THEPOWERGAME
Αλλαγές στους εργαζόμενους στη βιομηχανία και τη μεταποίηση φέρνει το ωράριο για την εξαήμερη εργασία. Το μέτρο από 1ης Ιουλίου 2024 εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις, που έχουν συνεχή λειτουργία με βάρδιες κατά τη διάρκεια του 24ώρου.
Για την 6η μέρα προβλέπεται προσαύξηση ημερομισθίου 40%. Απαγορεύονται οι υπερωρίες και η εργασία δεν μπορεί να υπερβεί το οκτάωρο. Εφόσον ο εργαζόμενος εργαστεί ως 6η μέρα την Κυριακή προβλέπεται πως θα παίρνει προσαύξηση 75% συν το 40%, δηλαδή προσαύξηση αμοιβής κατά 115%.
Ο νόμος 5053/2023, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τα εργατικά σωματεία με τα άρθρα 25 και 26 επιχειρεί να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες σε προσωπικό κυρίως στη βιομηχανία σε περιόδους αιχμής.
Η εφαρμογή του μέτρου δεν αφορά όλους τους εργοδότες ούτε όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα. Κλειδί για την εφαρμογή του μέτρου είναι η διαρκής λειτουργία της εργοστασιακής μονάδας, που ασχολείται με τη βιομηχανία ή τη μεταποίηση.
Ποιους δεν περιλαμβάνει το μέτρο της εξαήμερης εργασίας
Στο μέτρο δεν συμπεριλαμβάνονται οι τουριστικές επιχειρήσεις ούτε ο κλάδος της εστίασης. Επιπλέον, το μέτρο της εξαήμερης εργασίας δεν αφορά ούτε εργαζόμενους του Δημοσίου ή του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα, που εργάζονται με βάρδιες, π.χ. δημοσιογράφοι της ΕΡΤ, λιμενικοί, στρατιωτικοί κ.ά.
Το μέτρο για την εξαήμερη εργασία συνδυάζεται με την εφαρμογή του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας που αρχίζει από την 1η Ιουλίου σε βιομηχανία και λιανεμπόριο και κυρίως η σύνδεσή της με το σύστημα Εργάνη του υπουργείου Εργασίας.
Ως μέτρο η εξαήμερη εργασία είναι ουσιαστικά στη διακριτική ευχέρεια του εργοδότη και για τον σκοπό αυτό πρέπει να δηλώσει τον εργαζόμενο ή τους εργαζόμενους στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.
H Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται ήδη στις τράπεζες, στα σουπερμάρκετ, τις εταιρίες παροχής ιδιωτικής προστασίας (security), στις ασφαλιστικές εταιρείες και επεκτείνεται στις ΔΕΚΟ και συγκεκριμένα ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Σταθερές Συγκοινωνίες, ΟΣΥ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, Κτιριακές Υποδομές, Εγνατία Οδός ΑΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ, Hellenic Train και Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, που έχει τεθεί, θα ακολουθήσουν η βιομηχανία, ο τουρισμός και η εστίαση.
Διαβάστε επίσης:
Aκίνητα: Γιατί οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται
NΥΤ: Ο Μπάιντεν πρέπει να αποσυρθεί από υποψήφιος πρόεδρος
Αυστρία: Έφτασε τα 134.000 φωτοβολταϊκά συστήματα το 2023