THEPOWERGAME
Σταθερή και με αυξητικές τάσεις είναι η τουριστική ζήτηση για την Αθήνα, ενώ ακόμα και τους μήνες της χαμηλής σεζόν, όπως είναι ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος, τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας κινούνται με πολύ καλύτερες πληρότητες σε σχέση με πέρυσι. Μετά τον Μαραθώνιο που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου και αποτελεί παραδοσιακά την τελευταία τονωτική ένεση, η τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα εξελίσσεται αρκετά καλά τα σαββατοκύριακα ενώ αυξημένη ζήτηση υπάρχει και για τις γιορτές, όπως είπε ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού, Ευγένιος Βασιλικός, στην πρώτη συνάντηση γνωριμίας μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Φαίνεται λοιπόν πως η Αθήνα έχει μπει πλέον δυναμικά στον χάρτη των city-break προορισμών, με το 2024 να κλείνει με μικρή αύξηση σε σχέση με τα 7,5 εκατομμύρια τουρίστες του 2023, ενώ και το 2025 έρχεται με καλές προοπτικές, εφόσον η πολιτική κατάσταση στη Γαλλία και τη Γερμανία εξελιχθεί θετικά. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο κ. Βασιλικός, το θέμα της βελτίωσης των υποδομών παραμένει το βασικό ζητούμενο για τον τουρισμό της πρωτεύουσας.
Οι Αμερικάνοι και οι άλλες αγορές τουριστών
Τα ξενοδοχειακά brands που τοποθετούνται στην Αθήνα φαίνεται ότι αποτελούν ισχυρό πόλο έλξης των Αμερικάνων τουριστών. Οι αναζητήσεις τους στην Google για ταξίδια στην ελληνική πρωτεύουσα το 2025 είναι αυξημένες κατά 50%, ανέφερε ο κ. Ευριπίδης Τζήκας, μέλος της ΕΞΑ-ΑΑ και γενικός διευθυντής του Athens Capital Hotel – MGallery. Αν αυτό συνδυαστεί με το γεγονός ότι οι απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ θα αυξηθούν από 56 εβδομαδιαίως που ήταν φέτος το καλοκαίρι σε 72 την επόμενη σεζόν, δείχνει τη δυναμική που αποκτά ο προορισμός.
Πάντως ο κ. Βασιλικός σημείωσε ότι οι Αμερικάνοι τουρίστες έχουν αρχίσει να εκφράζουν παράπονα για τις ξενοδοχειακές τιμές στην Αθήνα καθώς είχαν συνηθίσει να πληρώνουν λιγότερα για τη διαμονή τους. Η μέση τιμή δωματίου αυξήθηκε κατά 8,9% στο 10μηνο του 2024, πλησιάζοντας τον μέσο όρο της Ευρώπης και μάλιστα τον Ιούνιο, που ήταν ο καλύτερος μήνας της χρονιάς, ξεπέρασε τα 200 ευρώ.
Ισχυρό ενδιαφέρον για ταξίδια στην ελληνική πρωτεύουσα δείχνουν και οι Ισραηλινοί οι οποίοι σημειώνουν αύξηση κατά 30% στις αναζητήσεις τους για τον προορισμό. Ακολουθούν οι Άγγλοι με 10% αύξηση στις αναζητήσεις και οι Γάλλοι με αύξηση 2% με 3%.
Επιπλέον ο κ. Βασιλικός εξέφρασε την αισιοδοξία του για την αγορά της Κίνας, η οποία δείχνει σημάδια σταδιακής ανάκαμψης ενώ χαρακτήρισε θετικές τις κινήσεις του Υπουργείου Τουρισμού για το άνοιγμα της αγοράς της Ινδίας.
Στην Αθήνα για ψώνια και φαγητό
Η ανάπτυξη του τουρισμού στην πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια της χαμηλής, χειμερινής σεζόν, έχει μεγάλα περιθώρια και σε αυτό συμβάλλουν και τα μικρού και μεσαίου μεγέθους συνέδρια και επαγγελματικές εκδηλώσεις που σταδιακά ανακάμπτουν μετά την πανδημία. Φυσικά η δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου στην Αττική, πάγιο αίτημα του κλάδου εδώ και δεκαετίες, έχει τη δυνατότητα να εκτοξεύσει τη ζήτηση από τον συνεδριακό τουρισμό.
Στο μεταξύ, οι τουρίστες που επιλέγουν την Αθήνα τον χειμώνα έρχονται κυρίως για να κάνουν ψώνια και μάλιστα σε καταστήματα που πωλούν προϊόντα με επώνυμες μάρκες. «Μπορεί για τους Έλληνες τα καταστήματα αυτά να είναι ακριβά, ωστόσο για τους αλλοδαπούς είναι φθηνότερα από ό,τι στην πατρίδα τους. Για τον λόγο αυτό έρχονται για ένα σαββατοκύριακο στην Αθήνα, επιλέγοντας να μείνουν σε ένα οικονομικό ξενοδοχείο του κέντρου, εξοικονομώντας χρήματα προκειμένου να κάνουν τα ψώνια τους», εξηγεί η κα Ισμήνη Παναγιωτοπούλου, β’ αντιπρόεδρος της ΕΞΑ-ΑΑ και ιδιοκτήτρια του Pan Hotel, ενός ξενοδοχείου 3 αστέρων στην οδό Μητροπόλεως.
Επιπλέον οι τουρίστες της Αθήνας ενθουσιάζονται με το ελληνικό φαγητό. Ξοδεύουν αρκετά σε εστιατόρια αλλά και σε δραστηριότητες όπως food tours, wine tasting, κ.ά. Είναι χαρακτηριστική άλλωστε η πρόσφατη ανάρτηση του Γάλλου μπασκετμπολίστα Εβάν Φουρνιέ (που παίζει στον Ολυμπιακό), ο οποίος έγραψε «Αν δεν έχεις φάει φέτα στην Ελλάδα, δεν έχεις φάει ποτέ φέτα. Είναι καταπληκτική». Η ανάρτηση έγινε viral και τέτοιου είδους αναρτήσεις είναι πλέον όλο και πιο συχνές.
Οι επισκέπτες της Αθήνας είναι σχετικά νέοι και πολύ δραστήριοι άνθρωποι, οι οποίοι τον χειμώνα ταξιδεύουν κυρίως σε ζευγάρια και προέρχονται από την Αγγλία, την Κύπρο, την Ασία, την Ιταλία και τη Γαλλία ενώ υπάρχουν και Έλληνες επισκέπτες, οι οποίοι συνήθως έρχονται από την επαρχία τον χειμώνα για ιατρικούς λόγους.
Διαβάστε επίσης
Cosmos Sport: Πάει για double score η οικογένεια Τσικνάκη με σύμμαχο την JD
Γιόργκενσεν: Πώς θα επιλυθεί η δύσκολη άσκηση των υψηλών τιμών ενέργειας στην ΕΕ