THEPOWERGAME
Το «Joker: Folie à Deux» λίγες ώρες μετά την πρεμιέρα του στις κινηματογραφικές αίθουσες χαρακτηρίζεται ως ένα θλιβερό, δυσάρεστο sequel, που είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί και για ποιον γυρίστηκε.
Σύμφωνα με την κριτική των New York Times, με σκηνοθέτη τον Τοντ Φίλιπς και πρωταγωνιστή τον Χοακίν Φοίνιξ στον ρόλο του θλιβερού, τρελού ομώνυμου κλόουν, η πρώτη ταινία Joker του 2019 ήταν επιτυχημένη, τόσο από πλευράς κριτικής, όσο και από εμπορικής πλευράς. Η ένταση της ερμηνείας του Φοίνιξ, με την «καυτή» βία και την απρόβλεπτη συμπεριφορά του, τράβηξε το κοινό και οι υπαινιγμοί για την αμερικανική βία και το χάος στο τέλος της ταινίας κράτησαν το κοινό σε αγωνία. Η ταινία έμοιαζε να έχει κάτι σοβαρό να πει, το οποίο τελικά ήταν ένα μεγάλο αστείο.
Το πρωτότυπο Joker κέρδισε το κορυφαίο βραβείο στο Φεστιβάλ Βενετίας και έκανε εισπράξεις πάνω από ένα δισεκατομμύριο παγκοσμίως. Ήταν επίσης υποψήφια για 11 Όσκαρ (συμπεριλαμβανομένου αυτού της Καλύτερης Ταινίας). Οπότε, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα και με άφθονο χρήμα στις τσέπες, ένα sequel ήταν αναπόφευκτο.
Η μεγάλη είδηση για το «Folie à Deux» είναι ότι πρόκειται για ένα κακοφτιαγμένο μιούζικαλ με μια σταρ που μπορεί να τραγουδήσει, τη Lady Gaga (ως Λι Κουίνζελ ή αλλιώς Χάρλεϊ Κουίν) και έναν άλλον (τον Φοίνιξ), που δεν μπορεί ή δεν θέλει. Η Gaga και ο Φοίνιξ ερμηνεύουν διάφορα τραγούδια και μερικές φορές χορευτικά νούμερα με κλασικά τραγούδια από το Great American Songbook, που αναμειγνύονται με μερικές παραδοσιακές μελωδίες και σύγχρονα τραγούδια. Κάθε φορά που τραγουδάει η Gaga, η ταινία σε κρατάει. Τα μουσικοχορευτικά νούμερα είναι κατανεμημένα σε όλη την ταινία, η οποία κατά τα άλλα εναλλάσσεται σε μεγάλο βαθμό μεταξύ σκηνών του Joker, που είναι κλειδωμένος σε ένα ψυχιατρείο, και σκηνών σε ένα δικαστήριο του Γκόθαμ, όπου δικάζεται για πολλαπλές κατηγορίες φόνου.
Σε σενάριο των Τοντ Φίλιπς και Σκοτ Σίλβερ, η συνέχεια παρακολουθεί τον Άρθουρ Φλεκ (Joker) μέσα και έξω από το ίδρυμα, όπου οι φύλακες είναι αναμενόμενα βάρβαροι και μοιράζουν συστηματικά τις συνήθεις σκληρές τιμωρίες. Κάποια στιγμή ο Φλεκ συναντά τη Λι Κουίνζελ, η οποία βρίσκεται σε διπλανή πτέρυγα. Είναι έρωτας ή τρέλα ή κάτι τέτοιο με την πρώτη ματιά και σύντομα ανταλλάσσουν φιλιά, ανταλλάσσουν περίεργα χαμόγελα, κάνουν ντουέτα και σχεδιάζουν ένα χάος, όπως κάνουν τα τρελά παιδιά στα ρομάντζα των παραμυθιών. Παρά την προφανή έλξη των δύο πρωταγωνιστών, δεν βγάζουν ποτέ νόημα ως ζευγάρι, σε μεγάλο βαθμό επειδή η ίδια η ταινία δεν είναι ποτέ συνεκτική.
Ο Φίλιπς έχει γεμίσει το «Folie à Deux» με κινηματογραφικές αναφορές που μπορεί να εκφράζουν τις επιρροές του ή απλώς να υποδηλώνουν ότι πέρασε πολύ χρόνο κατά τη διάρκεια της πανδημίας κολλημένος στο Turner Classic Movies. Όπως και να έχει, υπάρχουν αναφορές διάσπαρτες σε ταινίες όπως το «Modern Times» του Τσάπλιν (που αναφέρεται και στην πρώτη ταινία) και χαρακτήρες όπως ο Pepé le Pew, ενώ ο δικαστής (Bill Smitrovich) που προεδρεύει στη δίκη του Φλεκ έχει κάτι παραπάνω από μια παροδική ομοιότητα με τον Σκορσέζε.
Όπως και ο γαλλικός υπότιτλος της συνέχειας (κάποτε χρησιμοποιήθηκε σαν ένας κλινικός όρος για μια σπάνια κοινή ψύχωση), αυτό το νεύμα σε έναν πομπώδη δημιουργό μοιάζει με μια πονηρή, αυτοανακλαστική, σχεδόν αυτοσαρκαστική χειρονομία από τον Φίλιπς, αν και μπορεί επίσης να διαβαστεί ως αμυντική, σαν να προετοιμάζεται για την κριτική αυτήν. Όπως και το πρώτο «Joker», η συνέχεια σφύζει επιδεικτικά από φιλοδοξία, από τη μεθοδική τρέλα μέχρι τους δυσοίωνους τόνους της μουσικής της Hildur Gudnadottir. Ωστόσο, ενώ στην πρώτη ταινία ο Φίλιπς και ο Φοίνιξ έδειχναν εξίσου αφοσιωμένοι στο να δεσμεύσουν το κοινό, στο «Folie à Deux» φαίνονται σε μεγάλο βαθμό να επενδύουν περισσότερο στο να του στερήσουν μια μικρή απόλαυση.
Διαβάστε επίσης
Reuters: 6 ελληνικές ναυτιλιακές έχουν δεχθεί απειλές στην Ερυθρά
Ακονίζουν τα “μαχαίρια” τους Τουρκία και Γερμανία για το ντονέρ
Cenergy Holdings: Ανοίγει ο δρόμος για το νέο εργοστάσιο στις ΗΠΑ, μετά την ΑΜΚ