THEPOWERGAME
Νέα προϊόντα στον τομέα των ασφαλιστικών υπηρεσιών θα συνεχίσει να λανσάρει η Cosmote Insurance, η οποία τα τελευταία χρόνια κινείται με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 50%. Τη στρατηγική του ομίλου ΟΤΕ στον τομέα της ψηφιακής ασφαλιστικής αγοράς περιγράφει ο επικεφαλής της Cosmote Insurance, Διαμαντής Μπουζάνης. «Σε αυτή την αγορά δεν μπήκαμε για να ανταγωνιστούμε τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους άλλους aggregators, αλλά για να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του συνολικού ασφαλιστικού ψηφιακού αποτυπώματός τους. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό ψηφιακό οικοσύστημα στην online ασφάλιση προς όφελος του πελάτη, αλλά και των συνεργατών μας, των ασφαλιστικών εταιρειών», επισημαίνει.
Το Cosmote Insurance κατέχει ήδη σημαντικό μερίδιο της αγοράς, έφερε την ασφάλιση στο κινητό τηλέφωνο των καταναλωτών, ενώ σκοπεύει σύντομα να επαναλανσάρει τα προϊόντα του στην ασφάλιση κατοικίας με έναν πρωτοποριακό τρόπο. Την ίδια ώρα, στα σκαριά είναι ήδη πρωτότυπες νέες ασφαλίσεις, όπως αυτή των κατοικιδίων ή των ταξιδιών.
Για τον επικεφαλής της διαδικτυακής πλατφόρμας σύγκρισης και αγοράς ασφαλειών της Cosmote, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην ασφαλιστική αγορά είναι πλέον θέμα επιβίωσης για τις σύγχρονες επιχειρήσεις. O κ. Μπουζάνης επισημαίνει ότι «με το Cosmote Insurance φέρνουμε όλη την ασφαλιστική αγορά στο κινητό του χρήστη, με έναν εύχρηστο και λειτουργικό τρόπο, σε συνεργασία με 20 κορυφαία ασφαλιστικά brands και με τη σιγουριά της εγγύησης χαμηλότερης τιμής».
Συνεχίζει λέγοντας ότι «σήμερα η ηλεκτρονική ασφάλιση κερδίζει συνεχώς έδαφος στη χώρα μας και η αγορά έχει πλέον την ωριμότητα να προσφέρει προϊόντα που ταιριάζουν με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Κάτι που αποδεικνύεται όχι μόνο από την ανάπτυξη των υφιστάμενων digital παικτών, αλλά και από την είσοδο νέων, ειδικά με το μοντέλο του aggregation, που έχουμε κι εμείς».
Σχετικά με το μερίδιο της αγοράς που κατέχει το COSMOTE Insurance, ο ίδιος απαντάει πως η ψηφιακή πλατφόρμα βρίσκεται σταθερά σε ανοδική τροχιά και επεκτείνεται δυναμικά με το εύρος των επιλογών που παρέχει στους καταναλωτές. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Έχουμε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης κάθε χρόνο, όχι μόνο στις νέες πωλήσεις, αλλά και στις ανανεώσεις των πελατών μας. Προσφέροντας μεγάλο εύρος επιλογών, ανταγωνιστικές τιμές, διαφάνεια, ασφάλεια συναλλαγών και εξυπηρέτηση 24/7 από πιστοποιημένους ασφαλιστικούς συμβούλους, χτίζουμε σε γερά θεμέλια την εμπιστοσύνη με το κοινό. Λαμβάνοντας υπόψη τον ρυθμό ανάπτυξής μας, που ξεπερνά σταθερά το 50% κάθε χρόνο, το ποσοστό ικανοποίησης των πελατών μας, που ξεπερνά το 90/100, την ανανεωσιμότητά μας, που τα τελευταία 2 χρόνια ξεπερνά σταθερά κάθε μήνα το 90%, θεωρούμε ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση».
Ποιες ασφάλειες «τρέχουν» στο Διαδίκτυο
Ποιες κατηγορίες ασφαλίσεων προτιμούν να κάνουν οι πελάτες μέσω έξυπνων συσκευών smartphones, tablets, εκτός του αυτοκινήτου και της μηχανής; Ο επικεφαλής του Cosmote Insurance εξηγεί πως «προσφέρουμε μία ολοκληρωμένη και αξιόπιστη ασφαλιστική πρόταση, όχι μόνο για το αυτοκίνητο και τη μηχανή, αλλά και για την πρωτοβάθμια υγεία και το σκάφος. Αντιλαμβανόμαστε, βέβαια, ότι δεν μπορούν να πωληθούν όλων των ειδών τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ηλεκτρονικά. H υποστήριξη και η καθοδήγηση από έναν εξειδικευμένο ασφαλιστικό σύμβουλο είναι απαραίτητες σε προϊόντα όπως οι ασφαλίσεις υγείας, σύνταξης ή τα εταιρικά συμβόλαια. Στην COSMOTE, όμως, έχουμε την τεχνογνωσία αλλά και τους κατάλληλους ανθρώπους που μπορούν να φέρουν φρέσκιες ιδέες και να δώσουν λύσεις. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, με τον πελάτη και τις ανάγκες του στο επίκεντρο. Για παράδειγμα, θέλοντας να διευκολύνουμε τη ζωή των καταναλωτών με τη χρήση της τεχνολογίας, σύντομα θα επαναλανσάρουμε τα προϊόντα μας στην ασφάλιση κατοικίας με έναν πρωτοποριακό τρόπο».
