Γ.Δ.
1545.62 +0,37%
ACAG
-0,17%
6.03
AEM
+4,10%
4.5285
BOCHGR
0,00%
5.04
CENER
-0,31%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,61%
8.11
EVR
+2,04%
1.5
NOVAL
0,00%
2.46
OPTIMA
0,00%
13
TITC
-3,33%
43.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,10%
1.95
ΑΒΕ
-0,65%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+1,50%
2.7
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-1,16%
4.25
ΑΛΦΑ
-0,11%
1.785
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
+1,31%
10.86
ΑΣΚΟ
-0,60%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,36%
7.28
ΑΤΕΚ
+9,88%
0.945
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,52%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
+2,95%
2.44
ΒΙΟ
+1,90%
5.9
ΒΙΟΚΑ
-2,12%
1.85
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.54
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-1,39%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
18.44
ΔΑΑ
+0,61%
8.53
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,94%
13.16
ΔΟΜΙΚ
-2,14%
2.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,31%
0.339
ΕΒΡΟΦ
-0,53%
1.87
ΕΕΕ
+1,21%
33.58
ΕΚΤΕΡ
-2,09%
1.782
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.22
ΕΛΛ
-0,69%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.24
ΕΛΠΕ
-0,47%
7.365
ΕΛΣΤΡ
+1,34%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.794
ΕΛΧΑ
+1,70%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.175
ΕΤΕ
-0,31%
8.4
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,68%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+0,83%
2.43
ΕΧΑΕ
+0,41%
4.89
ΙΑΤΡ
+9,61%
1.825
ΙΚΤΙΝ
+1,70%
0.359
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.705
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.25
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,22%
4.59
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-1,15%
6.03
ΙΝΤΕΤ
-3,06%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-0,63%
3.17
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,45%
0.45
ΚΟΥΑΛ
+1,31%
1.394
ΚΟΥΕΣ
-0,96%
6.21
ΚΡΙ
+0,32%
15.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.78
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,94%
0.858
ΛΑΜΔΑ
+0,58%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+6,74%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.61
ΛΟΥΛΗ
+0,99%
3.06
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-1,71%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38
ΜΙΓ
-0,52%
2.87
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΟΗ
+1,14%
21.34
ΜΟΝΤΑ
+1,61%
3.79
ΜΟΤΟ
-1,07%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,47%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,18%
34.4
ΝΑΚΑΣ
+0,64%
3.16
ΝΑΥΠ
-5,34%
0.744
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,37%
27.5
ΟΛΠ
-1,11%
31.15
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+1,34%
16.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.785
ΟΤΕ
+2,34%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
10.98
ΠΑΙΡ
0,00%
1.07
ΠΑΠ
-0,39%
2.53
ΠΕΙΡ
+0,27%
4.48
ΠΕΡΦ
+1,51%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.3
ΠΛΑΘ
-0,37%
4.035
ΠΛΑΚΡ
-2,03%
14.5
ΠΡΔ
+9,46%
0.324
ΠΡΕΜΙΑ
-0,48%
1.248
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.25
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,58%
1.7
ΣΑΡ
-0,35%
11.46
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,56%
0.359
ΣΙΔΜΑ
-1,26%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,04%
5.72
ΣΠΙ
-4,47%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,31%
1.51
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+4,03%
4.135
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.55

Οι Έλληνες πάνε για ψώνια στο …Facebook

Θα γίνει το Facebook το νέο Amazon;

Τον Μάιο του 2020, το Facebook λάνσαρε, παγκοσμίως, την υπηρεσία “Facebook Shops”. Mία νέα υπηρεσία που προσφέρει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να στήσουν το δικό τους online κατάστημα και να πουλήσουν τα προϊόντα τους μέσα από το περιβάλλον της δημοφιλούς ιστοσελίδας.

Η συγκυρία κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν. Εν μέσω πανδημίας, lockdowns και μέτρων κοινωνικής απόστασης, η εταιρεία του Mark Zuckerberg άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο σε αυτό που λέγεται social commerce (κοινωνικό εμπόριο -επί το ελληνικότερο), δηλαδή αγορές μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Μία τάση που -όπως όλα δείχνουν- έχει κάνει αισθητή τη δυναμική της και στην Ελλάδα.

Σε μια εποχή που όλη η Ελλάδα (96%) είναι online και 4 στους 5 Έλληνες έχουν λογαριασμό στα social media (το 2020 αυξήθηκε κατά 70% ο αριθμός εκείνων που αφιερώνουν πάνω από μία ώρα σε αυτές τις πλατφόρμες), οι εταιρείες δεν μπορεί παρά να βρίσκονται εκεί που είναι και πελάτες τους: …στον αέρα του Διαδικτύου.  

στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η NielsenIQ είναι ενδεικτικά για τη δυναμική του social commerce και στην Ελλάδα. Πλέον, 6 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα έχουν ήδη αγοράσει μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Οι νεότερες ηλικιακές ομάδες παραμένουν η βασική κινητήρια δύναμη για αυτό το κανάλι.

 

Από πού ψωνίζουν

Το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για την αγορά αγαθών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 52% των διαδικτυακών αγοραστών στην Ελλάδα να χρησιμοποιούν το Facebook για αυτό το σκοπό. Στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων για αγορές μέσα από social media έρχεται το Instagram (32%) και με πολύ μικρό ποσοστό ακολουθεί το Tik Tok (6%)

Tο Instagram, που επίσης ανήκει στο Facebook, έχει εξελιχθεί στην κορυφαία πλατφόρμα για τους Έλληνες καταναλωτές ηλικίας 18-24 ετών: σχεδόν το ήμισυ (49%) των ερωτηθέντων σε αυτήν την ομάδα δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Instagram για αγορές στο Διαδίκτυο.

Η δυναμική των social media ως κανάλι αγορών δείχνει να είναι τεράστια ειδικά μεταξύ των νέων ηλικιακά καταναλωτών, σταδιακά οικονομική δύναμη και οι ανάγκες και οι προτιμήσεις τους είναι πιθανό να καθορίσουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολό του.

Για παράδειγμα, έχουν ήδη την τάση να υποστηρίζουν διαφορετικές μορφές επικοινωνίας με τους εμπόρους λιανικής πώλησης όσον αφορά τις προωθήσεις. Για την ακρίβεια -σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, περισσότεροι από ένας στους τρεις καταναλωτές (35%), 18-24 ετών, προτιμά τις ειδοποιήσεις εντός των εφαρμογών.

 

Τζίρος τρισεκατομμυρίων

Οι ίδιες οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να αγνοήσουν την τάση του social commerce, της οποίας τα μεγέθη ήδη δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα και αναμένεται να εκτιναχθούν τα επόμενα χρόνια. Ο τζίρος των αγορών μέσα από πλατφόρμες social media θα τρέξει με ρυθμό της τάξης του 30%, παγκοσμίως, την επόμενη πενταετία, για να ξεπεράσει το 2026 στο δυσθεώρητο ποσό του 1,9 δισ.δολ.

της Νατάσας Φραγκούλη

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!