THEPOWERGAME
![Η τεκίλα Casamigos που συνίδρυσε ο ηθοποιός Τζορτζ Κλούνεϊ © Diageo](https://www.powergame.gr/wp-content/uploads/2025/02/Diageo-Casamigos-George-Clooney-910x521.jpg)
Η δημοτικότητα της τεκίλας στις ΗΠΑ έχει μειωθεί, οδηγώντας σε πτώση των πωλήσεων και σε μείωση των τιμών από τις κορυφαίες μάρκες, όπως η Casamigos και η Patrón. Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί την αντιστροφή μιας πολυετούς τάσης ανόδου της κατανάλωσης ακριβής τεκίλας. Επιπλέον, η απειλή δασμών στις μεξικανικές εισαγωγές προσθέτει αβεβαιότητα στην αγορά.
Οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν την τελευταία δεκαετία, καθιστώντας την τεκίλα το δεύτερο πιο δημοφιλές αλκοολούχο ποτό στις ΗΠΑ μετά τη βότκα. Όμως, η ζήτηση για τεκίλα έχει μειωθεί και οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερα ποτά.
Σημειώνεται ότι οι μάρκες υψηλής ποιότητας, όπως η Casamigos της Diageo και η Patrón της Bacardi, έχουν μειώσει τις τιμές για περισσότερο από έναν χρόνο, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας ερευνών μετοχών Bernstein. Μέχρι πρόσφατα, ένα μπουκάλι 750 ml Casamigos Blanco πωλούνταν συνήθως για περισσότερα από 45 δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης του κλάδου IWSR. Τώρα πωλείται για μόλις 40 δολάρια, ανάλογα με την τοποθεσία. Επίσης, ο όγκος πωλήσεων τεκίλας, μεσκάλ και άλλων αλκοολούχων ποτών με βάση την αγαύη στις ΗΠΑ παρέμεινε περίπου αμετάβλητος το 2024, σύμφωνα με το IWSR. Οι πωλήσεις μειώθηκαν στην ultra-premium τεκίλα, με τιμές μεταξύ 45 και 99,99 δολαρίων, και αυξήθηκαν στις μεσαίες κατηγορίες με τιμές μεταξύ 22,50 και 44,99 δολαρίων.
Η Diageo δήλωσε ότι για να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών, τοποθετεί τώρα την Casamigos σε χαμηλότερη τιμή από τη μάρκα Don Julio. Η τιμολόγηση της Casamigos «ξέφυγε από το σημείο που έπρεπε να είναι», εν μέρει λόγω των προβλημάτων εξάντλησης αποθεμάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Debra Crew. Και πρόσθεσε: «Στα καταστήματα όπου εφαρμόσαμε πραγματικά τη σωστή στρατηγική τιμολόγησης, βλέπουμε βελτιώσεις».
View this post on Instagram
Στροφή στην premium τεκίλα
Η απομάκρυνση των καταναλωτών από την ακριβή τεκίλα σηματοδοτεί την αντιστροφή μιας πολυετούς τάσης. Μέχρι πρόσφατα, πολλοί καταναλωτές είχαν στραφεί σε πιο ακριβά κρασιά και αλκοολούχα ποτά. Η τεκίλα, που κάποτε συνδεόταν με ζαχαρούχες μαργαρίτες και σφηνάκια, απέκτησε μεγαλύτερη δημοτικότητα χάρη στις διαφημίσεις διασημοτήτων, το αυξημένο ενδιαφέρον για τα χειροποίητα αλκοολούχα ποτά και τη στροφή προς την κατανάλωση λιγότερων αλλά καλύτερων ποτών.
View this post on Instagram
Παρακινούμενη απ’ αυτές τις τάσεις, η Diageo το 2017 συμφώνησε να πληρώσει έως και 1 δισ. δολάρια για να αγοράσει την Casamigos, τη μάρκα τεκίλας που συνίδρυσε ο ηθοποιός Τζορτζ Κλούνεϊ.