Σχετικά με τα ποσοστά του ψηφιακού μετασχηματισμού στην ελληνική ασφαλιστική αγορά σε σχέση με αυτά που υπάρχουν στην υπόλοιπη Ευρώπη, ο ίδιος ισχυρίζεται ότι η χώρα μας έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην online ασφάλιση, συγκριτικά με τον μέσο όρο της ΕΕ. Συγκεκριμένα, αναφέρει: «Μελετώντας την κάθε χώρα ξεχωριστά, βλέπουμε σημαντικές διαφορές. Ειδικότερα, σε κράτη όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, που πρωταγωνιστεί το Insurance aggregation, εντοπίζουμε διείσδυση μεγαλύτερη του 50% στην ασφάλεια αυτοκινήτου. Σε άλλες χώρες, με επίσης υψηλή υιοθέτηση του e-commerce, μεγαλύτερο μερίδιο λαμβάνουν οι digital ασφαλιστικές συγκριτικά με τους aggregators».
«Οι καταναλωτές, ειδικά για προϊόντα της καθημερινότητας, όπως η ασφάλεια αυτοκινήτου, επιλέγουν την ευκολότερη λύση για να ασφαλιστούν, από φορείς που εμπιστεύονται. Στην Ελλάδα στα χρόνια της πανδημίας, αλλά και μετά, βρισκόμαστε περίπου στο 14% μερίδιο του digital στις ασφαλίσεις οχημάτων. Ιδίως στα προϊόντα αυτοκινήτου και κατοικίας, η αγορά μπορεί να αναπτυχθεί περισσότερο, ενώ και η λεγόμενη embedded insurance κερδίζει συνεχώς έδαφος (δηλαδή η αγορά ασφάλειας παράλληλα με την αγορά κάποιου άλλου retail αγαθού, όπως για παράδειγμα η αγορά κινητού τηλεφώνου σε συνδυασμό με την αγορά ασφάλισης κινητού από κλοπή)», προσθέτει.
Τα κυριότερα κριτήρια με τα οποία οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν την online ασφάλιση, σύμφωνα με έρευνες, είναι οι χαμηλές τιμές, η αξιοπιστία της ασφαλιστικής εταιρείας, η εύκολη διαδικασία και η άμεση αγορά, όπως αναφέρει ο κ. Διαμαντής Μπουζάνης. Αντίστοιχα κριτήρια ισχύουν και για το Cosmote Insurance, υπογραμμίζοντας ωστόσο το εξής: «Τα επιπλέον πλεονεκτήματά μας, που αναγνωρίζονται από το κοινό, είναι κυρίως η ευκολία πλοήγησης, η ταχύτητα των διαδικασιών, η διαφάνεια στη σύγκριση προϊόντων, η ασφάλεια των συναλλαγών, αλλά και η καθημερινή υποστήριξη από έμπειρους ασφαλιστικούς συμβούλους».
Για τη νέα υπηρεσία που λανσάρει το Cosmote Insurance δήλωσε ότι επιτρέπει στους επισκέπτες του site να γνωρίζουν πάντα ποιες είναι οι καλύτερες τιμές ασφάλισης στην αγορά και να εξοικονομούν χρήματα. «Με μια απλή εγγραφή στο site μας, εντελώς δωρεάν, οι καταναλωτές λαμβάνουν τις 5 καλύτερες τιμές ασφάλισης, ειδικά για το αυτοκίνητό τους, τη στιγμή που έχει ανανέωση η ασφάλειά τους, ασχέτως σε ποια ασφαλιστική είναι ασφαλισμένοι. Κάνουμε δηλαδή έρευνα αγοράς για τον καθένα ξεχωριστά και τον ενημερώνουμε έγκαιρα πόσα χρήματα μπορεί να εξοικονομήσει». Επίσης, υποστηρίζει ότι είναι εξίσου σημαντικός o mobile first σχεδιασμός της εφαρμογής, που αναβαθμίζει τη συνολική εμπειρία του καταναλωτή. «Παράλληλα, στην COSMOTE παρέχουμε δωρεάν με κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο υπηρεσία νομικών συμβουλών σε περίπτωση ατυχήματος και υπηρεσία παρακολούθησης πορείας αποζημίωσης από εξειδικευμένη εταιρεία διαχείρισης αποζημιώσεων. Και όλα αυτά με την εγγύηση που φέρει το όνομα COSMOTE», προσθέτει.
Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια του Cosmote Insurance, αλλά και την πιθανή επέκτασή του σε μία νέα γκάμα ασφαλίσεων που θα διαφέρουν από τις ήδη υπάρχουσες, ο κ. Διαμαντής Μπουζάνης ξεκαθαρίζει ότι «στην αγορά ψηφιακής ασφάλισης υπάρχουν πολλά προϊόντα που λόγω σχεδιασμού και προδιαγραφών είναι σχεδόν αποκλειστικά για online πώληση, όπως για παράδειγμα η ταξιδιωτική ασφάλιση, η ασφάλιση κινητών τηλεφώνων, η ασφάλιση κατοικίδιων, η ασφάλιση ποδηλάτων».
Ο ίδιος, ωστόσο, αναφέρει: «Στόχος μας είναι όταν εισερχόμαστε σε μια αγορά να το κάνουμε σωστά και γι’ αυτό δεν θα δείτε ξαφνικά να διαθέτουμε όλα τα προϊόντα στο site μας. Προς το παρόν θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία, που θα κάνει την εμπειρία των πελατών μας την καλύτερη που έχουν συναντήσει στη διαχείριση των ασφαλιστηρίων τους, για την ασφάλιση κυρίως αυτοκινήτων και εντός του 2023 για την ασφάλιση κατοικιών».