Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Burberry: Πώς έγινε η μεγαλύτερη ιστορία αποτυχίας στον χώρο της μόδας

Λίγα μοτίβα στον χώρο της μόδας είναι τόσο γνωστά όσο το καρό μοτίβο του οίκου Burberry. Για περισσότερο από μία εκατονταετία εκπροσωπούσε το βρετανικό στυλ και παρέπεμπε στον βροχερό καιρό της αγγλικής ενδοχώρας. Αλλά φέτος το καλοκαίρι τα προβλήματα στον κολοσσό μόδας έγιναν πλέον διακριτά, καθώς τον Ιούλιο ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 21% το α’ τρίμηνο, πως θα παύσει την απόδοση μερισμάτων και πως απολύει τον διευθύνοντα σύμβουλο, Τζόναθαν Άκεροϊντ. Νωρίτερα ο βρετανικός Τύπος -και συγκεκριμένα η Telegraph- είχε μεταδώσει ότι επίκεινται εκατοντάδες απολύσεις.

Η αντίδραση των αγορών ήταν σφοδρή. Η μετοχή του οίκου Burberry υποχώρησε ακόμη 24% μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, συνολικά 49% από την αρχή του έτους.

Δεν είναι μια εύκολη εποχή για την υψηλή μόδα, αλλά στον Burberry οι αναταράξεις υπήρξαν ακόμη μεγαλύτερες. Με -49%, η μετοχή του έχει σημειώσει τις χειρότερες απώλειες από τις αρχές του έτους, σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο από τα μεγάλα σήματα πολυτελείας.

Τι πήγε, όμως, στραβά; Σύμφωνα με το Business Insider, πρόκειται για έναν συνδυασμό πολύ υψηλών τιμών και υπερβολικά… υψηλής μόδας. Συγκεκριμένα, ο οίκος απομακρύνθηκε από τα εμβληματικά προϊόντα του, όπως η γκαμπαρντίνα και τα φουλάρια, σε avant-garde προτάσεις που δεν βρήκαν ανταπόκριση στην αγορά που απευθυνόταν: την αγορά πολυτελείας, όπου κυριαρχούσαν πιο εμβληματικοί «παίκτες», όπως ο όμιλος LVMH.

«Προσπάθησαν να γίνουν μεγάλος παίκτης της (υψηλής) μόδας, επειδή η μόδα ήταν… πίσω στη μόδα», δήλωσε στο Business Insider η αναλύτρια Γελένα Σοκόλοβα από το Morningstar. Το ίδιο συνέβη και με την επικέντρωση στα δερμάτινα προϊόντα. Οι τσάντες του οίκου, για παράδειγμα, δεν κατάφεραν να ανταγωνιστούν τις εξίσου ακριβές τσάντες Louis Vuitton ή Gucci.

Ιστορική αναδρομή

Όπως και άλλες μάρκες πολυτελείας, η Burberry ξεκίνησε για να καλύψει πρακτικές ανάγκες και όχι για να δημιουργήσει μόδα. Το 1879 ο ιδρυτής Τόμας Μπέρμπερι εφηύρε μία κατηγορία υφάσματος που θα προστάτευε τους Βρετανούς από τον βροχερό καιρό. Τα πρώτα χρόνια του ο οίκος έντυνε εξερευνητές του Αρκτικού Κύκλου και ταξιδιώτες σε αερόστατα.

Χρειάστηκε να φτάσει στις αρχές του 21ου αιώνα για να γίνει η δύναμη στη μόδα που είναι γνωστή μέχρι σήμερα. Από το 2001 έως το 2018, ο σχεδιαστής και δημιουργικός διευθυντής Κρίστοφερ Μπέιλι, βασιζόμενος στην κληρονομιά του οίκου και το κλασικό μοτίβο του, εκσυγχρόνισε την επιχείρηση, χτίζοντας τη διαδικτυακή της παρουσία. Όμως από το 2018, όταν αποχώρησε ο Μπέιλι και τον δημιουργικό σχεδιασμό ανέλαβε ο Ρικάρντο Τίσι, η προσπάθεια για πιο ακριβή μόδα άρχισε να μην αποδίδει. «Θέλησα να γιορτάσω το καταπληκτικό μυαλό της Αγγλίας», είπε ο Τίσι στη Vogue το 2019. «Την ομορφιά, το αβάν γκαρντ, τον πραγματικό ατομικισμό». Στη συνέχεια, ο διάδοχός του, Ντάνιελ Λι, επένδυσε υπερβολικά στα προϊόντα δέρματος, που δεν αποτελούσαν τα πιο εμβληματικά προϊόντα του οίκου.

«Ο οίκος Burberry προσπαθούσε να επεκταθεί σε κατηγορίες και τιμές όπου δεν κατείχε αρκετή επιθυμία επωνυμίας ή κληρονομιά», σημειώνει ο Άνταμ Κόχρεϊν, αναλυτής της Deutsche Bank Research. «Ο συνδυασμός υψηλότερων τιμών και μεγαλύτερων εκπτώσεων μέσα από outlet ήταν ήδη αρκετά δύσκολος και η εταιρεία ποτέ δεν κατάφερε να τον διαχειριστεί καλά».

Άλλωστε, καλά δεν τα πήγε ο οίκος ούτε στη μεγάλη κινεζική αγορά, όπου, με βάση τον Κόχρεϊν, οι καταναλωτές στράφηκαν σε brand που αντανακλούσαν περισσότερο την παράδοση. Οι πωλήσεις του Burberry στην Κίνα έπεσαν κατά 21% το α’ τρίμηνο, σε σχέση με 13% μείωση του οίκου LVMH το πρώτο μισό του έτους.

Τέλος, παρ’ ότι ο οίκος χτίστηκε γύρω από τα πανωφόρια και το outerwear, ο σχετικός τομέας αποτελεί πλέον το 30% των εσόδων του (ειδικά οι γκαμπαρντίνες, μόλις το 10%). Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, σε εσωτερικό σημείωμά της τον Ιούλιο, η εταιρεία έγραφε ότι θα «έδινε έμφαση περισσότερο στα διαχρονικά, κλασικά χαρακτηριστικά για τα οποία ο Burberry είναι γνωστός».

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!