THEPOWERGAME
Δύο ημέρες αφότου ανακοίνωσε ότι θα γυρίσει μια κινηματογραφική ταινία συνδεδεμένη με την επιτυχημένη παιδική σειρά κινουμένων σχεδίων Μπλούι, η Walt Disney γνωστοποίησε ότι θα φέρει τους χαρακτήρες και στα κρουαζιερόπλοια και τα θεματικά πάρκα των ΗΠΑ.
Από τον Ιανουάριο, οι επιβάτες των πλοίων της Disney με αφετηρία την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με την Μπλούι και την αδελφή της Μπινγκο. Αυτό περιλαμβάνει συναντήσεις με τους χαρακτήρες και ένα διαδραστικό παιχνίδι. Οι χαρακτήρες θα έρθουν επίσης στην Disneyland της Καλιφόρνια και στο Walt Disney World της Φλόριντα, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται, δήλωσε η εταιρεία.
Η τηλεοπτική σειρά, που βασίζεται σε έναν αυστραλιανό σκύλο και την οικογένειά του, έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία από το ντεμπούτο της στη χώρα αυτή το 2018. Η Disney άρχισε να την προβάλλει για πρώτη φορά στο καλωδιακό δίκτυο Disney Junior το 2019. Ήταν η σειρά με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην υπηρεσία streaming Disney+ φέτος.
Αλλά η Disney δεν είναι ιδιοκτήτρια του προγράμματος, το οποίο προέρχεται από Αυστραλούς παραγωγούς και τα βρετανικά BBC Studios, τα οποία ελέγχουν το εμπορικό σήμα και τα δικαιώματα αδειοδότησης. Ως αποτέλεσμα, η Disney δεν έριξε το εμπόρευμα και τις εμφανίσεις σε θεματικά πάρκα, όπως συνήθως θα έκανε για μια επιτυχημένη ταινία ή σειρά.
Η εταιρεία δήλωσε την Τρίτη ότι θα κυκλοφορήσει μια ταινία με την Μπλούι στους κινηματογράφους το 2027.
Ποια είναι η Μπλούι
Η Μπλούι, μια σειρά κινουμένων σχεδίων για μια παιχνιδιάρικη οικογένεια αυστραλιανών βοοειδών σκύλων, έγινε η πρώτη επιτυχημένη παιδική σειρά της Walt Disney για την εποχή του streaming TV.
Το πρόγραμμα, το οποίο άρχισε να προβάλλεται στο καλωδιακό κανάλι Disney Junior και στην υπηρεσία streaming Disney+ το 2019, εκτοξεύτηκε σε δημοτικότητα τον περασμένο μήνα, όταν βγήκε η τρίτη σεζόν. Η Μπλούι ξεπέρασε για λίγο τον μακροχρόνιο ηγέτη του παιδικού streaming CoComelon, το οποίο προβάλλεται στο Netflix, δημιουργώντας περισσότερα από 900 εκατομμύρια λεπτά τηλεθέασης μόνο την εβδομάδα της 8ης Αυγούστου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.
Μια παιδική επιτυχία είναι μια οικονομική πανδαισία – για τα στούντιο που τις φτιάχνουν, για τα δίκτυα που τις μεταδίδουν και για τις εταιρείες που πωλούν βελούδινα παιχνίδια και άλλα μπιχλιμπίδια. Οι πωλήσεις αδειοδοτημένων εμπορευμάτων όλων των ειδών έφτασαν πέρυσι το ρεκόρ των 316 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, με τους χαρακτήρες ψυχαγωγίας να αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι. Με την Μπλούι, τα στούντιο BBC του BBC ελέγχουν τα δικαιώματα των εμπορευμάτων, ενώ η Disney παίρνει δικαιώματα. Η εκπομπή οδήγησε σε αύξηση 9% στις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων του BBC πέρυσι. Η Moose Toys, μια αυστραλιανή εταιρεία, είναι ο κύριος δικαιοδόχος των παιχνιδιών.
