THEPOWERGAME
«Υποστηρίζουμε την Hellas Direct, μία ασφαλιστική εταιρεία που λειτουργεί με βάση την τεχνολογία, ψηφιοποιεί διαδικασίες και προσφέρει καινοτόμα προϊόντα στην Ελλάδα.
Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη ενός σημαντικού παίκτη στην ασφαλιστική αγορά με ένα μοναδικό, ψηφιακό, επιχειρηματικό μοντέλο».
Με αυτό τον τρόπο η Andreea Moraru, επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) σε Ελλάδα και Κύπρο, σχολίασε τον νέο γύρο χρηματοδότησης στην ελληνική, αμιγώς digital, ασφαλιστική εταιρεία, Hellas Direct, ύψους 32 εκατ.ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ.ευρώ αποτελούν μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο της Τράπεζας.
Η χρηματοδότηση ενός από τους κορυφαίους επενδυτές στον κόσμο στην ελληνική εταιρεία αποτελεί σαφώς ψήφο εμπιστοσύνης στη δυναμική της.
Η Hellas Direct έγινε το 2011 η πρώτη απόλυτα ψηφιακή ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα, και έκτοτε παρέχει υπηρεσίες στους Έλληνες καταναλωτές, αξιοποιώντας state of the art τεχνολογία, όπως advanced analytics.
Ταυτόχρονα, ωστόσο, η κίνηση της EBRD μεταφράζεται και ως μια σαφής ψήφος εμπιστοσύνης στη δυναμική, που έχει συνολικά ο κλάδος της ψηφιακής ασφάλισης στην Ελλάδα.
Στην post COVID εποχή το παραδοσιακό μοντέλο πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων αλλάζει με τους καταναλωτές να ζητούν από την ασφαλιστική τους περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες.
Η πανδημία έφερε τα πάνω-κάτω στον ασφαλιστικό κλάδο
Για την ακρίβεια, η πανδημία έχει φέρει -και- στην Ελλάδα τα πάνω-κάτω στον ασφαλιστικό κλάδο, με το παραδοσιακό μοντέλο να διαταράσσεται πλήρως.
Στην ερώτηση «πόσο πιθανό είναι να αγοράσετε ένα ασφαλιστικό προϊόν από μία αποκλειστικά online ασφαλιστική εταιρεία» το 45% των Ελλήνων απαντά ότι το θεωρεί πολύ πιθανό και άλλο ένα 26% το θεωρεί ως «πιθανό».
Συνολικά, σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες εμφανίζονται θετικοί στο ενδεχόμενο να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα και υπηρεσίες αποκλειστικά από εναλλακτικούς παρόχους. Μάλιστα, οι Έλληνες πολίτες είναι πλέον θετικοί να αγοράσουν την ασφάλειά τους όχι μόνο μέσω Internet και από αποκλειστικά ψηφιακές εταιρείες, αλλά και από παρόχους όπως η Amazon ή το Google, αλλά και από τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.
Εξάλλου, σύμφωνα με μελέτη της Accenture, σχεδόν 9 στους 10 θεωρούν “πολύ σημαντικό” και “μέτρια σημαντικό” το γεγονός ότι στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά κανάλια για την κάλυψη των ασφαλιστικών τους αναγκών.
Η μελέτη της Accenture είναι ενδεικτική της ψηφιακής τάσης που κυριαρχεί πλέον -και- στην Ελλάδα. Οι 8 στους 10 Έλληνες παραδέχονται ότι η πανδημική κρίση άλλαξε τη συναλλακτική τους συμπεριφορά με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ακόμη περισσότεροι, σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες θεωρούν «πολύ σημαντικό» και «μέτρια σημαντικό» το γεγονός ότι στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά κανάλια για την κάλυψη των ασφαλιστικών τους αναγκών.
Ανοίγοντας δρόμους
Αυτή την ψηφιακή ευκαιρία στην ελληνική αγορά διέγνωσαν ήδη μια δεκαετία νωρίτερα, το 2011, ο Αιμίλιος Μάρκου και ο Αλέξης Πανταζής, δημιουργώντας την πρώτη διαδικτυακή εταιρεία ασφάλισης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, που διαθέτει τα προϊόντα της απευθείας στον καταναλωτή
Ο Αιμίλιος Μάρκου, με σπουδές Υπολογιστική Επιστήμη στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και μεταπτυχιακό στην Αναλογιστική Επιστήμη και στα Χρηματοοικονομικά από το London Business School, συνάντησε τον Αλέξη Πανταζή το 2005 ενώ ακόμα εργαζόταν στην Goldman Sachs στο Λονδίνο.
Από το 2006 ο Αιμίλιος και ο Αλέξης είναι angel investors και έχουν χρηματοδοτήσει πολυάριθμες startups στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανάμεσα στις οποίες και η ZocDoc.com, στην οποία επένδυσε ο Αιμίλιος. Και οι δύο άφησαν τις δουλειές τους τον Ιούνιο του 2009 για να ιδρύσουν την Hellas Direct.
Η Hellas Direct έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα -μαζί με τον νέο γύρο χρηματοδότησης των 32 εκατ. ευρώ, συνολικά κεφάλαια 56 εκατ.ευρώ. Η EBRD ήρθε να προστεθεί στον κύκλο των ηχηρών επενδυτικών ονομάτων, που στηρίζουν την ελληνική εταιρεία, όπως η Portag3, ο IFC (μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας), η Endeavor Catalyst και γνωστά οικογενειακά γραφεία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των Jon Moulton και Lord O ‘ Νιλ.
Με τις εξαιρετικές επιδόσεις της, η εταιρεία έχει καταφέρει να διακριθεί, για δύο συνεχείς χρονιές (2019 και 2020) στη λίστα FT 1000 των Financial Times με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη. Η τελευταία διάκριση ήρθε μόλις λίγους μήνες αφού η εταιρεία λάνσαρε και την ασφάλεια μηχανής στην Ελλάδα, ένα νέο και καινοτόμο προϊόν, στα πρότυπα της ασφάλειας αυτοκινήτου που παρέχει.
Η Hellas Direct κάνει άνοιγμα εκτός συνόρων
Με την υποστήριξη των επενδυτών της, η Hellas Direct στοχεύει στην επιτάχυνση της οργανικής της ανάπτυξης, στη μετά Covid εποχή, κάνοντας άνοιγμα σε πολλαπλά προϊόντα και κανάλια διανομής.
Ενισχυμένη από τα νέα κεφάλαια και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σχεδιάζει επέκταση σε πέντε ευρωπαϊκές αγορές.
Πρόκειται για αγορές, οι οποίες, όπως συμβαίνει με την Ελλάδα και την Κύπρο, αποτελούν «τυφλά σημεία» της αγοράς, καθώς τείνουν να παραβλέπονται από τους παγκόσμιους επενδυτές.
Ξεκινώντας από τη Ρουμανία, στόχος της Hellas Direct είναι να αναπαράγει την ίδια προσέγγιση πολλαπλών προϊόντων και πολλαπλών καναλιών που έχει αναπτύξει με επιτυχία στην Ελλάδα.
Η εταιρεία σχεδιάζει, επίσης, να ξεκινήσει να προσφέρει το δικό της πιστωτικό προϊόν, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να κυριαρχήσει στο οικοσύστημα κινητικότητας στην ευρύτερη περιοχή.