THEPOWERGAME
Η επόμενη γενιά ταξιδιωτών δείχνει ήδη τον ενθουσιασμό της να εξερευνήσει τον κόσμο και η τουριστική βιομηχανία μετασχηματίζεται με βάση τα ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες της Gen Z. Η Γενιά Ζ -συντομογραφία Gen Z- αναφέρεται σε αυτούς που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012. Αυτή η εξαιρετικά ευπροσάρμοστη ηλικιακή ομάδα έχει ένα ποικίλο μείγμα ηλικιών, με τον μεγαλύτερο σε ηλικία να κλείνει φέτος τα 27 έτη και τον μικρότερο τα 12. Πρόκειται για τη γενιά που αποτελεί περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού.
Τα άτομα της Γενιάς Ζ είναι τα πρώτα «τεχνολογικά έμπειρα», που μεγάλωσαν με τα smartphones στα χέρια τους. Η άνευ προηγουμένου διαδικτυακή παρουσία, η τρελή ανάπτυξη στον κόσμο της τεχνολογίας και η αυξημένη παγκόσμια ευαισθητοποίηση συμβάλλουν στη μετατόπιση των αξιών, των προσδοκιών και των ταξιδιωτικών τάσεων των καταναλωτών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Gen Z (μαζί με τους Millennials) θα αποτελούν το 45% των πωλήσεων πολυτελείας μέχρι το 2025. Η Gen Z είναι πιο πιθανό να κλείσει καταλύματα μέσω διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων. Περίπου το 80% των ταξιδιωτών της Gen Z χρησιμοποιούν τα smartphones τους για την έρευνα και την κράτηση ταξιδιού.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC), οι νέοι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν σ’ έναν προορισμό, προσθέτοντας σε αυτόν μεγαλύτερη αξία, ενώ ταυτόχρονα ανακαλύπτουν και νέους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Φυσικά, στα ταξίδια τους ενσωματώνουν την τεχνολογία (όπως διαφόρων ειδών εφαρμογές), αλλά ενδιαφέρονται ταυτόχρονα να αποκομίσουν προσωπικά πολιτιστικά οφέλη και να συνεισφέρουν στις τοπικές κοινότητες που επισκέπτονται.
Τα χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς, η οποία ενδιαφέρεται για ταξίδια περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, αναμένεται να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στον τομέα της διαμονής και του τουρισμού, σημειώνει ανάλυση του tourism-review.com, υπογραμμίζοντας ότι πιθανότατα αυτές οι αλλαγές θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον όλου του φάσματος της τουριστικής και ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Τα χαρακτηριστικά της Gen Z που καθοδηγούν τις τουριστικές επενδύσεις
Τεχνολογική καινοτομία και εφευρετικότητα: Η Gen Z είναι πολύ εξοικειωμένη με τις ψηφιακές τεχνολογίες, καθώς μεγάλωσε με αυτές. Αναπτύσσει εφαρμογές και λύσεις τεχνητής νοημοσύνης.
Συμβουλή: Αυξήστε την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητά σας, υιοθετώντας νέες τεχνολογικές λύσεις. Αγκαλιάστε την τεχνολογία και παρέχετε απρόσκοπτες ψηφιακές εμπειρίες.
Μοναδικές εμπειρίες και αυθεντικότητα: Οι ταξιδιώτες της Gen Z εκτιμούν τις αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες πέρα από τα συνηθισμένα. Αυτή η γενιά δίνει μεγάλη σημασία στις τοπικές εμπειρίες, στις πρακτικές βιωσιμότητας και ταυτόχρονα στην προσωπική αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες.
Συμβουλή: Ξεχάστε το γενικό πακέτο διακοπών που ταιριάζει σε όλους. H γενιά Z απαιτεί εξατομικευμένες εμπειρίες που ανταποκρίνονται στις αξίες της. Αναδείξτε τον ιστορικό, πολιτιστικό και φυσικό πλούτο των προορισμών για να αυξήσετε την ικανοποίησή τους. Για παράδειγμα, τα ξενοδοχεία μπορούν να παρέχουν εξατομικευμένες παροχές δωματίου με βάση τις ατομικές προτιμήσεις και τα ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να επιμελούνται εξατομικευμένα ταξιδιωτικά δρομολόγια.
Έμφαση στη βιωσιμότητα: Η Gen Z αναγνωρίζεται για την έντονη περιβαλλοντική της συνείδηση και δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα.
Συμβουλή: Επενδύστε σε πράσινες τεχνολογίες και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον. Έτσι θα μπορέσετε να ανταποκριθείτε στην αυξανόμενη ζήτηση από πελάτες με περιβαλλοντική συνείδηση. Ήδη ο ΣΕΤΕ αναπτύσσει τα κατάλληλα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Καινοτομία και επιχειρηματικό πνεύμα: Η Gen Z είναι μια γενιά που συμμετέχει ενεργά στον επιχειρηματικό κόσμο, όχι μόνο ως εργαζόμενοι, αλλά και ως επιχειρηματίες. Οι νέοι επιχειρηματίες δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα στην ανάπτυξη νέων ιδεών και πρωτοβουλιών, ειδικά στους τομείς των boutique ξενοδοχείων και των τροφίμων και ποτών.
Συμβουλή: Ενσωματώστε την καινοτομία που φέρνει η νέα εποχή, χωρίς να ξεχνάτε τον ιδιαίτερο τοπικό χαρακτήρα του προορισμού. Η υιοθέτηση πρωτοβουλιών με επίκεντρο την κοινότητα μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο μπορεί να φιλοξενεί τοπικές εκθέσεις τέχνης ή εργαστήρια μαγειρικής, μετατρέποντας τον χώρο του σε ζωντανό κόμβο πολιτιστικών ανταλλαγών και κοινωνικής αλληλεπίδρασης και προσφέροντας στους επισκέπτες μια πιο εμπλουτισμένη εμπειρία.
Ικανότητα μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Η Gen Z χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσει την προβολή των ξενοδοχειακών και ταξιδιωτικών επιχειρήσεων. Μπορούν να προσεγγίσουν μεγάλα κοινά, προωθώντας επιχειρηματικές μάρκες σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube.
Συμβουλή: Τα ξενοδοχεία μπορούν να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητά τους και να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες, αξιοποιώντας τις δεξιότητες αυτής της γενιάς στα social media. Η Γενιά Ζ δεν είναι απλώς καταναλωτές. Είναι influencers.
Διαβάστε επίσης
AeroVironment: Η εταιρεία πίσω από τα drones καμικάζι που χωράνε σε σακίδιο
Ενισχύσεις 1,2 δισ. ευρώ για πάνω από 2 εκατ. νοικοκυριά
Πετρελαϊκές κρίσεις: Γιατί δεν είναι πλέον όπως τη δεκαετία του 1970