THEPOWERGAME
Η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη, συνολικά για την αγορά αλκοολούχων ποτών, και τα τελευταία άσχημα νέα αφορούν συγκεκριμένα τις πωλήσεις ακριβών ουίσκι σε δημοπρασίες. Σύμφωνα με άρθρο των Financial Times, η αγορά σπάνιων ουίσκι σκότς έχει καταρρεύσει, με τις πωλήσεις συλλεκτικών μπουκαλιών να έχουν μειωθεί κατά περίπου 40% το τελευταίο έτος.
Το άρθρο αξιοποιεί στοιχεία που παρείχε η επενδυτική τράπεζα Noble & Co. του Εδιμβούργου, η οποία αναφέρει ότι «οι πωλήσεις μπουκαλιών ουίσκι παγκοσμίως που ξεπέρασαν τις 1.000 λίρες μειώθηκαν κατά 34% σε όγκο και 40% σε αξία την περίοδο μέχρι την 1η Οκτωβρίου». Πρόκειται για μια σημαντική μείωση σε μια ήδη αδύναμη αγορά, και με τους μελλοντικούς δασμούς της κυβέρνησης Τραμπ στον ορίζοντα, οι προοπτικές είναι ζοφερές. Η Noble & Co. επισημαίνει την κακή κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, με τα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού να αναγκάζουν τους καταναλωτές να μειώσουν τις αγορές ακριβών μπουκαλιών.
«Η φούσκα στην οποία διαπραγματεύονταν το ακριβό και σπάνιο σκότς ουίσκι για τόσο καιρό φαίνεται ότι έχει σπάσει», δήλωσε ο Ντάνκαν ΜακΦάνζαν, επικεφαλής του τομέα τροφίμων και ποτών της Noble & Co., στους FT. Πρόσθεσε ότι όταν τελείωσε η πανδημία υπήρξε μια αύξηση στις πωλήσεις, αλλά αυτό φαίνεται να έχει περάσει. «Η βιομηχανία νόμιζε ότι θα ζούσε τη χρυσή δεκαετία του 2020, αλλά η πραγματικότητα ήταν πολύ πιο δύσκολη. Η βιομηχανία έπεσε πάνω στον τοίχο του κόστους διαβίωσης—οι όγκοι πωλήσεων μειώνονται και έχουμε προειδοποιήσεις κερδών η μία μετά την άλλη από τις μεγάλες εταιρείες».
Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό luxury site, Robb Report, αυτή είναι μια τάση που έχει καταγραφεί και από το μέσο τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς εταιρείες όπως η Diageo αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν τη μείωση της αξίας των μετοχών τους, ενώ άλλες, όπως η Pernod Ricard, ανέφεραν πτώση στις πωλήσεις ακριβών αλκοολούχων ποτών. Ο Τζόνι Φάουλ, παγκόσμιος επικεφαλής του τομέα ουίσκι και αλκοολούχων ποτών στη Sotheby’s, έχει μια μοναδική άποψη για την κατάσταση λόγω της φύσης της δουλειάς του και δήλωσε στους FT, ότι τα ουίσκι, που εκτοξεύονται άμεσα σε τιμή στις δημοπρασίες, ανήκουν στο παρελθόν. Αναφέρεται σε αποστακτήρια και παραγωγούς που αυξάνουν τις τιμές των νεότερων εκδόσεων υπερβολικά, με την υπόθεση ότι θα επιτύχουν τις ίδιες τιμές που είχαν στο παρελθόν, αν και παλαιότερα μπουκάλια όπως το Macallan 50 ετών Lalique συνεχίζουν να πωλούνται για πολύ περισσότερα από την αρχική τους τιμή. «Είναι κατανοητό να μην θέλεις να μειωθούν τα κέρδη σου», είπε στους FT. «Αλλά είναι μια βραχυπρόθεσμη προσπάθεια—οι τιμές απομακρύνουν τους επενδυτές και τους καταναλωτές από την αγορά».
Διαβάστε επίσης
Tefficient: Φθηνό broadband έχει η Ελλάδα, χαμηλής τεχνολογικής αξίας
Δώρο Χριστουγέννων ΔΥΠΑ: Πότε μπαίνει τελικά στο ΑΤΜ
Argus: Ένταξη των τιμών αερίου της Ελλάδας στις αξιολογήσεις της