτρονικά μέχρι τα συστήματα επεξεργασίας των εκπομπών.

«Η κατηγορία της απάτης αφορά περίπου 9 εκατομμύρια οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες» με ζημία «εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ» για τους πελάτες, συμφωνα με το κατηγορητήριο.

Η οικονομική πτυχή του σκανδάλου αφορά φόρους άνω των 800.000 ευρώ που δεν εισέπραξε το κράτος, καθώς τα λιγότερα ρυπογόνα οχήματα έχουν χαμηλότερη φορολογία.

Η έρευνα της εισαγγελίας του Μπρούνσβικ σ’ αυτό το πολυπλόκαμο σκάνδαλο εξακολουθεί να έχει στόχο περισσότερα από 30 άτομα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!