View this post on Instagram
Ανατροπές στην αγορά τεκίλας από τους δασμούς Τραμπ
Η απειλή του προέδρου Τραμπ για επιβολή δασμών 25% στις μεξικανικές εισαγωγές -που επί του παρόντος έχει ανασταλεί για έναν μήνα μετά από συμφωνία που συνήψε με την πρόεδρο του Μεξικού Κλαούντια Σεϊνμπάουμ- έχει προσθέσει περισσότερη αβεβαιότητα για τους παραγωγούς και τους εισαγωγείς τεκίλας. Η τεκίλα και η μεσκάλ πρέπει να παρασκευάζονται στο Μεξικό, όπως ακριβώς το αφρώδες κρασί μπορεί να χαρακτηρίζεται ως σαμπάνια μόνο αν παρασκευάζεται σε μια συγκεκριμένη περιοχή της Γαλλίας.
Εν τω μεταξύ, η Diageo απέσυρε την Τρίτη τη μεσοπρόθεσμη πρόβλεψή της για τις πωλήσεις και δήλωσε ότι οι δασμοί των ΗΠΑ στα προϊόντα από το Μεξικό και τον Καναδά θα μπορούσαν να επιφέρουν πλήγμα 200 εκατομμυρίων δολαρίων στα ετήσια λειτουργικά της κέρδη. Οι εισαγωγές από τις δύο χώρες αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% των πωλήσεων της Diageo στις ΗΠΑ. Οι μετοχές της εταιρείας σημειώνουν πτώση άνω του 5% από το κλείσιμο της Δευτέρας.
Ο Μαξ Μέρφι, ιδρυτής της Tozi Imports, εισαγωγέα και διανομέα μεξικανικής μεσκάλ, τζιν και κρασιού, δήλωσε ότι η υπόσχεση του Τραμπ τον Ιανουάριο να θέσει σε ισχύ τους δασμούς τον Φεβρουάριο τον δυσκόλεψε να προγραμματίσει το έτος.
Η εταιρεία του στο Woburn της Μασαχουσέτης τοποθετεί συνήθως τις μεγαλύτερες παραγγελίες της τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ώστε το κρασί και τα αποστάγματα να μπορούν να αποσταλούν πριν αρχίσουν να ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες τον Μάιο. Ο Μέρφι ανέβαλε την τοποθέτηση παραγγελιών φέτος επειδή δεν ήταν σίγουρος αν και πώς οι νέοι δασμοί θα επηρέαζαν την εταιρεία του.
«Είμαστε μόνο εγώ και η γυναίκα μου» δήλωσε ο Μέρφι. «Και αν όλα τα αποθέματά μας ξαφνικά αυξηθούν κατά 25%, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κλείσουμε την επιχείρησή μας» πρόσθεσε.
Όπως σημειώνει η Wall Street Journal, η τεκίλα μέχρι πρόσφατα αποτελούσε ένα φωτεινό σημείο για τη βιομηχανία αλκοόλ, η οποία αγωνίζεται να διατηρήσει τους καταναλωτές. Οι πωλήσεις αλκοόλ στις ΗΠΑ μειώνονται εξαιτίας των ανησυχιών των καταναλωτών για την υγεία, της διευρυνόμενης νομιμοποίησης της κάνναβης και της μετατόπισης των γενεών προς τη λιγότερη κατανάλωση αλκοόλ. Ήδη, η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει το συνιστώμενο όριο των ποτών την ημέρα που μπορούν να καταναλώνουν με ασφάλεια οι άνθρωποι.
Γνωρίζοντας ότι οι τιμές θα μπορούσαν σύντομα να αυξηθούν, ο Brian Harrison τον Ιανουάριο προμηθεύτηκε την αγαπημένη του τεκίλα και ξόδεψε χρήματα σε μερικές φανταχτερές φιάλες που δεν είχε δοκιμάσει στο παρελθόν. Ο Harrison, ένας 35χρονος μηχανικός συστημάτων σε μια εταιρεία τεχνολογίας, δήλωσε ότι ανησυχεί για το τι θα μπορούσαν να σημαίνουν οι δασμοί για τη βιομηχανία τεκίλας.
«Ξέρω ότι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορώ να κάνω», είπε ο Harrison, «είναι να συνεχίσω να την αγοράζω».
![Τεκίλα Casamigos και Patrón © Instagram](https://www.powergame.gr/wp-content/uploads/2025/02/tekila.jpg)
Διαβάστε επίσης
Πότε ένιωσε πράγματι επιτυχημένος ο Μπιλ Γκέιτς
Πώς η στρατηγική της Unicredit μπορεί να γίνει μάθημα στις ελληνικές τράπεζες
Γερμανία: Πώς θα αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της “σκοτεινής άπνοιας”