THEPOWERGAME
Νέα ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης δημιουργεί ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης προκειμένου να διευκολύνει τους ασφαλισμένους και να βάλει τέλος στα άσκοπα πήγαινε-έλα στις κατά τόπους υπηρεσίες του ταμείου. Μετά την εξομάλυνση του τηλεφωνικού κέντρου και τη καθιέρωση του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης, του 1555, το υπερταμείο ασφάλισης δημιουργεί μια σύγχρονη ψηφιακή «βεντάλια» που θα δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να παίρνουν τις απαραίτητες πληροφορίες και απαντήσεις εξ αποστάσεως.
Ήδη η διοίκηση του Ταμείου έχει αναμορφώσει την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ, η οποία πλέον εξυπηρετεί πάνω 1,3 εκατ. συναλλαγές μηνιαίως και σίγουρα είναι πιο εύχρηστη και φιλικότερη για τους χρήστες. Παράλληλα, έχει τεθεί σε λειτουργία το My EFKA Live, το οποίο επιτρέπει στους ασφαλισμένους να εξυπηρετούνται από τους υπαλλήλους του ταμείου μέσω βιντεοκλήσης. Ασφαλισμένοι από τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες (σε πρώτη φάση) εξυπηρετούνται μέσω των… τηλεραντεβού για μια σειρά υπηρεσιών και έτσι γλιτώνουν την πολύωρη αναμονή στα γκισέ και τις υπηρεσίες του υπερταμείου.
Την ίδια στιγμή, οι τεχνικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να «χτίσουν» και τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Στην κορυφή της ατζέντας βρίσκεται η δημιουργία ειδικού ψηφιακού χώρου εξυπηρέτησης, γνωστού και ως «chat room», μέσω του οποίου οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να λαμβάνουν αυτόματα απαντήσεις για μια σειρά από δημοφιλείς υπηρεσίες που παρέχει το ταμείο. Το chat room θα φιλοξενείται στο σαιτ του 1555, το οποίο ήδη λειτουργεί πιλοτικά (https://1555.gov.gr/) και θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο με αλγόριθμο, δίνοντας τις απαραίτητες κατευθύνσεις στο κοινό. Παράλληλα, δουλεύεται από ειδική ομάδα εργασίας , η νέα σύγχρονη εφαρμογή (APP) του 1555, η οποία θα παρέχει πληροφορίες για τις υπηρεσίες του φορέα, κυρίως υπό την μορφή ερωτοαπαντήσεων.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το υπερταμείο ασφάλισης θα μπει και κάτω από την ομπρέλα του Support.gov.gr, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να στέλνουν email και να λαμβάνουν απευθείας απαντήσεις από τις υπηρεσίες του υπερταμείου. Μέσω της νέας υπηρεσίας, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να υποβάλλουν στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) αιτήματα υποστήριξης και μετά από την επεξεργασία των αιτημάτων από τον ΕΦΚΑ, οι πολίτες θα παραλαμβάνουν τις απαντήσεις τους στο ενιαίο αποθετήριο απαντήσεων. Σε πρώτη φάση θα μπουν κάποιες υπηρεσίες, ενώ σταδιακά θα επεκτείνονται με στόχο να καλυφθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο από το εύρος των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
Στην συνολική στρατηγική του υπουργείο Εργασίας που υλοποιείται για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών περιλαμβάνεται η συνεχής διεύρυνση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ταμείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι σήμερα ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έχουν περί τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο καθένας εξασφαλίζοντας 4,5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα.
Τέλος, δρομολογείται η περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ, η αναβάθμιση των ιστοσελίδων του υπουργείου και των υπολοίπων φορέων, η δημιουργία του My OPEKA Live, αλλά και η αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων αλλά και των υπαλλήλων.