Γ.Δ.
1494.43 +0,09%
ACAG
+0,17%
6.04
BOCHGR
0,00%
4.78
CENER
-1,12%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.15
EVR
0,00%
1.475
NOVAL
-0,21%
2.34
OPTIMA
0,00%
12.9
TITC
+0,24%
41.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+1,11%
1.82
ΑΒΕ
+0,86%
0.47
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
4.285
ΑΛΦΑ
+0,18%
1.7035
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,49%
10.28
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-0,25%
0.788
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
0,00%
5.71
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.945
ΒΙΟΣΚ
+2,56%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.38
ΔΑΑ
+0,02%
8.102
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,90%
12.4
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+2,05%
1.99
ΕΕΕ
0,00%
32.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.796
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
0,00%
2.27
ΕΛΛ
-1,02%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
0,00%
7.68
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
2.135
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.205
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+0,26%
2.339
ΕΧΑΕ
0,00%
4.72
ΙΑΤΡ
-1,56%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.815
ΙΝΚΑΤ
+0,53%
4.72
ΙΝΚΑΤΔ
-4,31%
0.02
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.56
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.086
ΙΝΤΕΚ
-0,83%
6
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.21
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.466
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.42
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.05
ΚΡΙ
+0,32%
15.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.78
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.6
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.94
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,36%
2.91
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+0,86%
21.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
+1,97%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,31%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,61%
33.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.296
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,83%
27.8
ΟΛΠ
+0,68%
29.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.799
ΟΤΕ
0,00%
14.58
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.14
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.53
ΠΕΙΡ
+0,56%
4.133
ΠΕΡΦ
0,00%
5.64
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.22
ΠΛΑΘ
0,00%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.22
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.685
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,68%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.585
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.9
ΣΠΙ
0,00%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Χωρίς… αυτοκίνητα Ελλάδα και ΕΕ λόγω έλλειψης ημιαγωγών

Η αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για αγορά καινούριων αυτοκινήτων, η αύξηση της αγοραστικής τάσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και πληθώρα νέων μοντέλων που στρέφει την αγορά στην ανανέωση του γερασμένου στόλου στην Ελλάδα εμποδίζεται από την έλλειψη ημιαγωγών. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση των παραγωγών στα εργοστάσια παραγωγής, άρα και την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης νέων αυτοκινήτων.

Σήμερα πωλούνται μόνο όσα αυτοκίνητα καταφέρνουν να βγουν από την γραμμή παραγωγής, με αποτέλεσμα η αναμονή στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης για νέα αυτοκίνητα να είναι αρκετές εβδομάδες. Πολλές ελληνικές αντιπροσωπείες δηλώνουν στους πελάτες τους ότι η αναμονή είναι μεγάλη, ενώ αν ο πελάτης ζητήσει ειδική κατασκευή, όπως για παράδειγμα μια ηλιοροφή, τότε αυτή η αναμονή μπορεί να φθάσει τους 6 και παραπάνω μήνες.

«Η αρρυθμία θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο»

Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει οδηγήσει πολλά εργοστάσια στην Μ. Βρετανία να έχουν μειώσει την παραγωγή τους, ενώ το ίδιο γίνεται και σε άλλα εργοστάσια σε όλες τις χώρες. Πλέον η έλλειψη των ημιαγωγών είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τρόπους να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την έλλειψή τους, ειδικά τώρα που υπάρχει αυξημένη ζήτηση. Η αρρυθμία, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο.

Όλα αυτά όταν τα εργοστάσια άρχισαν λίγο πριν την πανδημία σταδιακά να ανεβάζουν ρυθμούς και αυτή στάθηκε αιτία της απορύθμισης της αγοράς του αυτοκινήτου. Η έλλειψη πρώτων υλών δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα και καθημερινά οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών αναζητούν λύσεις στο πρόβλημα.

Οι μεγάλες ελλείψεις σε εξαρτήματα, πρώτες ύλες, αλλά και τα δρομολόγια των πλοίων που λόγω του μεγάλου φόρτου εργασιών δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση δημιουργούν παραγωγική ασφυξία, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να πάρουν την απόφαση να μειώσουν την παραγωγή τους.

Οι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται με πολλούς τρόπους στο αυτοκίνητο. Είναι αναγκαίοι για απλές λειτουργίες όπως ο χειρισμός ηλεκτρικών παραθύρων έως πιο πολύπλοκες όπως η λειτουργία των οθονών αφής και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το cruise control.

Μειώνουν την παραγωγή τους οι μεγάλες εταιρείες 

Μια από τις εταιρείες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη ημιαγωγών είναι η Toyota, η οποία τον επόμενο μήνα έχει προγραμματίσει να παράγει 40% λιγότερα οχήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια αντί να βγάλει στην παραγωγή 900.000 αυτοκίνητα να βγουν από την γραμμή παραγωγής κοντά στα 500.000 οχήματα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ford προβλέπει ότι θα κατασκευάσει 1,1 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη, η Ford μείωσε την παραγωγή του Focus, ενώ μειώθηκε η παραγωγή των Galaxy, S-Max, Kuga, Mondeo και Transit Connect.

Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι δύο εταιρείες, αλλά οι περισσότερες που μείωσαν τον όγκο παραγωγής τους, άρα μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει μείωση τζίρου και κατ’ επέκταση μείωση κερδοφορίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!