THEPOWERGAME

Ο Φρανσουά Πινό, ο δισεκατομμυριούχος που βρίσκεται πίσω από την αυτοκρατορία μόδας, με τα πολυτελή brands όπως η Gucci και η Balenciaga, ενισχύει την παρουσία του στον τομέα της κρουαζιέρας πολυτελείας. Η οικογένεια Πινό εξαγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της Aqua Expeditions, μιας εταιρείας που προσφέρει πολυτελείς κρουαζιέρες σε μικρά σκάφη, σε προορισμούς όπως η Ινδονησία και ο Αμαζόνιος του Περού. Η Aqua είναι γνωστή για την εξερεύνηση του αρχιπελάγους Raja Ampat της Ινδονησίας και του Περουβιανού Αμαζονίου με υψηλό στυλ.
Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αλλά η ανακοίνωση έγινε στα μέσα Ιανουαρίου. Ο Περουβιανός ιδρυτής της Aqua Expeditions, Francesco Galli Zugaro, παραμένει μέτοχος και θα συνεχίσει να διευθύνει τη μάρκα.
Η εξαγορά της Aqua είναι μικρή από πλευράς περιουσιακών στοιχείων: Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη διαθέτει μόλις πέντε πλοία, όλα με χωρητικότητα 40 επιβατών ή λιγότερο. Όμως η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την αύξηση του μεριδίου της οικογένειας Πινό στον κλάδο της πολυτελούς κρουαζιέρας.
Η εξαγορά έρχεται σε μια αξιοσημείωτη στιγμή. Από τη μία πλευρά, οι αντίπαλοι του Πινό, ο Μπερνάρ Αρνό και η LVMH, διπλασιάζουν τις επενδύσεις τους σε πολυτελή θέρετρα και ταξιδιωτικές εμπειρίες -κυρίως στη στεριά, αν και η επένδυσή τους στο εμπορικό σήμα Orient Express περιλαμβάνει το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2026. Από την άλλη πλευρά, οι μάρκες πολυτελών ξενοδοχείων επενδύουν σε κρουαζιέρες με μικρά πλοία, εμπνευσμένες από γιοτ, με τις Ritz-Carlton, Four Seasons και Aman να κατασκευάζουν τις δικές τους εκδοχές «πλωτών ξενοδοχείων».
Η Artémis δεσμεύεται για περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Με την εξαγορά της Aqua, η Artémis δεσμεύεται για περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Αυτό λέει ο Hervé Gastinel, επιχειρηματίας και ιστιοπλόος, ο οποίος εντάχθηκε στην Ponant ως διευθύνων σύμβουλος το 2021. Τον έφεραν ο Πινό και ο γιος του François-Henri, ο οποίος διευθύνει από κοινού την Artémis, για να επαναφέρει τη γραμμή κρουαζιέρας στα θετικά αποτελέσματα μετά το κλείσιμο της Covid στον κλάδο. Ο Gastinel λέει ότι στόχος της οικογένειας Πινό είναι να διπλασιάσουν τα έσοδα της Ponant μέχρι το 2028, αν και δεν αποκάλυψε συγκεκριμένα στοιχεία.
«Μετά την Covid υπήρξε προφανώς μια αναδιάταξη του τοπίου της βιομηχανίας», λέει ο Gastinel, μιλώντας στο Bloomberg, επί του 270 επιβατών Le Commandant Charcot της Ponant. «Πολλές εταιρείες κρουαζιέρας είναι ανοιχτές για συνεργασία, εξαγορές, επενδύσεις».
Instagram에서 이 게시물 보기
Τιτάνες της κρουαζιέρας;
Παρ’ όλο που η κρουαζιέρα με μικρά πλοία σε απομακρυσμένα μέρη είναι μια εξειδικευμένη αγορά, οι Pinault’s θέλουν να είναι τόσο αναγνωρισμένοι σε αυτόν τον τομέα όσο είναι η Kering SA στη μόδα. «Μπορούμε να οικοδομήσουμε ηγετική θέση σε αυτό το τμήμα», λέει ο Gastinel. Σημειώνεται ότι παρά τη φήμη της για κορυφαίες μάρκες λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας, η Kering έχει δυσκολευτεί οικονομικά τα τελευταία χρόνια, με τις πωλήσεις της Gucci το τέταρτο τρίμηνο του 2024 να μειώνονται κατά 24%.
