THEPOWERGAME
Ήταν Σεπτέμβριος του 1939, ένα μόλις εικοσιτετράωρο πριν από την κήρυξη του πολέμου μεταξύ Γαλλίας – Γερμανίας, που ο Πάμπλο Πικάσο εγκατέλειψε το Παρίσι για μια παραθαλάσσια πόλη στα νοτιοδυτικά της χώρας.
Εκεί συνέχισε να ζωγραφίζει απερίσπαστος, μεταξύ άλλων, σε ένα απλό και ταπεινό μπλοκ σχεδίου που προμηθεύτηκε από τοπικό κατάστημα. Το αποτέλεσμα είναι μία εκπληκτική σειρά από σχέδια και σκίτσα που εκτίθενται μαζί για πρώτη φορά -από τον ερχόμενο Ιανουάριο- στο Μουσείο Πικάσο στη γενέτειρά του, τη Μάλαγα. Η έκθεση με τίτλο «Πικάσο: Τα σημειωματάρια της Ρουαγιάν» αποκαλύπτει τις μεθόδους εργασίας του και το πώς επηρεάστηκε από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, φωτίζοντας ένα άγνωστο μέχρι σήμερα κεφάλαιο στη ζωή του.
Τα σχέδια θα παρουσιαστούν, σύμφωνα με την «Απoγευματινή», μαζί με πίνακες ζωγραφικής εκείνης της περιόδου του Πικάσο αλλά και από κοινού με φωτογραφίες και ποιήματα – όλα τεράστιας αξίας, προερχόμενα από την εποχή της παραμονής του στη Ρουαγιάν. Ειδικά ο μεγάλος πίνακας του Ισπανού role model για κάθε ζωγράφο «Woman Dressing her Hair» του 1940, δάνειο από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης των έργων που προέκυψαν από τους πειραματισμούς του καλλιτέχνη με τα σκίτσα του, είναι ένα όνειρο.
Για την ιστορία -και την πληροφορία-, στην πόλη αυτή ο Πικάσο εγκαταστάθηκε με την ερωμένη και μούσα του, Ντόρα Μάαρ. Αλλά και η προηγούμενη σύντροφός του, Μαρί-Τερέζ Γουόλτερ, ζούσε στην ίδια πόλη από τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς, μαζί με την κόρη της από τον Πικάσο, Μάγια. Έτσι, ο ιδιοφυής δημιουργός εξακολούθησε να ζει την καλλιτεχνική του περιπέτεια. Και με τις γυναίκες της ζωής του. Και συνέχισε να αποτυπώνει σε προσχέδια και σκίτσα πτυχές της πολύπλευρης ιδιοσυγκρασίας του.
Διαβάστε επίσης
Εταιρείες ΙΤ & Telecoms: Αναζητούν “καύσιμο” για την επόμενη μέρα του RRF
Τράπεζες: Αλλάζουν ριζικά τα συνδρομητικά πακέτα μετά τα νέα μέτρα
ΕΣΠΕΝ: “Καμπανάκι” για τα φέσια στην αγορά ηλεκτρισμού