THEPOWERGAME
Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία αυξήθηκε περίπου κατά 1/3 στο πρώτο εξάμηνο του 2021, μετά την πτώση που κατέγραψε την προηγούμενη χρονιά, αλλά παρέμεινε σε χαμηλό επίπεδο σε σύγκριση με τη μέση παραγωγή πενταετίας.
Ο κλάδος της παραγωγής αυτοκινήτων στη Βρετανία προειδοποίησε ότι η COVID-19 συνεχίζει να προκαλεί προβλήματα στο προσωπικό, αλλά και στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Οι βιομηχανίες αναγκάστηκαν να κλείσουν στη Βρετανία, καθώς η πανδημία έπληττε τη χώρα το Μάρτιο της προηγούμενης χρονιάς, ενώ για το 2021 λειτούργησαν υπό την εφαρμογή μέτρων προστασίας με την παραγωγή τους να επηρεάζεται αρνητικά και από την έλλειψη μικροκυκλωμάτων (τσιπ).
Μερικές εταιρίες αντιμετώπισαν προβλήματα καθώς μέλη του προσωπικού τους έπρεπε να απομονωθούν, αφού είχαν μολυνθεί ή είχαν έρθει σε επαφή με κάποιο κρούσμα και τον αριθμό τον περιστατικών μόλυνσης να αυξάνεται κατά τις προηγούμενες εβδομάδες.
Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 31% ετησίως στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου στα 498.923 οχήματα, καταγράφοντας μία αύξηση κατά 22% τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Κινητήρων (SMMT) που έδωσε έμφαση και στα προβλήματα εφοδιασμού με μικροκυκλώματα.
Μάικ Χοζ: «Η παγκόσμια έλλειψη μικροκυκλωμάτων έχει μία μη προβλέψιμη επίδραση»
«Η παγκόσμια έλλειψη μικροκυκλωμάτων έχει μία…, μη προβλέψιμη επίδραση» σύμφωνα με τον υπεύθυνο της SMMT Μάικ Χοζ. «Όλοι οι κατασκευαστές έχουν πρόβλημα να δουν ακριβώς πώς θα εξελιχθούν οι προμήθειές τους αλλά και πώς θα τις διανέμουν στις εργοστασιακές μονάδες τους σε ολόκληρο τον κόσμο».
Η παραγωγή είναι πιθανόν να παραμείνει κάτω από το ένα εκατομμύριο μονάδες αυτή τη χρονιά, αφού δέχθηκε ένα μεγαλύτερο πλήγμα, σε σύγκριση με αυτό που αρχικά αναμενόταν, από την έλλειψη των μικροκυκλωμάτων, σύμφωνα με την SMMT που επικαλέστηκε μία ανεξάρτητη εκτίμηση.
Ο τομέας της παραγωγής αυτοκινήτων στη Βρετανία βρίσκεται επίσης σε στάδιο προσαρμογής αναφορικά με τη νέα εμπορική σχέση του με την ΕΕ, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά του.
Οι επενδύσεις που ανακοινώθηκαν αυξήθηκαν κατά 25% στα 606 εκατομμύρια λίρες (841 εκατομμύρια δολάρια) για τη χρονική περίοδο μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουνίου, κυρίως μέσω των δαπανών της κατασκευάστριας αγωνιστικών αυτοκινήτων Lotus, αλλά και της εταιρίας σχεδιασμού και ανάπτυξης οχημάτων Gordon Murray.
Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan και η μητρική της Vauxhall, Stellantis, υποσχέθηκαν νέες επενδύσεις κατά το μήνα που διανύουμε, καθώς ο αναφερόμενος βιομηχανικός τομέας πιέζει για περισσότερες βιομηχανίες παραγωγής μπαταριών, γιγαντιαίων διαστάσεων.
«Γνωρίζουμε ότι διεξάγονται συζητήσεις» δήλωσε ο Χοζ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