Η οικογένεια Πινό θεώρησε ότι ο Gastinel ήταν το κατάλληλο πρόσωπο γι’ αυτήν τη δουλειά χάρη στην επιτυχημένη πορεία του στην κλιμάκωση μικρών εταιρειών: ως διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας εταιρείας σκαφών αναψυχής Groupe Beneteau, ηγήθηκε μιας τετραετούς περιόδου ανάπτυξης, που είδε τα έσοδα να αυξάνονται από 970 εκατομμύρια ευρώ σε περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Instagram에서 이 게시물 보기
Τώρα ο Gastinel αναβαθμίζει την Ponant, με στόχο την ταχεία ανάπτυξη μέσω περισσότερων εξαγορών. Σκέφτηκε να αγοράσει τη Hurtigruten Expeditions, λέει, αλλά τα πέντε πλοία της εταιρείας αυτής, τα οποία φτάνουν περίπου τους 500 επιβάτες, ήταν πολύ μεγάλα. Τα ιδανικά πλοία, λέει ο Gastinel, έχουν ανώτατο όριο 300 επιβάτες.
Ακόμη και αυτό θα ήταν μεγάλο για την Aqua και την Ponant. Και οι δύο στόλοι ανταγωνίζονται περισσότερο τα ιδιωτικά γιοτ, παρά, ας πούμε, τα μεγαθήρια με μπουφέδες δείπνου. Και είναι επίσης πιο ακριβά από κάποια τσάρτερ. Στην κορυφή, τα ταξίδια 15 διανυκτερεύσεων της Ponant στον Βόρειο Πόλο ξεκινούν από 50.000 δολάρια ανά άτομο, και υπερδιπλάσια για την κορυφαία σουίτα -με χαβιάρι, σαμπάνια και δείπνα σχεδιασμένα από τον Alain Ducasse. Τα πλοία της Aqua μπορεί να είναι ακόμη πιο ακριβά. Το 16 θέσεων Aqua Mare, το πρώτο superyacht στον κόσμο στα Γκαλαπάγκος, χρεώνει περίπου 30.000 δολάρια ανά άτομο για επτά διανυκτερεύσεις στην ευρύχωρη σουίτα του ιδιοκτήτη. Οι καμπίνες στο Aqua Blu, ένα ξεχωριστό πλοίο 30 επιβατών που εξερευνά τη βιοποικιλόμορφη περιοχή Raja Ampat της Ινδονησίας, ξεκινούν από περίπου 10.000 δολάρια ανά άτομο για επτά διανυκτερεύσεις.
Instagram에서 이 게시물 보기
Ο Gastinel λέει ότι το Aqua και η Ponant είναι φυσικά αδέλφια. «Μπορούμε να χτίσουμε μερικές ενδιαφέρουσες γέφυρες μεταξύ των δύο εταιρειών», λέει, προσθέτοντας ότι οι τροπικοί και οι πολικοί προορισμοί αποτελούν ωραίους συνδυασμούς.
Εκτός από τα πλοία της Ponant, η εταιρεία εμπορεύεται ξεχωριστά τη γραμμή ενός πλοίου Paul Gauguin Cruises στη Γαλλική Πολυνησία, η οποία αποκτήθηκε το 2019. Και τα έσοδα της Ponant περιλαμβάνουν ναυλώσεις πλήρους πλοίου από ταξιδιωτικούς πράκτορες υψηλού κύρους, όπως η Abercrombie & Kent και η Smithsonian Journeys, μεταξύ άλλων και στην Ανταρκτική.
Διαβάστε επίσης
Τράπεζες: Ποιους θα δει στην Αθήνα η σιδηρά κυρία του SSM
Γερμανία: Ο Μερτς με το AfD αντιπολίτευση ζητεί ισχυρό συνασπισμό
Clean Industrial Deal: Οι προσδοκίες της αγοράς ενόψει του σχεδίου της Κομισιόν