THEPOWERGAME
Στην επέκταση του θεσμού των υπαλλήλων υποδοχής και ροής για την εξυπηρέτηση των πολιτών προχωρά σταδιακά ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της προσπάθειας να γίνει καλύτερη η καθημερινότητα των ασφαλισμένων που επισκέπτονται τα γκισέ των ταμείων.
Πρακτικά, όταν κάποιος ασφαλισμένος δεν έχει κλείσει ηλεκτρονικό ραντεβού, ο υπάλληλος υποδοχής, που βρίσκεται στην είσοδο του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ, έχει τη ευθύνη να του κλείσει ραντεβού ή, σε κάποιες περιπτώσεις, να τον βοηθήσει να εξυπηρετηθεί επί τόπου, ιδίως αν πρόκειται για ευπαθείς συμπολίτες μας (ΑμεΑ, έγκυες, ηλικιωμένοι κλπ).
Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr απασχολούνται 130 υπάλληλοι σε 55 σημεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ στόχος του υπουργείου Εργασίας και της Διοίκησης του ΕΦΚΑ είναι μέσα στο 2023 να έχουν δημιουργηθεί 208 σημεία που θα απλώνονται σε όλη την Ελλάδα, εξυπηρετώντας εύκολα και γρήγορα κάθε ασφαλισμένο.
Οι υπάλληλοι υποδοχής καθοδηγούν τους ασφαλισμένους, που προσέρχονται στο υποκατάστημα, αναφορικά με το ποιο τμήμα ακριβώς πρέπει να επισκεφθούν. Επίσης, ενημερώνουν και «εκπαιδεύουν» τους πολίτες για τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του φορέα, που διευρύνονται συνεχώς και για τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού, μέσω της σχετικής πλατφόρμας.
Εξίσου σημαντικός είναι και ρόλος των υπαλλήλων ροής, οι οποίοι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους κατευθύνουν τους ασφαλισμένους στο αρμόδιο κάθε φορά τμήμα, προκειμένου να διευθετήσουν τις υποθέσεις τους, ενώ παράλληλα τους ενημερώνουν για τα απαιτούμενα για κάθε υπηρεσία δικαιολογητικά και ελέγχουν την πληρότητα τους.
Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπερταμείου ασφάλισης επισημαίνουν ότι με τη συνδρομή του υπαλλήλου ροής, ο κάθε ασφαλισμένος θα ξέρει πού ακριβώς πρέπει να απευθυνθεί, κάτι που «μεταφράζεται» σε εξοικονόμηση χρόνου και μείωση της ταλαιπωρίας τόσο των ίδιων των ασφαλισμένων, όσο και των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΕΦΚΑ έχει ήδη ενισχύσει τη «φαρέτρα» του με αρκετά «όπλα» που αλλάζουν ριζικά των τρόπο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Τόσο μέσω των ηλεκτρονικών ραντεβού, τα οποία τέθηκαν σε εφαρμογή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όσο και με το νέο, ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555, το οποίο στον 1,5 χρόνο λειτουργίας του «μετρά» σχεδόν 5 εκατομμύρια απαντημένες κλήσεις, έχει αντιμετωπιστεί σημαντικά το φαινόμενο των ουρών στις κατά τόπους υπηρεσίες.
Την ίδια στιγμή, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ έχουν αισίως φτάσει τις 80, γεγονός που έχει αυξήσει σε μεγάλο βαθμό τον αριθμό των ασφαλισμένων που εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως και όχι δια ζώσης. Στον «καμβά» της ψηφιοποίησης του ΕΦΚΑ υπάρχει, φυσικά, και το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ, αλλά και το σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας myEFKALive, που απευθύνεται σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών.