THEPOWERGAME
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) μήνυσε την PepsiCo βάσει ενός σπάνια χρησιμοποιούμενου νόμου της δεκαετίας του 1930, γνωστού ως Νόμος Robinson-Patman, ο οποίος απαγορεύει τη διάκριση τιμών σε βάρος λιανοπωλητών, που συνήθως ευνοεί τους μεγάλους έναντι των μικρών, μια αθέμιτη πρακτική στον ανταγωνισμό.
Στη μήνυση, η οποία κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν, η FTC ανέφερε ότι η Pepsi παραβίασε το νόμο χρεώνοντας μικρούς λιανοπωλητές υψηλότερες τιμές από αυτές που χρεώνει για τα ποτά που πωλούνται σε μεγάλη πολυεθνική αλυσίδα καταστημάτων. Η υπηρεσία δεν ανέφερε το όνομα του λιανοπωλητή στη μήνυση, αλλά η αλυσίδα είναι η Walmart Inc., σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.
Η Walmart φέρεται να ωφελήθηκε από πληρωμές προώθησης – αποζημίωση για διαφήμιση ή άλλες υπηρεσίες – για προϊόντα της PepsiCo, σύμφωνα με την FTC. Η μήνυση, η οποία δεν είναι άμεσα διαθέσιμη, δεν κατηγορεί την αλυσίδα καταστημάτων για παρανομία.
«Η PepsiCo απορρίπτει κατηγορηματικά τις κατηγορίες της FTC και τον κομματικό τρόπο με τον οποίο κατατέθηκε η μήνυση», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της. «Θα υπερασπιστούμε σθεναρά την υπόθεσή μας στο δικαστήριο».
Η Walmart αρνήθηκε να σχολιάσει. Οι επίτροποι της FTC ψήφισαν κατά πλειοψηφία 3-2 για την κατάθεση της μήνυσης. «Για χρόνια, η Pepsi έχει ζημιώσει τους λιανοπωλητές – από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μέχρι ανεξάρτητα τοπικά καταστήματα – που ανταγωνίζονται με έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες της, δίνοντας συνεχώς σε αυτήν την προτιμώμενη μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων βασικά οφέλη και πλεονεκτήματα, όπως πληρωμές προώθησης, ενώ αρνείται τα ίδια οφέλη στους ανταγωνιστές της», ανέφερε η FTC σε δήλωσή της.
Οι Αμερικανοί δαπάνησαν περίπου 338 δισ. δολ. σε αναψυκτικά το 2024, σύμφωνα με την Statista, με το μισό από αυτό το ποσό να δαπανάται σε ανθρακούχα ποτά. Η Pepsi βρίσκεται στην 2η θέση μαζί με την Dr. Pepper με 8,3%, πίσω από την Coca-Cola, η οποία έχει το μεγαλύτερο μερίδιο. Η μάρκα Coca-Cola αντιπροσωπεύει περίπου το 19,2% των ανθρακούχων ποτών που πωλούνται στις ΗΠΑ το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Beverage Digest.
Η μήνυση είναι η δεύτερη υπόθεση βάσει του Νόμου Robinson-Patman που κατέθεσε η FTC κατά την προεδρία του Τζο Μπάιντεν. Τον Δεκέμβριο, η FTC μήνυσε τον διανομέα αλκοολούχων ποτών Southern Glazer’s Wine and Spirits LLC για την επιβολή υψηλότερων τιμών στους μικρούς τοπικούς καταστηματάρχες σε σχέση με τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής.
Διαβάστε επίσης
Alter Ego: Από 3,70 έως 4 ευρώ το εύρος της τιμής διάθεσης
Η τέχνη του πορτρέτου στην ελληνική ζωγραφική
Ενεργοβόρος βιομηχανία: Ενισχύσεις στην Ευρώπη, “θολό τοπίο” στην Ελλάδα