Η ομορφιά και η αυτοφροντίδα εξελίσσονται συνεχώς, με τις τάσεις να διαμορφώνονται από τις αλλαγές στην τεχνολογία, την κοινωνία και τις αγοραστικές συνήθειες. Η Focus Bari, σε συνεργασία με τη YouGov Profiles, διερεύνησε τις σύγχρονες αντιλήψεις για την ομορφιά στην Ελλάδα μέσω Πανελλαδικής Έρευνας, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στην 48η COSMOESTETICA, αναδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο των social media.
Όπως αποκαλύφθηκε από τη μελέτη:
- Η ομορφιά και η μόδα, από κοινού με τους ιστοτόπους για φαγητό και ποτό, ξεχωρίζουν ως οι πιο δημοφιλείς οnline προορισμοί για τις Ελληνίδες, με τις τάσεις στον τομέα της υγείας και της ευεξίας να κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
- Το digital καλάθι των Ελληνίδων καταναλωτριών γεμίζει με προϊόντα μόδας (ρούχα και ένδυση), ομορφιάς και καλλυντικών, προϊόντων υπόδησης , αλλά και ηλεκτρονικών gadgets, αντανακλώντας τις σύγχρονες προτεραιότητές στην αγορά.
Όσον αφορά στα δώρα που επιλέγουν να κάνουν οι Ελληνίδες, τα ρούχα η ομορφιά και τα κοσμήματα παραμένουν στις κορυφαίες επιλογές τους, με τα βιβλία και κάποιες πιο εξατομικευμένες επιλογές να ακολουθούν.
- Η επιρροή των social media είναι φανερή, καθώς, σύμφωνα με τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας, οι Ελληνίδες ενημερώνονται για νέες τάσεις και προϊόντα ομορφιάς κυρίως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των influencers με την επιρροή των εν λόγω πλατφορμών να είναι ισχυρότερη στις νεότερες γυναίκες.
- Η ποιότητα και η ασφάλεια, αλλά και οι προσιτές τιμές παραμένουν αδιαπραγμάτευτα, τα πιο διαχρονικά σημαντικά κριτήρια για τις Ελληνίδες όταν επιλέγουν προϊόντα ομορφιάς, οι οποίες εμφανίζονται πιστές σε αυτά που γνωρίζουν και εμπιστεύονται, αλλά με περιθώρια αλλαγής.
- Η δημοτικότητα των φίλτρων στις φωτογραφίες που ανεβάζουν στα social media είναι καθολική, με τις νεότερες να τα αποδέχονται ως φυσιολογικά, ενώ οι πιο ώριμες γυναίκες είναι πιο διστακτικές στη χρήση τους.