THEPOWERGAME
Με τη συναυλία στο Βανκούβερ του Καναδά στις 8 Δεκεμβρίου, η «Eras Tour» κλείνει την αυλαία της αφού ταξίδεψε σε πέντε ηπείρους. Το «φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ», όμως, θα απασχολεί τη μουσική βιομηχανία για αρκετό καιρό ακόμη καθώς, κατά κοινή ομολογία, θέτει νέα μέτρα και σταθμά στον κόσμο των συναυλιών. Η 30χρονη καλλιτέχνης και performer είναι συγκρίσιμη με τους Beatles της δεκαετίας του ΄60 και τον Michael Jackson της δεκαετίας του ΄80, ανεβάζοντας τον πήχη για όλους τους υπόλοιπους καλλιτέχνες.
Μετά από αυτήν την παραζάλη μπροστά στην πρωτοφανή αλλά και σταθερή ανέλιξη της 34χρόνης Σουίφτ στην κορυφή, μερίδα αναλυτών προεξοφλούν πως δύσκολα θα καταφέρει κανείς να την ξεπεράσει. Τα στοιχεία σχηματίζουν μια πιο ακριβή εικόνα για το φαινόμενο Σουίφτ. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, τα συνολικά έσοδα της Eras Tour εκτιμώνται στα 2 δισ. δολάρια μετά την πώληση περίπου 10 εκατ. εισιτηρίων. Η Τέιλορ Σουίφτ αντιπροσωπεύει πλέον το 2% της μουσικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, με βάση την εταιρεία αναλύσεων Luminate.
Κάθε συναυλία της Eras Tour μέσα σε ένα χρονικό φάσμα 149 ημερών ήταν ένα δυναμικό, παραμυθένιο, ζωηρό, χρωματιστό, μουσικοχορευτικό σόου που έπεισε τους θεατές να πληρώσουν εκατοντάδες ή ακόμη χιλιάδες δολάρια για τα εισιτήρια τους. Η Miami Herald ανέφερε πως το πιο ακριβό εισιτήριο για τη συναυλία της εκεί έφτασε τα 10.000 δολάρια, ενώ στο Βανκούβερ οι τιμές σκαρφάλωσαν μέχρι τα 14.000 δολάρια.
Ακόμη και το βιβλίο «Τhe Eras Tour Book» ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα βιβλία εκτός μυθοπλασίας στις ΗΠΑ, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 814.000 αντίτυπα το Σαββατοκύριακο μετά την Black Friday του Νοεμβρίου, δηλαδή την ημέρα που έκανε το ντεμπούτο του. Κατοχύρωσε τη 2η θέση στην ιστορία των ντεμπούτων σε αυτή τη κατηγορία, ακολουθώντας το αυτοβιογραφικό βιβλίο του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Μπάρακ Ομπάμα, «Η Γη της Επαγγελίας».
Αυτή η μεγάλη επιτυχία αποδίδεται στο πλούσιο ρεπερτόριο, με μια αναδρομή στην 20ετή καριέρα της, την οποία συνδύασε με νέες επιτυχίες και την παρουσίαση του καινούργιου άλμπουμ της «The Dead Poets Department». Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως το πρώτο άλμπουμ της Σουίφτ κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2006 όταν ήταν ακόμη 14 ετών. Μέχρι σήμερα μόνον ροκ καλλιτέχνες, όπως ο Μπρους Σπρίνγκστιν, και το μουσικό συγκρότημα Guns N’ Roses, είχαν συνηθίσει το κοινό τους σε μακρές συναυλίες. Όμως, η Σουίφτ καθιέρωσε ερμηνείες σχεδόν τρεισήμισι ωρών στην ποπ μουσική, με τα εναλλασσόμενα σκηνικά να παραπέμπουν σε παραστάσεις του Broadway.
Η μεγάλη παρουσία των γυναικών στα τεράστια στάδια επιβεβαίωσε μια ακόμη φορά τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν σε μια οικονομία. Η Eras Tour είναι μια ωδή στη χειραφέτηση και των ενδυνάμωση της γυναίκας χωρίς να θυσιάζει τη θηλυκότητα της ή να ντρέπεται για τη σεξουαλικότητα της. Το κοινό των συναυλιών της Σουίφτ ήταν, κυρίως, γυναικείο από διαφορετικές γενιές.
Μητέρες που μίλησαν στην Wall Street Journal είπαν πως ήρθαν πιο κοντά με τις κόρες τους, ενώ τα βραχιόλια που φορούσαν περίπου 70.000 άτομα σε κάθε συναυλία έδιναν μια κοριτσίστικη νότα. Μεταξύ άλλων, η Σουίφτ ενίσχυσε το προφίλ νέων καλλιτεχνών, όπως η Σαμπρίνα Κάρπενρερ και η Γκέσι Έιμπραμς. Η εμφάνισή τους στη σκηνή με την Σουίφτ εκτόξευσε το steaming των τραγουδιών τους στο Spotify, με την Eras Tour να λειτουργεί ουσιαστικά σαν θερμοκοιτίδα νέων ταλέντων που γνώρισαν μεγαλύτερη δημοσιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Διαβάστε επίσης
Eurobank: Ποιοι επενδυτές αγόρασαν το senior ομόλογο
Ξηρόκωστας (SAP Hellas): Οι ελληνικές εταιρείες κινούνται σε ρυθμούς ΑΙ
Cero: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για φωτοβολταϊκό πάρκο 269 MW