THEPOWERGAME
Μετά από ένα έτος πτώσης, οι πωλήσεις ρολογιών και κοσμημάτων του ομίλου LVMH ανέκαμψαν το τελευταίο τρίμηνο, συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία και στις αρχές του Ιανουαρίου. Σύμφωνα με την οικονομική ανακοίνωση του ομίλου, οι πωλήσεις του τμήματος ρολογιών και κοσμημάτων αυξήθηκαν κατά 3%, ξεπερνώντας τις επιδόσεις της βασικής κατηγορίας μόδας και δερμάτινων ειδών (-1%) και των ποτών (-8%).
Στελέχη της LVMH εκφράζουν αισιοδοξία για το 2025, παρά τη συγκρατημένη κατανάλωση στην Κίνα. Η αύξηση των δαπανών από Αμερικανούς καταναλωτές, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, ενισχύει τη ζήτηση για ρολόγια και κοσμήματα. Ο Ζαν-Κριστόφ Μπαμπίν, CEO της Bulgari, χαρακτήρισε θετική έκπληξη την έναρξη του έτους, ενώ ο Άντονι Λεντρού, επικεφαλής της Tiffany & Co., δήλωσε ότι η αμερικανική καταναλωτική εμπιστοσύνη ανακάμπτει μετά τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, κάτι που συμβάλλει στην ενίσχυση της αγοράς πολυτελών ειδών.
Ωστόσο, ένα πιθανό εμπόδιο είναι οι δασμοί που μπορεί να επιβάλουν οι ΗΠΑ σε ελβετικά ρολόγια και γαλλικά πολυτελή προϊόντα. Παρόλα αυτά, οι κατασκευαστές ρολογιών και κοσμημάτων συνεχίζουν να λανσάρουν νέα προϊόντα ενόψει του 2025. Η Louis Vuitton παρουσίασε τη συλλογή ρολογιών «Tambour Taiko Spin Time», εμπνευσμένη από παλαιούς πίνακες ανακοινώσεων αεροδρομίων, ενώ η Gérald Genta λάνσαρε το «Gentissima Oursin Fire Opal», διακοσμημένο με πολύτιμους λίθους από μεξικανικά ηφαίστεια. Ο Ζαν Αρνό, διευθυντής της Louis Vuitton Watches, έχει μακροπρόθεσμο στόχο να καταστήσει τη Louis Vuitton κορυφαίο όνομα στην υψηλή ωρολογοποιία, εστιάζοντας σε πολυτελή ρολόγια υψηλής δεξιοτεχνίας.
Η TAG Heuer, η οποία πρόσφατα αντικατέστησε τη Rolex ως επίσημος χρονομέτρης της Formula 1, είδε άμεση αύξηση των πωλήσεων από την ανακοίνωση της συνεργασίας. Η εταιρεία παρουσίασε μια νέα σειρά ρολογιών Formula 1 με έντονα χρώματα και μηχανισμούς χρονογράφου, με τον CEO, Αντουάν Πιν, να δηλώνει ότι τα social media αποδεικνύουν την επιτυχία της κίνησης αυτής.
Στον κλάδο των κοσμημάτων, η Tiffany & Co. κατέγραψε αύξηση 9% στις συγκρίσιμες πωλήσεις καταστημάτων το τελευταίο τρίμηνο. Το εμβληματικό κατάστημα της Tiffany στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης σημείωσε υψηλές πωλήσεις την εορταστική περίοδο, με μεγάλες ουρές επισκεπτών. Μετά από εκτενή ανακαίνιση εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, το κατάστημα διαθέτει πλέον το δημοφιλές Blue Box Cafe και μία VIP σουίτα με θέα στο Central Park. Σύμφωνα με τον Λεντρού, η Tiffany έχει διπλασιάσει τη μέση τιμή των προϊόντων της μετά την εξαγορά από τη LVMH, με έμφαση στα πολυτελή κοσμήματα και την αναβίωση εμβληματικών σχεδίων της. Η συλλογή «hardware», με το χρυσό κολιέ-αλυσίδα αξίας άνω των 19.000 δολαρίων, αποτελεί το κορυφαίο σε πωλήσεις προϊόν.
Η Bulgari, της οποίας η μεγαλύτερη αγορά ήταν παραδοσιακά η Κίνα, ελπίζει σε ανάκαμψη λόγω του Έτους του Φιδιού, καθώς η συλλογή «Serpenti Viper», εμπνευσμένη από τα φίδια, είναι από τις δημοφιλέστερες. Ο CEO της Bulgari, Μπαμπίν, παραδέχεται ότι η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει προκλήσεις, αλλά αισιοδοξεί πως τα κυβερνητικά μέτρα θα ενισχύσουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Ένας σημαντικός παράγοντας που μετασχηματίζει την αγορά πολυτελών κοσμημάτων είναι η αυξανόμενη οικονομική δύναμη των γυναικών παγκοσμίως, χάρη στην επαγγελματική ανέλιξη, την επιχειρηματικότητα και τις κληρονομιές. Ενώ παλαιότερα τα περισσότερα κοσμήματα αγοράζονταν ως δώρα από άνδρες, σήμερα οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερο για τον εαυτό τους. Ο Μπαμπίν σημείωσε ότι η ισότητα αγοραστικής δύναμης μεταξύ ανδρών και γυναικών είναι μια πραγματική «επανάσταση» στον χώρο των πολυτελών ειδών.
Όσον αφορά τους δασμούς, οι CEO της LVMH αναμένουν τις πολιτικές εξελίξεις πριν λάβουν αποφάσεις, επισημαίνοντας ότι ο όμιλος έχει ήδη εμπειρία στην προσαρμογή σε δασμολογικά καθεστώτα ανά τον κόσμο. Εάν οι δασμοί στις ΗΠΑ αυξηθούν, ενδέχεται να ενισχυθεί η αγορά πολυτελών ειδών από Αμερικανούς στην Ευρώπη, όπου το ισχυρό δολάριο κάνει τις αγορές ελκυστικότερες. Όπως δήλωσε ο Ζαν Αρνό, «οι πελάτες μας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, οπότε είτε αγοράσουν ένα ρολόι στις ΗΠΑ είτε στην Ευρώπη, για εμάς το αποτέλεσμα είναι το ίδιο».
Διαβάστε επίσης
Μήπως τελικά η φρενίτιδα για τα κρυπτονομίσματα στην Αμερική καταλήξει σε καταστροφή;
Στο στόχαστρο της Πειραιώς η Εθνική Ασφαλιστική
Το παιχνίδι των ενεργειακών διαδρόμων, κινητικότητα στα Βαλκάνια