Alexandra Gucci: Η εγγονή του Aldo φέρνει τη βιωσιμότητα στο luxury

Η Alexandra Gucci Zarini, της δυναστείας Gucci, ακολουθεί τα βήματα των προγόνων της, δημιουργώντας δικό της luxury fashion brand

Η Alexandra Gucci © AGCF/Instagram

Mπορεί η Gucci να βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία ονόματα στον κλάδο του luxury, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει σημαντική βουτιά στις πωλήσεις και στα κέρδη της. Ένας από τους κυριότερους λόγους, είναι ότι η μάρκα απομακρύνθηκε από την κληρονομιά και την ιστορία της. Η Alexandra Gucci Zarini, της γνωστής οικογενείας Gucci, δεν μπορεί να βοηθήσει κάπως την εταιρεία που ίδρυσε ο προπάππους της, Guccio Gucci, και έκανε διάσημη ο παππούς της, Aldo Gucci. Ωστόσο, με τη μόδα να κυλάει στο αίμα της, η 40χρονη, με εμπειρία στον χώρο της πολυτέλειας, ακολουθεί τα βήματα των προγόνων της, δημιουργώντας το δικό της luxury fashion brand με συνεργάτη τον σύζυγό της Josef Zarini.

Η νέα μάρκα ονομάζεται AGCF, το οποίο σημαίνει:

  • AG (Alexandra Gucci): Φόρος τιμής στην κληρονομιά, διατηρώντας την παράδοση της αριστείας ενώ ταυτόχρονα πρωτοπορεί με νέες καινοτομίες στην πολυτέλεια.
  • CF (Creative Framework): Δέσμευση στην τέχνη και την υπευθυνότητα, διασφαλίζοντας ότι κάθε δημιουργία έχει έναν βαθύτερο σκοπό πέρα από την αισθητική.

«Το AGCF είναι κάτι περισσότερο από έναν οίκο μόδας», δήλωσε η Alexandra σε συνέντευξή της στο Forbes. «Είναι πολυτέλεια με σκοπό. Δημιουργούμε ένα δημιουργικό πλαίσιο για να φέρουμε ουσιαστική αλλαγή και αντίκτυπο». H AGCF είναι μια Public Benefit Corporation που δεσμεύεται να διαθέτει το 20% των κερδών του σε φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες για την υποστήριξη των νέων γυναικών, των παιδιών και των περιβαλλοντικών δράσεων. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς πριν από την ίδρυση της εταιρείας της, η Alexandra είχε δημιουργήσει το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Alexandra Gucci Children’s Foundation, υπενθυμίζει το Forbes.

«Δεν δημιουργούμε απλώς μια μάρκα. Δημιουργούμε ένα κίνημα προς μια πιο υπεύθυνη και ηθική βιομηχανία πολυτελείας», συνέχισε. «Είναι ο τρόπος μας να αποδείξουμε ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να είναι μια δύναμη για το καλό, ότι η πολυτέλεια μπορεί να είναι συνώνυμη με την υπευθυνότητα και την ηθική, και ότι μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στον κόσμο. Γι’ αυτό χρησιμοποιούμε τη φράση “πολυτέλεια με σκοπό”.»

Ενώ ο προπάππους και ο παππούς της βοήθησαν στη δημιουργία των θεμελίων της βιομηχανίας πολυτελείας τον 20ό αιώνα, η Alexandra οραματίζεται ένα επιχειρηματικό μοντέλο πολυτελείας για τον 21ο αιώνα. Ένα μοντέλο που ξεπερνά τη δημιουργία όμορφων, ποιοτικών και ακριβών προϊόντων για λίγους, προς όφελος μεγάλων εταιρειών και των μετόχων τους, και βασίζεται σε υπεύθυνες, ανθρωποκεντρικές αρχές του καπιταλισμού.

Ο σύζυγός της, Josef Zarini, ο οποίος προέρχεται από τον χώρο της επενδυτικής τραπεζικής και του venture capital, υποστηρίζει την αποστολή της Alexandra και του AGCF ως μοχλό αλλαγής στη βιομηχανία πολυτελείας. «Η μόδα είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο για τη μετάδοση ενός μηνύματος αλλαγής, όπως και η μουσική και η τέχνη. Είναι μια εξέλιξη από την “ήσυχη πολυτέλεια” σε ένα σημείο όπου κάθε κομμάτι AGCF μεταφέρει μια ενέργεια θετικότητας προς τον κόσμο», δήλωσε ο Zarini. Η Alexandra πρόσθεσε: «Όταν η ηθική και η αισθητική ευθυγραμμίζονται, το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο όμορφο, αλλά και βαθιά ουσιαστικό».

