THEPOWERGAME
Στη σταδιακή κατάργηση της διά ζώσης εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων από τα κατά τόπους υποκαταστήματα των Ταμείων προχωρά το υπουργείο Εργασίας, αναπτύσσοντας παράλληλα νέες ψηφιακές υπηρεσίες, που επιτρέπουν στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους με λίγα μόλις «κλικ» από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας έχει αποφασίσει να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των ασφαλισμένων και στις ουρές στα γκισέ των ασφαλιστικών ταμείων. Ο κεντρικός στόχος που έχει τεθεί είναι ο ΕΦΚΑ να μπει στην ψηφιακή εποχή παρέχοντας τις σημαντικότερες υπηρεσίες του όχι με φυσικό, αλλά μόνο με ψηφιακό τρόπο. «Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων», είπε χθες ο Κωστής Χατζηδάκης δίνοντας το έναυσμα για τις αλλαγές που αναμένονται στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
Το σχέδιο του υπουργείου Εργασίας, που περιορίζει σημαντικά τα πήγαινε-έλα στα ταμεία ξεκινά άμεσα, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, εντός του 2022 θα καταργηθεί η δια ζώσης εξυπηρέτηση για τις πρώτες δημοφιλείς υπηρεσίες που παρέχει το υπερταμείο στους ασφαλισμένους.
Συγκεκριμένα, από το νέο έτος καταργείται η δυνατότητα φυσικής επίσκεψης των πολιτών για έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας. Πρόκειται για την πιο δημοφιλή υπηρεσία που… προσελκύει χιλιάδες ασφαλισμένους στα γκισέ των ταμείων. Σήμερα, οι ασφαλισμένοι παρά το γεγονός ότι έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν ψηφιακά, είτε δεν τον γνωρίζουν, είτε δεν το επιλέγουν, με αποτέλεσμα να επισκέπτονται τις κατά τόπους υπηρεσίες και να ταλαιπωρούνται άσκοπα.
Μέσω της ψηφιακής οδού θα πραγματοποιείται από το νέο έτος και η έναρξη-μεταβολή-λήξη ασφάλισης, ενώ η βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση, η δήλωση παράλληλης μισθωτής απασχόλησης, αλλά και η διαδικασία έκδοσης Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας θα γίνονται επίσης υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου, μέσω της ανανεωμένης ηλεκτρονικής σελίδας του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
1555: Ο νέος τηλεφωνικός αριθμός εξυπηρέτησης ασφαλισμένων για να… βγάζεις άκρη
Παράλληλα, στοχεύοντας στην άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών το υπουργείο Εργασίας προωθεί την ενίσχυση του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης του Πολίτη, το οποίο τέθηκε χθες σε λειτουργία. Ο νέος τηλεφωνικός αριθμός εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων έχει ήδη δοκιμαστεί πιλοτικά και δείχνει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις μεγάλες απαιτήσεις των ασφαλιστικών ταμείων, τα οποία καθημερινά εξυπηρετούν πάνω από 6,5 εκατομμύρια άμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Από τον Ιούλιο που ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του αριθμού, έχουν απαντηθεί περίπου 400.000 κλήσεις από το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας το ποσοστό απαντημένων κλήσεων αγγίζει το 99% και από αυτές, το 84,4% απαντήθηκε σε πρώτο επίπεδο, δηλαδή από τους ίδιους τους τηλεφωνητές. Το 12,8% απαντήθηκε σε δεύτερο επίπεδο από τις ομάδες υποστήριξης του κάθε φορέα και το υπόλοιπο 2,8% των ερωτημάτων εκκρεμεί για να απαντηθεί από τις υπηρεσίες. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου , το 1555 δεν είναι απλά ένας αριθμός, ούτε ένα ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο, είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα εξυπηρέτησης.
Στο νέο μηχανισμό συνεργάζονται καθημερινά 990 υπάλληλοι, εκ των οποίων 320 είναι υπάλληλοι των εταιρειών και οι υπόλοιποι προέρχονται από το υπουργείο και τους οργανισμούς ασφάλισης. Ο νέος τηλεφωνικός αριθμός λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα και είναι δωρεάν για όλους πολίτες.
Εν τω μεταξύ, κατά την πρόσφατη παρουσίαση του τηλεφωνικού αριθμού 1555 ο υπουργός Εργασίας ξεδίπλωσε και μια βεντάλια δράσεων που επίσης στοχεύουν στην πάταξη της γραφειοκρατίας και την βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Μεταξύ άλλων, σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555 όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του, ενώ η πλατφόρμα myEFKAlive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται μέσω τηλεδιάσκεψης με τους υπαλλήλους του ταμείου θα επεκταθεί σύντομα και στον ΟΠΕΚΑ. Τέλος, προχωρά η αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.