Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

eΕΦΚΑ: Ψηφιοποίηση και νέες υπηρεσίες για τους πολίτες

Πενήντα εκατομμύρια τόνοι χαρτιού, οι γνωστές παλιές καρτέλες ενσήμων, πρόκειται να ψηφιοποιηθούν το επόμενο διάστημα από τον e-ΕΦΚΑ, δημιουργώντας για κάθε ασφαλισμένο την πλήρως ψηφιοποιημένη ασφαλιστική του ιστορία, με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτήσεων συνταξιοδότησης.

«Στόχος είναι να επιταχύνουμε ακόμα περισσότερο τον ρυθμό απονομής συντάξεων», επισήμανε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σε εκδήλωση με τίτλο «ο e-ΕΦΚΑ στο παρόν και στο μέλλον», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.

«Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την εξυπηρέτηση του πολίτη, να εστιάσουμε περισσότερο στις επικουρικές συντάξεις, όπου έχουμε περισσότερο περιθώριο βελτίωσης. Πενήντα εκατομμύρια τόνοι χαρτιού μένει να ψηφιοποιηθούν […] να δημιουργηθούν οι απαραίτητες διαλειτουργικότητες για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος και όλα να γίνονται πολύ πιο γρήγορα», ανέφερε η υπουργός.

Κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό των έργων που έχουν προχωρήσει, η κ. Κεραμέως παρατήρησε πως «η κοινωνική ασφάλιση στη χώρα μας έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια», καθώς «κατά μέσο όρο οι συντάξεις έπαιρναν πάνω από 18 μήνες για να βγουν, όταν η κυβέρνηση της ΝΔ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας», ενώ «πλέον ο μέσος χρόνος απονομής σύνταξης για τις κύριες συντάξεις είναι 60 ημέρες- 2 μήνες, έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των εκκρεμοτήτων, έχουν ψηφιοποιηθεί πάρα πολλές υπηρεσίες και στα ΚΕΠΑ έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές».

Σχετικά με τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας στάθηκε ιδιαίτερα στη διεύρυνση της λίστας με τις παθήσεις, που θεωρούνται μη αναστρέψιμες και συνεπώς δεν χρειάζεται ο πολίτης να πηγαίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα για να επαναξιολογείται.

«Έχουμε ένα παράδειγμα ενός οργανισμού, ο οποίος έχει ήδη απτά αποτελέσματα, αλλά οι προσδοκίες είναι πάρα πολύ υψηλές για τα επόμενα βήματα», σημείωσε, καταλήγοντας ότι τα θετικά αποτελέσματα που καταγράφονται σήμερα στον οργανισμό πιστώνονται «στον κάθε εργαζόμενο, στην κάθε εργαζόμενη, στον κάθε υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ, που έχουν εργαστεί πάρα πολύ σκληρά με στόχο έναν και μοναδικό: Πώς θα εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον συνάνθρωπό μας, πώς θα τον στηρίξουμε περισσότερο, πώς θα τον διευκολύνουμε, πώς θα περάσουμε στο ότι όλα μπορούν να γίνουν πιο εύκολα, πιο αποτελεσματικά».

Τσακλόγλου: Μόλις 19.000 οι ληξιπρόθεσμες εκκρεμείς συντάξεις

Στις δυσκολίες του εγχειρήματος ένταξης των παλαιών ασφαλιστικών ταμείων -κύριας σύνταξης και επικουρικών- στον ενιαίο οργανισμό του e-ΕΦΚΑ αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Παναγιώτης Τσακλόγλου.

«Η συγχώνευση ξεκίνησε από τα μέσα της δεκαετίας του 2000, σταδιακά είχαμε αυτές τις συγχωνεύσεις και φτάσαμε σε αυτόν τον ενιαίο οργανισμό που είναι για ολόκληρη την κοινωνική ασφάλιση στη χώρα μας. Στον e-ΕΦΚΑ μόνο για τις κύριες συντάξεις ενώθηκαν 8 οργανισμοί και πολλοί από αυτούς δεν ήταν ενοποιημένοι μέσα τους, οπότε το εγχείρημα ήταν δύσκολο. Όμως, από την άλλη μεριά, πρέπει να πω ότι και στα πρώτα χρόνια δημιουργίας του ΕΦΚΑ ήταν διάφορες αστοχίες, οι οποίες γίνανε και οι οποίες μας στοίχισαν σε χρόνο, χρήμα και κυρίως συσσώρευση συντάξεων», σημείωσε, εξηγώντας πώς «ρίξαμε όλη μας την προσπάθεια απευθείας στην επίλυση του προβλήματος, με μέτρα νομοθετικά, οργανωτικά, διοικητικά, μέτρα για την ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής του Οργανισμού».

