THEPOWERGAME
του Φώτη Κόλλια
Σειρά μέτρων ώστε να βελτιωθεί η λειτουργία του ΔΕΔΔΗΕ και να μην επαναληφθούν όσα συνέβησαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Αττική επεξεργάζονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Σε συνεργασία με τις διοικήσεις της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ προωθούνται αλλαγές σε σημεία που εντοπίστηκαν τα σημαντικότερα προβλήματα.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η δυνατότητα κινητοποίησης τεχνικών και λοιπού προσωπικού, αλλά και των εργολάβων, η λειτουργία του κέντρου υποστήριξης πελατών, οι προμήθειες υλικών και ανταλλακτικών και εν γένει ο μηχανισμός διαχείρισης κρίσεων.
Κάποιες από τις αλλαγές έχουν ήδη δρομολογηθεί όπως το έργο «Ηρακλής» για το νέο πληροφοριακό σύστημα εξυπηρέτησης πελατών (CRM) του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας που ανατέθηκε προ εβδομάδων σε κοινοπραξία του ΟΤΕ με την Intrasoft International και προϋπολογισμό περίπου 28 εκατ. ευρώ. Την προηγούμενη εβδομάδα, με την επέλαση της «Μήδειας», το τηλεφωνικό κέντρο του ΔΕΔΔΗΕ αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα και στην ουσία δεν κατάφερε να υποστηρίξει την προσπάθεια αντιμετώπισης των βλαβών.
Τώρα η εταιρεία προωθεί τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Εξυπηρέτησης των Πελατών μέσω της εγκατάστασης κατάλληλου σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος «καθώς και στην αναδιοργάνωση των σχετιζόμενων δομών, διαδικασιών και μεθόδων εργασίας». Το νέο σύστημα θα παραδοθεί, με βάση τη σύμβαση σε περίπου δύο χρόνια, οπότε μάλλον πρέπει να αναζητηθούν και ενδιάμεσες λύσεις σε περίπτωση νέας σφοδρής κακοκαιρίας.
ΔΕΔΔΗΕ: Μείζον το θέμα “λειψανδρίας”
Η αδυναμία ενεργοποίησης μεγαλύτερου αριθμού εργολάβων και προσωπικού ήταν ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που εντοπίστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς ενέργειας, «από την Τρίτη μέχρι και την Παρασκευή, ενώ έπεφτε το ένα δέντρο μετά το άλλο σε ολόκληρη την Αττική, ο ΔΕΔΔΗΕ αδυνατούσε να κινητοποιήσει τόσο το δικό του προσωπικό, όσο και προσωπικό των εργολάβων με τους οποίους συνεργάζεται για τη συντήρηση και την αντιμετώπιση βλαβών».
Η λειψανδρία ήταν εμφανής στην Αττική όπου μόλις την Παρασκευή κατάφερε να συγκεντρώσει περισσότερους από 650 εργαζόμενους (του ΔΕΔΔΗΕ και εργολάβων) για την αποκατάσταση των τεράστιων ζημιών σε Διόνυσο και άλλες γειτονικές περιοχές. Στη ΔΕΗ υπενθύμιζαν πως βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία πρόσληψης περίπου 650 υπαλλήλων. Το ζήτημα που θέτουν ακόμα και κυβερνητικά στελέχη συνδέεται με την αδυναμία του ΔΕΔΔΗΕ να μεταφέρει εγκαίρως προσωπικό και εξοπλισμό από άλλες περιοχές της χώρας. «Οι έκτακτες συνθήκες απαιτούν και έκτακτα μέτρα» υποστηρίζουν.
ΔΕΔΔΗΕ: Αναγκαία η συντήρηση και αναβάθμιση δικτύου
Αναγκαία κρίνεται και η προώθηση των έργων αναβάθμισης και συντήρησης του δικτύου το οποίο είναι πεπαλαιωμένο. Υπολογίζεται ότι θα έπρεπε να γίνονται επενδύσεις πάνω από 200 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ όλα τα τελευταία χρόνια γίνονταν γύρω στα 130 εκατ., το πολύ 150 εκατ. ευρώ, το χρόνο, όπως υποστηρίζουν στο ΥΠΕΝ. Οι επενδύσεις στο Δίκτυο Διανομής υποχώρησαν το 2019 στα 148 εκατ. και ήταν κατά 75% μειωμένες σε σχέση με το 2009, όταν είχαν υπερβεί τα 550 εκατ. ευρώ.