Νέα συνεργασία με το brand Skims της Κιμ Καρντάσιαν ανακοίνωσε, ο CEO της Nike, Έλιοτ Χιλ, σε μια προσπάθεια να επανασυνδεθεί με τους καταναλωτές –και τα καταστήματα– που είχαν εγκαταλειφθεί από τον προκάτοχό του.
Συγκεκριμένα, πριν από δύο χρόνια, η Nike παρουσίασε ένα sneaker σε συνεργασία με τον οίκο κοσμημάτων Tiffany & Co. Ήταν ένα σύμβολο της προσπάθειας του τότε CEO, Τζον Ντόναχιου, να μετατρέψει τη Nike σε ένα brand πολυτελείας, παρακάμπτοντας τους λιανοπωλητές και απευθυνόμενος απευθείας στους καταναλωτές, όπως κάνουν οι κορυφαίοι οίκοι μόδας.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η συμφωνία προετοιμαζόταν για περισσότερο από έναν χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι ξεκίνησε επί ηγεσίας Ντόναχιου. Ωστόσο, το γεγονός ότι ο Χιλ, που ανέλαβε τη Nike τον Οκτώβριο, κατάφερε να την ολοκληρώσει, αποτελεί θετικό σημάδι. Η νέα συνεργασία, καθώς και οι ενδείξεις ότι η Nike αρχίζει να ανταγωνίζεται την Adidas στην αγορά των ρετρό sneakers, θα πρέπει να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών ότι ο Χιλ βάζει ξανά το brand σε τροχιά ανόδου.
Οι μετοχές της Nike αυξήθηκαν έως και 6% με την ανακοίνωση της συνεργασίας με τη Skims, η μεγαλύτερη άνοδος από τότε που ο Χιλ ανέλαβε καθήκοντα τον Σεπτέμβριο.
Η Nike ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει ένα νέο brand – το NikeSkims – σε συνεργασία με τη μάρκα shapewear που συνίδρυσε η Καρντάσιαν. Δεν πρόκειται για μια απλή συνεργασία, αλλά για μια πολυετή συμφωνία, που θυμίζει περισσότερο τη σχέση της Nike με τον Μάικλ Τζόρνταν, παρά μια περιορισμένης έκδοσης συνεργασία με έναν οίκο μόδας.
Τα πρώτα προϊόντα θα κυκλοφορήσουν σύντομα στις ΗΠΑ, ενώ θα ακολουθήσει παγκόσμια επέκταση την επόμενη χρονιά. Η σειρά NikeSkims θα περιλαμβάνει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ.
Η σειρά θα επικεντρώνεται σε αθλητικά ρούχα που ενισχύουν την απόδοση των αθλητών στο τρέξιμο ή στη γιόγκα – δύο τομείς όπου η Nike προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική της. Ο Χιλ είχε δηλώσει στους επενδυτές τον Δεκέμβριο ότι η εταιρεία είχε «χάσει την εμμονή της με τον αθλητισμό». Το γεγονός ότι η πρόσφατη συνεργασία της Skims με τη North Face σε ski-wear εξαντλήθηκε αμέσως, είναι ενθαρρυντικό.
Όμως, όπως και η Adidas, η Nike είναι επίσης μια εταιρεία μόδας, κάτι που συχνά παραβλέπεται. Με τη Skims, που έχει καθιερώσει τα bodycon ρούχα σε φυσικές αποχρώσεις, η Nike έχει την ευκαιρία να δημιουργήσει ενδύματα και sneakers που θα ξεφεύγουν από το γυμναστήριο και θα γίνονται fashion statements. Οι viral επιτυχίες της Skims περιλαμβάνουν το Soft Lounge Long Slip Dress και το Seamless Sculpt Bodysuit.
Επιπλέον, η Skims έχει ως πρόσωπο μία από τις διασημότερες γυναίκες στον κόσμο, εξασφαλίζοντας εκτενή κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης και τεράστια απήχηση στα social media. Η Καρντάσιαν έχει ήδη αξιοποιήσει τις διασυνδέσεις της για σημαντικές συνεργασίες, όπως με τον όμιλο LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton για τη Fendi και, πιο πρόσφατα, με τον ιταλικό οίκο Dolce & Gabbana.
Σύμφωνα με το Bloomberg, στο πλαίσιο της δέσμευσης της Skims για ένταξη όλων των σωματότυπων, τα νέα προϊόντα θα είναι διαθέσιμα σε διευρυμένο εύρος μεγεθών. Παράλληλα, καθώς ο Χιλ επιχειρεί να κερδίσει ξανά τους λιανοπωλητές, τα προϊόντα θα πωλούνται τόσο σε τρίτα καταστήματα, όσο και σε επιλεγμένα καταστήματα της Nike και της Skims, καθώς και στις ιστοσελίδες τους.
Η NikeSkims αποτελεί επίσης μια ευκαιρία για τη Nike να προσελκύσει περισσότερες γυναίκες καταναλώτριες, έναν τομέα στον οποίο υπολείπεται του δυναμικού της. Ενώ οι συνολικές πωλήσεις γυναικείων προϊόντων της Nike έχουν σταθεροποιηθεί στα 8,6 δισ. δολάρια, ο τομέας του γυναικείου αθλητικού εξοπλισμού έχει σημειώσει διψήφια ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια. Άλλες κινήσεις για την προσέγγιση του γυναικείου κοινού περιλαμβάνουν το οκταετές συμβόλαιο ύψους 28 εκατ. δολαρίων με την μπασκετμπολίστρια Κέιτλιν Κλαρκ. Επιπλέον, στις αρχές του μήνα, η Nike επέστρεψε στο Super Bowl για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 30 χρόνια, με μια διαφήμιση που παρουσίαζε διάσημες αθλήτριες, όπως η Κλαρκ.
Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οικονομικές λεπτομέρειες της NikeSkims, αλλά και για τις δύο πλευρές διακυβεύονται πολλά.
Ως μία από τις πρώτες μεγάλες στρατηγικές κινήσεις του Χιλ, η συνεργασία αυτή πρέπει να πετύχει. Η προσδοκία γύρω από τη συμφωνία σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο για προϊόντα που δεν θα ακολουθούν τις τάσεις ή δεν θα αντέχουν σε έντονη προπόνηση. Ας μην ξεχνάμε τα ολυμπιακά ρούχα της…
Διαβάστε επίσης
Πώς η Ινδία μετατρέπεται σε ένα απροσδόκητο πρότυπο για την Ευρώπη
Κινούμαι Ηλεκτρικά III: Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις
Εξοικονομώ για την Αποχέτευση: Επιδοτήσεις έως 1.100 ευρώ για σύνδεση στο δίκτυο