«Το franchise χτυπάει όλες αυτές τις κατηγορίες στο τμήμα παιχνιδιών», δήλωσε ο Τζέιμς Ζαν, ανώτερος συντάκτης του Toy Insider, το οποίο προσφέρει ειδήσεις και κριτικές για τη βιομηχανία. «Αυτό είναι το σημείο που καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για πραγματική επιτυχία».
Η παραγωγή της Μπλούι γίνεται από την Ludo Studio, μια αυστραλιανή εταιρεία που πήρε αρχική χρηματοδότηση για τη σειρά από το BBC, τοπικές κυβερνήσεις και την Αυστραλιανή Ραδιοφωνία. Η Disney απέκτησε τα δικαιώματα προβολής του προγράμματος σε όλες τις χώρες εκτός από λίγες, κυρίως στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, αποκλείοντας άλλες εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Μπλούι εμφανίζεται τόσο στο Disney+ όσο και αργότερα σε ορισμένα σημεία του BBC.
Ο Τζο Μπρουμ, ο animator που δημιούργησε την Μπλούι, είπε ότι ήθελε να κάνει μια αυστραλιανή εκδοχή της Πέππα, του βρετανικού καρτούν. Η μητρική της εταιρεία, η Entertainment One, πωλήθηκε στην εταιρεία παιχνιδιών Hasbro έναντι 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019. Ο Brumm διαμόρφωσε την οικογένεια σκύλων μετά τα δικά του παιδιά, υιοθετώντας αυτό που αποκαλεί «προσγειωμένο αλλά και άγριο τόνο». Ο ίδιος δήλωσε ότι είναι λίγο έκπληκτος από την επιτυχία της σειράς, «αν και είναι απόδειξη του γεγονότος ότι τα παιδιά είναι αρκετά παρόμοια σε όλο τον κόσμο».
Στην Αυστραλία, όπου τα μικρά παιδιά πηγαίνουν πλέον για ύπνο με τα λούτρινα ζωάκια Μπλούι, το πρόγραμμα είναι ο νούμερο 2 χαρακτήρας πίσω από το Paw Patrol στην κατηγορία παιχνιδιών προσχολικής ηλικίας, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς NPD. Στις ΗΠΑ, κατατάσσεται στην 5η θέση. Ένα άλμπουμ με μουσική από την εκπομπή ήταν ο πρώτος παιδικός δίσκος που έφτασε στο Νο. 1 στην Αυστραλία πέρυσι.
Κανονικά, ένα επιτυχημένο πρόγραμμα της Disney θα οδηγούσε στην πώληση εμπορευμάτων στα θεματικά πάρκα, στον ιστότοπο και στα καταστήματά της, αλλά η εταιρεία δεν έχει δώσει τόσο εκτεταμένη ώθηση στον Bluey σε αυτά τα σημεία πώλησης. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η μάρκα δεν ανήκει στη Disney, σημειώνει ο Ζαν, συντάκτης του Toy Insider.
Ωστόσο, το BBC έχει ανακοινώσει μια μεγάλη προώθηση της αδειοδότησης φέτος. Η οικογένεια της Μπλούι έχει εμφανιστεί στις λίστες αγορών παιχνιδιών για τις γιορτές από την Walmart Inc., την Target Corp. και την Amazon.com Inc. Τα αντικείμενα περιλαμβάνουν ένα παιδικό σπίτι Μπλούι αξίας 90 δολαρίων από την Moose Toys και ένα παιχνίδι Hasbro Monopoly Junior αξίας 20 δολαρίων. Η Οντέτ Γοτέλινγκ, αντιπρόεδρος για το merchandising στο κατάστημα λιανικής Party City, αναμένει ότι η νέα σειρά αποκριάτικων κοστουμιών Μπλούι θα εξαντληθεί. «Ήταν μια μεγάλη επιτυχία για εμάς», είπε.
Διαβάστε επίσης
Nissan & Honda: Το σχέδιο συγχώνευσης με ορίζοντα το 2025
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Διευθέτηση 1,08 εκατ. με 17 εταιρείες κτηματογράφησης
Irida Al Technologies: Η διεθνής επέκταση και η δασοπροστασία