Το ζευγάρι βλέπει πολλές ηθικές παραβιάσεις στη βιομηχανία πολυτελείας, από το σκάνδαλο της διαφήμισης της Balenciaga το 2022, που σεξουαλικοποίησε παιδιά, μέχρι τις πρόσφατες κατηγορίες για εργασιακή εκμετάλλευση σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της πολυτέλειας. «Το σύστημα έχει διαφθαρεί εδώ και δεκαετίες», υποστήριξε η Alexandra. «Αρνούμαι να συμμετέχω σε αυτό. Η αιτία είναι η εμμονή των μεγάλων ομίλων με τα περιθώρια κέρδους. Αυτοί προωθούν τέτοιες πρακτικές». Ο Zarini πρόσθεσε: «Κάτι που έμαθα από τα χρόνια μου στα οικονομικά και την ανάλυση επιχειρήσεων είναι ότι όταν βλέπεις μία ανήθικη απόφαση, είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν πολλές ακόμα μέσα στην ίδια εταιρεία».

Τσάντα της AGCF © agcf/instagram

Τσάντα της AGCF © agcf/instagram

Προσιτή πολυτέλεια από την Alexandra Gucci

Το AGCF λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 2024 με μια βασική συλλογή από τσάντες χειρός, πολλές από τις οποίες είναι διακοσμημένες με το μοναδικό σύμβολο Unità του brand – η λέξη Unità σημαίνει «ενότητα» στα ιταλικά. Οι τιμές τους κυμαίνονται μεταξύ $1.400 και $2.900, τοποθετώντας τις στην κατηγορία της προσιτής πολυτέλειας.

Παράλληλα, διαθέσιμη είναι και μια συλλογή ημιπολύτιμων κοσμημάτων από ασήμι επιχρυσωμένο με χρυσό 18Κ, διακοσμημένα με διαμάντια εργαστηρίου, καπνία χαλαζία και ιαπωνικά μαργαριτάρια Akoya, με τιμές από $200 έως $1.500.

Αρχικά, το brand ήταν διαθέσιμο διαδικτυακά και στη ναυαρχίδα boutique AGCF στην Rodeo Drive, στο Beverly Hills. Η τοποθεσία αυτή επιλέχθηκε προς τιμήν του παππού της, Aldo Gucci, ο οποίος το 1968 υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους που άνοιξαν καταστήματα πολυτελείας στον διάσημο δρόμο.

Μετά την παρουσίαση της συλλογής AGCF στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού το περασμένο φθινόπωρο, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με διεθνείς και αμερικανικούς λιανικούς συνεργάτες και μόλις ανακοίνωσε ότι πέντε καταστήματα της εμβληματικής ιαπωνικής αλυσίδας Takashimaya θα διαθέτουν τη συλλογή.

«Το διεθνές λανσάρισμα του AGCF είναι μια καθοριστική στιγμή για το brand μας», δήλωσε η Alexandra. «Οι Ιάπωνες καταναλωτές έχουν ασύγκριτη εκτίμηση για την ποιότητα, την τέχνη και τις ηθικές αξίες, που βρίσκονται στον πυρήνα του AGCF. Η συνεργασία μας με την Takashimaya είναι απόδειξη της κοινής μας δέσμευσης στην τεχνογνωσία και την συνειδητή πολυτέλεια».

Η επιλογή της ιαπωνικής αγοράς δεν είναι τυχαία, καθώς η Ιαπωνία ηγήθηκε της παγκόσμιας ανάπτυξης της αγοράς πολυτελείας το 2024, με αύξηση 12%, σύμφωνα με την Bain, λόγω της συναλλαγματικής ισοτιμίας που ευνόησε τον τουρισμό πολυτελείας.

Γιατί γυρνάει την πλάτη στο Made in Italy

Παρά την ιστορική κληρονομιά του παππού της, η Alexandra έπρεπε να απομακρυνθεί από τη φιλοσοφία «Made in Italy» όσον αφορά την παραγωγή των luxury προϊόντων. «Δεν μπορούσα, με καθαρή συνείδηση, να παράγω τσάντες στην Ιταλία, τη χώρα που ο παππούς μου έκανε συνώνυμη με τη μόδα πολυτελείας. Υπάρχουν συστημικά προβλήματα εκμετάλλευσης εργασίας στην Ιταλία που μόλις τώρα έρχονται στο φως, αλλά εγώ τα γνωρίζω εδώ και χρόνια», εξηγεί. Αντί για την Ιταλία, η Alexandra στράφηκε στην Ισπανία, όπου οικογενειακά εργαστήρια δημιουργούν τα δερμάτινα προϊόντα AGCF.

«Οι τεχνίτες χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία που χρησιμοποιούσαν οι προπαππούδες τους. Τα εργαστήρια είναι εξαιρετικά καθαρά και επαγγελματικά. Όλοι νιώθουν περήφανοι για τη δουλειά τους και αντιμετωπίζονται με σεβασμό και αξιοπρέπεια», λέει η Alexandra. Όσον αφορά το δέρμα που χρησιμοποιείται, προέρχεται από υποπροϊόντα της βιομηχανίας κρέατος. «Προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο βιώσιμοι, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει κακοποίηση ζώων κατά την παραγωγή και ότι τίποτα δεν πάει χαμένο», εξηγεί.