«Νομίζω ότι μέσα σε αυτή την τετραετία έγιναν πραγματικά θαύματα. Από εκεί που είχαμε πραγματικά εκατοντάδες χιλιάδες ληξιπρόθεσμες εκκρεμείς συντάξεις, τις έχει ρίξει αυτή τη στιγμή ο ΕΦΚΑ κάτω από τις 20.000. Τεράστια πρόοδος έγινε και στα άλλα κομμάτια και θα εξακολουθήσει να γίνεται», υπογράμμισε ο υφυπουργός, ενώ για τους επόμενους στόχους που έχουν τεθεί σημείωσε ότι βραχυπρόθεσμοι αφορούν τις επικουρικές συντάξεις και την περαιτέρω αναβάθμιση της εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠΑ.

«Στις επικουρικές συντάξεις έχουν γίνει ήδη αρκετά πράγματα, αλλά υπάρχουν κι άλλα να γίνουν», είπε, σημειώνοντας ότι σημαντική παρέμβαση στο πεδίο αυτό ήταν ενοποίηση κανόνων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, που είχε ως αποτέλεσμα διάφορες εκκρεμείς συντάξεις να απονεμηθούν αμέσως.

Οι νέες υπηρεσίες που θα διατεθούν στους πολίτες από τον e-ΕΦΚΑ

Στα σημαντικότερα βήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΚΦΑ, που έχουν γίνει και εκείνα που έπονται αναφέρθηκε ο διοικητής του οργανισμού, Αλέξανδρος Βαρβέρης.

«Φτιάξαμε το συντονιστικό κέντρο, τον πύργο ελέγχου, αρχίσαμε σιγά σιγά να βγάζουμε αυτοματοποιημένες συντάξεις. Δημιουργήσαμε το ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας. Δημιουργήθηκαν τα ψηφιακά ΚΕΠΑ», σημείωσε ο κ. Βαρβέρης, εστιάζοντας στη συνέχεια στην πιο πρόσφατη πορεία του οργανισμού. «Τους τελευταίους μήνες ξεκινήσαμε διάφορες δράσεις, όπως να επικοινωνούμε με τους ασφαλισμένους πριν τη συνταξιοδότηση για να τους λέμε τι χρειάζεται για να βγει πολύ γρήγορα η σύνταξή τους. Αρχίσαμε να καλούμε τους ασφαλισμένους πριν τα ραντεβού, ώστε να τους εξυπηρετήσουμε γρήγορα και άμεσα και να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικός ο οργανισμός. Τα ληξιπρόθεσμα μας πριν από 2,5 χρόνια ήταν 150.000. Σήμερα έχουμε φτάσει στις 19.000 εκκρεμείς συντάξεις», διευκρίνισε.

Σε ό,τι αφορά τις επόμενες πρωτοβουλίες αναφέρθηκε στη δημιουργία του νέου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του e-ΕΦΚΑ, στην ψηφιοποίηση του χαρτώου αρχείου και την περαιτέρω αναβάθμιση των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας.

Παρουσίασε επίσης τον νέο ψηφιακό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης του e-ΕΦΚΑ, ένα άβαταρ με το όνομα Θάλεια, που στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (https://www.efka.gov.gr/el/menoy/sychnes-eroteseis-kai-apanteseis ) κατευθύνει τους ασφαλισμένους να βρουν την βοήθεια που αναζητούν.

Έδειξε τέλος πώς θα εμφανίζεται ο νέος Ψηφιακός πίνακας ελέγχου (Dashboard) και η αντίστοιχη εφαρμογή κινητών τηλεφώνων, όπου κάθε πολίτης στον προσωπικό του λογαριασμό θα μπορεί να δει τρέχουσες οφειλές, ρυθμισμένες οφειλές, ληξιπρόθεσμες οφειλές και τα προσωπικά του στοιχεία, σε διαλειτουργικότητα και με άλλους φορείς του Δημοσίου. Τέλος, για τη λειτουργία της 24ωρης γραμμής τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 1555, είπε πως πρόκειται να διευρυνθεί με εξειδικευμένες ομάδες εξυπηρέτησης των αιτημάτων, με υπηρεσίες για επαγγελματίες και λογιστές και πολυγλωσσικό περιβάλλον για αλλοδαπούς που εργάζονται στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

ΑΕΠ: Ανάπτυξη 2,3% στο β’ τρίμηνο

Honey Deuce: Το κοκτέιλ των 10 εκατ. που πουλάει σαν τρελό

Πώς οι Μολάοι θέτουν στο επίκεντρο τη μεταλλευτική βιομηχανία της Ελλάδας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!