THEPOWERGAME
Τα διευθυντικά στελέχη της Volkswagen θα υποστούν μείωση 10% στους μισθούς τους στο πλαίσιο ενός σχεδίου για μείωση των μπόνους, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Sueddeutsche Zeitung την Κυριακή. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμφώνησε με τα συνδικάτα να προχωρήσει σε απολύσεις και να μειώσει την παραγωγή.
Η μείωση θα ισχύσει για τα μπόνους του Μαΐου, οδηγώντας σε μείωση 10% στους μισθούς το 2025 και το 2026 για 4.000 διευθυντές, ανέφερε η εφημερίδα. Τα επόμενα τρία χρόνια, οι μισθοί τους θα μειωθούν κατά 8%, 6% και 5% αντίστοιχα.
Η εκπρόσωπος της Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει την αναφορά. Οι εκπρόσωποι του συνδικάτου IG Metall και του εργατικού συνδικάτου δεν ήταν άμεσα διαθέσιμοι για σχόλια, αναφέρει το Reuters.
Η Volkswagen συμφώνησε να διατηρήσει σε λειτουργία τα 10 γερμανικά εργοστάσια της μάρκας και να επαναφέρει τις συμφωνίες για την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030, δήλωσε η επιτροπή των εργαζομένων, σύμφωνα με το Bloomberg. Σε αντάλλαγμα, οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραιτηθούν από ορισμένα μπόνους, να αποδεχθούν μείωση της παραγωγικής ικανότητας σε πέντε εργοστάσια κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μονάδες και μείωση του εργατικού δυναμικού πάνω από 35.000 μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Τα μέτρα, τα οποία αναμένεται να οδηγήσουν σε εξοικονόμηση 4 δισ. ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα, απέχουν πολύ από τις δραστικές περικοπές που είχε αρχικά προτείνει η Volkswagen και δεν είναι σαφές εάν θα κατευνάσουν τους επενδυτές που έχουν δει τις μετοχές της Volkswagen πτώση περίπου 21% φέτος.
Ωστόσο, η συμφωνία δίνει στον Διευθύνοντα Σύμβουλο Όλιβερ Μπλουμ μια νέα αρχή για να γυρίσει γύρω από τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, καθώς αντιμετωπίζει πιέσεις στα μερίδια αγοράς στην Κίνα και την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Μετά από πέντε γύρους διαπραγματεύσεων, η συμφωνία προσφέρει ένα σπάνιο σημάδι προόδου για την οικονομία της Γερμανίας, η οποία έχει μείνει στάσιμη ενόψει του υψηλού ενεργειακού κόστους, του πληθωρισμού και της ασθενέστερης ζήτησης για εξαγωγές, σχολιάζει το Bloomberg. Η μάχη για να γίνει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανταγωνιστική είναι κεντρικό θέμα των επερχόμενων πρόωρων εκλογών.
«Πρέπει τώρα να εργαστούμε μαζί για να ανανεώσουμε και να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας και να δώσουμε νέα ώθηση στην αύξηση της ηλεκτροκίνησης», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Και τα δύο είναι κεντρικά για τη διατήρηση της δημιουργίας αξίας και της απασχόλησης στη Γερμανία και την Ευρώπη».
Διαβάστε επίσης
Ο ελληνικός τουρισμός το 2025: Πώς θα αξιοποιήσει τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις
Σάτλας: Σε αναζήτηση πόρων για την επέκταση του αγωγού αερίου IGB
ΔΑΠΕΕΠ: Final Four για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου