THEPOWERGAME
Η Riot Games, δημιουργός του δημοφιλούς παιχνιδιού League of Legends, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της τηλεοπτική σειρά, το Arcane, χωρίς τη συνδρομή μεγάλων στούντιο του Χόλιγουντ. Στόχος της εταιρείας ήταν να προσφέρει στους παίκτες ένα δώρο, ενισχύοντας παράλληλα τη δημοτικότητα του παιχνιδιού. Ωστόσο, η σειρά, που προβάλλεται στο Netflix, ξεπέρασε κατά πολύ τον προϋπολογισμό. Σύμφωνα με το Bloomberg, το συνολικό κόστος των δύο πρώτων σεζόν ανήλθε σε περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα από το Netflix και την Tencent, την κινεζική μητρική εταιρεία της Riot, κάλυψαν λιγότερο από το μισό ποσό.
Παρά την επιτυχία της πρώτης σεζόν, η οποία κέρδισε τέσσερα Emmy και κατέκτησε την κορυφή των charts του Netflix, η σειρά δεν ήταν εμπορικά επιτυχημένη. Αν και υπήρξαν νέες εγγραφές στο παιχνίδι, οι περισσότεροι παίκτες δεν παρέμειναν. Επιπλέον, η Riot δεν εκμεταλλεύτηκε επαρκώς την ευκαιρία να δημιουργήσει αντικείμενα εντός παιχνιδιού εμπνευσμένα από τη σειρά, κάτι που αναγνώρισε και ο παραγωγός της League of Legends, Paul Bellezza.
Η Riot, γνωστή για τις γενναίες επενδύσεις της με στόχο την ικανοποίηση των παικτών της, ανέλαβε μόνη της τη χρηματοδότηση του Arcane, με σκοπό τη διατήρηση της ποιότητας. Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία επένδυσε όχι μόνο στην παραγωγή, αλλά και σε εκστρατείες μάρκετινγκ και βραβεύσεων, δαπανώντας αστρονομικά ποσά. Ωστόσο, η έλλειψη ξεκάθαρου σχεδίου για την ανάκτηση του κόστους οδήγησε σε προβληματισμούς. Παρότι η πρώτη σεζόν προκάλεσε μεγάλη αίσθηση, η αποτυχία να προσελκύσει σταθερά νέους παίκτες και να αυξήσει τα έσοδα εντός του παιχνιδιού, έθεσε σε αμφισβήτηση την αξία της επένδυσης.
Η στρατηγική της Riot να μετατραπεί σε μια νέα «Disney» φάνηκε να υποχωρεί. Στην αρχή του έτους, η Riot απέλυσε το 11% του προσωπικού της και περιόρισε τις φιλοδοξίες της στο Χόλιγουντ, σταματώντας την παραγωγή του Arcane και άλλων προσαρμογών. Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία επέστρεψε στο επίκεντρο της βασικής της δραστηριότητας, δηλαδή τα παιχνίδια, ενώ αναδιοργάνωσε τη διεύθυνση ψυχαγωγίας, με σημαντικά στελέχη, όπως η πρόεδρος Shauna Spenley, να αποχωρούν.
Οι επενδύσεις σε τηλεοπτικές και κινηματογραφικές προσαρμογές δεν είναι νέα πρακτική για τις εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών, αλλά συχνά περιλαμβάνουν συνεργασίες με στούντιο για τη μείωση του ρίσκου. Η Riot, ωστόσο, επέλεξε να αναλάβει όλο το βάρος, κάτι που την έκανε να ξεχωρίσει. Η απόφαση αυτή, αν και φιλόδοξη, φάνηκε αμφιλεγόμενη. Ορισμένοι εργαζόμενοι εξέφρασαν ανησυχίες για την απόσπαση πόρων από τη League of Legends, το πιο σημαντικό προϊόν της Riot, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το Arcane.
Με την προετοιμασία της δεύτερης σεζόν, η Riot αποφάσισε να επικεντρωθεί περισσότερο στη δημιουργία περιεχομένου εντός του παιχνιδιού που θα προσελκύσει παίκτες. Νέα κοστούμια εμπνευσμένα από χαρακτήρες του Arcane κυκλοφόρησαν, με τιμές από 10 έως 250 δολάρια. Παράλληλα, η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα μουσικό βίντεο υψηλού κόστους για να συνοδεύσει την παρουσίαση ενός νέου χαρακτήρα, ωστόσο υπήρξαν ερωτήματα αν οι πόροι θα ήταν καλύτερο να επενδυθούν στην αναβάθμιση του ίδιου του παιχνιδιού.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Riot δεν ήταν η μόνη που αντιμετώπισε αυτές τις προκλήσεις. Εταιρείες όπως η Hasbro και η Nintendo προσπαθούν να βρουν τρόπους να μεταφέρουν τους θεατές των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών προσαρμογών πίσω στα παιχνίδια τους. Η επιτυχία του Super Mario Bros. της Universal, με έσοδα 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποδεικνύει ότι οι προσαρμογές μπορούν να είναι επικερδείς. Ωστόσο, όπως δήλωσε η Rebecca Shepard της Hasbro, «ένα επικό σόου δεν είναι αρκετό». Η προσέγγιση πλέον περιλαμβάνει ψηφιακές εμπειρίες και εμπορικά προϊόντα που προσελκύουν τόσο νέους θεατές όσο και υπάρχοντες παίκτες.
Η Riot φαίνεται να έχει υιοθετήσει μια παρόμοια στρατηγική για το Arcane, επιδιώκοντας να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της τηλεοπτικής και της παιχνιδιακής εμπειρίας. Ωστόσο, μένει να φανεί αν η δεύτερη σεζόν θα καταφέρει να ισορροπήσει την καλλιτεχνική φιλοδοξία με την εμπορική επιτυχία.
Διαβάστε επίσης
Nissan & Honda: Το σχέδιο συγχώνευσης με ορίζοντα το 2025
Το να δίνουμε στα παιδιά τα λάθος (ή όχι αρκετά) παιχνίδια μπορεί να μην κάνει καλό στην κοινωνία
Irida Al Technologies: Η διεθνής επέκταση και η δασοπροστασία