THEPOWERGAME
Πώς έχουν εξελιχθεί οι συνήθειες των συλλεκτών τέχνης το 2023 και το πρώτο εξάμηνο του 2024; Ποιος είναι ο αντίκτυπος της μεταφοράς πλούτου μεταξύ γενεών στη συλλογή έργων τέχνης;
Η Έρευνα της Art Basel και της UBS για τη Διεθνή Συλλογή Τέχνης 2024 αποκαλύπτει πληροφορίες σχετικά με τις απόψεις και τις συμπεριφορές των ατόμων με υψηλή καθαρή αξία (HNWIs) το 2023 και το πρώτο εξάμηνο του 2024 και εξετάζει τις δαπάνες των HNWIs, την παρακολούθηση εκδηλώσεων, τα κίνητρα συλλογής, καθώς και τις σχέσεις τους με καλλιτέχνες, γκαλερί και ιδρύματα.
Αυτή η έρευνα συγκέντρωσε απαντήσεις από πάνω από 3.660 άτομα HNWIs σε 14 αγορές παγκοσμίως: Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ινδονησία, Ιταλία, Ιαπωνία, Κίνα, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Ελβετία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.
Ακολουθούν τα βασικά ευρήματα της έρευνας:
Αισιοδοξία των HNWIs: Οι δαπάνες στο πρώτο εξάμηνο του 2024 δείχνουν σημάδια σταθεροποίησης, και το 91% των HNWIs που ερωτήθηκαν ήταν αισιόδοξοι για την απόδοση της διεθνούς αγοράς τέχνης τους επόμενους έξι μήνες, αυξημένοι από το 77% στο τέλος του 2023.
Σημάδια σταθερών δαπανών: Οι μέσες δαπάνες για έργα τέχνης και αντίκες από τους HNWIs που συμμετείχαν στην έρευνα υποδηλώνουν πιθανώς ένα σταθερό ετήσιο επίπεδο δαπανών.
Αγορές από νέες γκαλερί: Οι HNWIs έδειξαν έντονη προθυμία να αγοράσουν από νέες γκαλερί το 2023 και το 2024, με το 88% των αγορών να προέρχονται από τουλάχιστον μία νέα γκαλερί.
Στήριξη νέων και ανερχόμενων καλλιτεχνών: Οι HNWIs διέθεσαν το 52% των δαπανών τους σε έργα νέων και ανερχόμενων καλλιτεχνών, το 21% σε καλλιτέχνες μεσαίας καριέρας και το 26% σε καταξιωμένους καλλιτέχνες (η πλειονότητα αυτών ήταν ζώντες καλλιτέχνες).
Συνεχιζόμενη αύξηση δαπανών στην Κίνα: Οι 300 HNWIs που συμμετείχαν από την Κίνα ανέφεραν τις υψηλότερες μέσες δαπάνες για έργα τέχνης και αντίκες το 2023 και το πρώτο εξάμηνο του 2024, στα 97.000 δολάρια ΗΠΑ, ποσό υπερδιπλάσιο από κάθε άλλη περιοχή της έρευνας. Ακολουθούν η Γαλλία (38.000 δολάρια ΗΠΑ), η Ιταλία (32.000 δολάρια ΗΠΑ), το Ηνωμένο Βασίλειο (31.000 δολάρια ΗΠΑ) και το Χονγκ Κονγκ (28.000 δολάρια ΗΠΑ).
Σημάδια της παγκόσμιας μεταφοράς πλούτου: Το 91% των HNWIs είχαν έργα στις συλλογές τους που κληρονόμησαν ή έλαβαν ως δώρα μέσω διαθήκης ή άλλης παραχώρησης, και το 72% διατήρησε τουλάχιστον κάποια από αυτά. Παρά το συζητημένο θέμα της αλλαγής γούστων μεταξύ γενεών, λιγότερο από το ένα τρίτο των millennials και της Gen Z ανέφερε ότι η έλλειψη ταύτισης με τη συλλογή τους ήταν λόγος για να πουλήσουν ή να δωρίσουν κληρονομημένα έργα.
Μείωση των αυθόρμητων αγορών και αύξηση των αγορών από γυναίκες καλλιτέχνες: Οι αυθόρμητες αγορές μειώθηκαν από 10% το 2023 σε 1%, με τους συμμετέχοντες να προτιμούν την προηγούμενη έρευνα πριν από την αγορά. Το ποσοστό έργων από γυναίκες καλλιτέχνες στις συλλογές των HNWIs έφτασε σε ρεκόρ επτά ετών με αναλογία 44% έναντι των έργων ανδρών καλλιτεχνών.
Ο Paul Donovan, Οικονομολόγος της UBS Global Wealth Management, δήλωσε: «Μετά από μια κάμψη, ο παγκόσμιος πλούτος έχει ανακάμψει το 2023. Αυτό είναι ενθαρρυντικό για την παγκόσμια αγορά τέχνης, η οποία συνεχίζει να δείχνει αντοχή απέναντι στην αβεβαιότητα. Η Έκθεση Παγκόσμιου Πλούτου 2024 της UBS αποκαλύπτει ότι πάνω από 84 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ αναμένεται να κινηθούν τις δύο δεκαετίες. Καθώς η μεγάλη μεταφορά πλούτου επιταχύνεται, θα δούμε συντρόφους, συζύγους και παιδιά να αναλαμβάνουν συλλογές και να γίνονται οι ίδιοι συλλέκτες. Αυτοί οι νέοι συλλέκτες θα φέρουν φρέσκες προοπτικές, συχνά υιοθετώντας νέες στρατηγικές με περισσότερη έμφαση στον σκοπό».
Ο Noah Horowitz, Διευθύνων Σύμβουλος της Art Basel, δήλωσε: «Η φετινή Έρευνα δείχνει ότι η μείωση των μέσων δαπανών των millennials HNWIs οφείλεται στη μειωμένη δραστηριότητα από τους αγοραστές υψηλού επιπέδου, αντανακλώντας μια ευρύτερη μεταβολή στην αγορά. Παρ’ όλα αυτά, οι μέσες δαπάνες το 2023 και το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρέμειναν σταθερές, με αυξανόμενη έμφαση σε νέους και ανερχόμενους καλλιτέχνες, ενώ η συμμετοχή σε εκδηλώσεις τέχνης ξεπέρασε τα προ-πανδημικά επίπεδα. Ως παγκόσμια επιχείρηση, αναγνωρίζουμε τη δύσκολη συγκυρία της αγοράς και παραμένουμε δεσμευμένοι στην προώθηση νέων και καινοτόμων τρόπων σύνδεσης της επόμενης γενιάς συλλεκτών με τις γκαλερί και τους καλλιτέχνες μας—τόσο στις εκθέσεις μας όσο και πέρα από αυτές».
Διαβάστε επίσης
Μαρίνες: Το μπαράζ των διαγωνισμών και τα εμπόδια για τους επενδυτές
Μενέντεζ: Η πολύκροτη υπόθεση ξανανοίγει λόγω της σειράς του Netflix
ΤΙΤΑΝ: Στις στρατηγικές επενδύσεις η μονάδα δέσμευσης CO2 στο Καμάρι