ΙΛΥΔΑ
-0.30%
1.66
AKTR
-1.71%
5.18
ΔΕΗ
0.00%
13.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.85
ΕΛΠΕ
0.77%
7.87
ΠΕΤΡΟ
-0.25%
7.90
ΟΛΠ
-2.12%
32.25
TITC
0.74%
40.60
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1.38%
18.54
ΕΥΑΠΣ
0.00%
3.40
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.27
ΛΕΒΠ
0.85%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
0.32%
1.27
NOVAL
0.20%
2.52
ΙΝΤΚΑ
-0.16%
3.05
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.70
ΔΡΟΜΕ
0.28%
0.35
ACAG
0.50%
5.98
ΑΣΚΟ
0.64%
3.15
ΚΥΡΙΟ
0.00%
1.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
-1.74%
0.23
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
5.50
ΚΕΚΡ
-0.39%
1.28
ΠΛΑΘ
-1.89%
3.89
ΡΕΒΟΙΛ
1.49%
1.70
ΕΛΛ
-0.34%
14.75
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.16%
0.34
ΟΠΑΠ
0.35%
17.09
ΜΥΤΙΛ
0.83%
36.50
ΔΟΜΙΚ
0.00%
2.63
ΦΡΛΚ
-0.24%
4.14
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
5.88%
12.96
ΟΤΟΕΛ
1.85%
11.00
ΚΡΙ
2.31%
15.50
ΙΑΤΡ
0.53%
1.90
ΠΑΙΡ
-5.88%
0.96
ΜΟΤΟ
1.11%
2.73
ΣΠΕΙΣ
0.71%
5.66
ΚΟΡΔΕ
-0.23%
0.44
ΠΡΟΦ
-0.59%
5.03
ΒΟΣΥΣ
0.00%
2.42
ΕΛΙΝ
1.43%
2.13
OPTIMA
0.00%
14.62
ΑΚΡΙΤ
0.68%
0.75
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
20.22
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
4.51%
0.28
ΑΑΑΚ
-2.00%
4.90
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.80
ΒΙΟΚΑ
1.19%
1.70
ΠΑΠ
0.00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.17
ΠΕΙΡ
0.56%
4.70
ΜΙΝ
-0.80%
0.50
ΕΤΕ
0.13%
9.38
ΒΙΟΤ
6.84%
0.25
ΑΛΜΥ
1.56%
4.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.12%
1.61
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
1.23%
21.42
ΟΛΘ
-1.41%
27.90
ΣΕΝΤΡ
-0.59%
0.34
ΕΕΕ
1.64%
40.88
ΚΟΥΕΣ
0.00%
6.27
ΕΥΔΑΠ
0.17%
5.91
ΜΙΓ
0.00%
2.84
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.24
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
4.00%
1.04
CENER
0.53%
9.44
ΝΑΥΠ
-3.02%
0.77
ΙΝΤΕΚ
0.99%
6.14
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
1.85%
330.00
ΑΤΤ
-1.11%
0.71
ΑΤΤΙΚΑ
1.29%
2.35
ΕΣΥΜΒ
0.45%
1.13
ΕΥΡΩΒ
-3.15%
2.49
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-0.86%
2.30
ΑΔΜΗΕ
0.76%
2.65
DIMAND
0.12%
8.32
ΒΙΟΣΚ
0.00%
1.49
ΑΒΑΞ
-1.39%
2.13
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.42%
2.36
ΠΛΑΚΡ
1.33%
15.20
ΛΑΒΙ
-0.63%
0.79
EVR
-1.18%
1.67
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.49
ΑΛΦΑ
1.58%
2.05
ΟΤΕ
-2.42%
14.94
ΜΕΒΑ
2.51%
4.08
ΑΣΤΑΚ
0.28%
7.20
ΞΥΛΠ
9.19%
0.40
ΙΝΛΟΤ
-1.92%
1.02
CNLCAP
-0.71%
7.00
ΑΤΕΚ
-9.09%
1.10
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-1.50%
1.97
ΔΑΑ
-0.63%
8.83
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.44
ΞΥΛΚ
-0.76%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0.83%
5.95
ΜΠΕΛΑ
-0.54%
25.82
ΚΟΥΑΛ
-1.25%
1.27
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
-1.09%
1.36
ΕΛΧΑ
0.00%
2.14
ΑΡΑΙΓ
-0.46%
10.93
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-3.24%
3.58
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-0.63%
4.72
ΟΛΥΜΠ
0.40%
2.53
ΑΒΕ
0.72%
0.42
ΛΟΓΟΣ
-3.45%
1.68
ΠΕΡΦ
-0.98%
5.04
ΤΡΑΣΤΟΡ
1.59%
1.28
ΕΛΤΟΝ
-0.77%
1.80
ΒΙΣ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-1.50%
6.55
AEM
1.18%
4.64
ΒΙΟ
0.00%
5.74
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.41%
4.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.13%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.66%
1.52
ΣΠΙ
1.69%
0.60
ΕΒΡΟΦ
-1.09%
1.82
ΜΠΡΙΚ
0.42%
2.37