Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Burberry: Πώς έγινε η μεγαλύτερη ιστορία αποτυχίας στον χώρο της μόδας

Λίγα μοτίβα στον χώρο της μόδας είναι τόσο γνωστά όσο το καρό μοτίβο του οίκου Burberry. Για περισσότερο από μία εκατονταετία εκπροσωπούσε το βρετανικό στυλ και παρέπεμπε στον βροχερό καιρό της αγγλικής ενδοχώρας. Αλλά φέτος το καλοκαίρι τα προβλήματα στον κολοσσό μόδας έγιναν πλέον διακριτά, καθώς τον Ιούλιο ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 21% το α’ τρίμηνο, πως θα παύσει την απόδοση μερισμάτων και πως απολύει τον διευθύνοντα σύμβουλο, Τζόναθαν Άκεροϊντ. Νωρίτερα ο βρετανικός Τύπος -και συγκεκριμένα η Telegraph- είχε μεταδώσει ότι επίκεινται εκατοντάδες απολύσεις.

Η αντίδραση των αγορών ήταν σφοδρή. Η μετοχή του οίκου Burberry υποχώρησε ακόμη 24% μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, συνολικά 49% από την αρχή του έτους.

Δεν είναι μια εύκολη εποχή για την υψηλή μόδα, αλλά στον Burberry οι αναταράξεις υπήρξαν ακόμη μεγαλύτερες. Με -49%, η μετοχή του έχει σημειώσει τις χειρότερες απώλειες από τις αρχές του έτους, σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο από τα μεγάλα σήματα πολυτελείας.

Τι πήγε, όμως, στραβά; Σύμφωνα με το Business Insider, πρόκειται για έναν συνδυασμό πολύ υψηλών τιμών και υπερβολικά… υψηλής μόδας. Συγκεκριμένα, ο οίκος απομακρύνθηκε από τα εμβληματικά προϊόντα του, όπως η γκαμπαρντίνα και τα φουλάρια, σε avant-garde προτάσεις που δεν βρήκαν ανταπόκριση στην αγορά που απευθυνόταν: την αγορά πολυτελείας, όπου κυριαρχούσαν πιο εμβληματικοί «παίκτες», όπως ο όμιλος LVMH.

«Προσπάθησαν να γίνουν μεγάλος παίκτης της (υψηλής) μόδας, επειδή η μόδα ήταν… πίσω στη μόδα», δήλωσε στο Business Insider η αναλύτρια Γελένα Σοκόλοβα από το Morningstar. Το ίδιο συνέβη και με την επικέντρωση στα δερμάτινα προϊόντα. Οι τσάντες του οίκου, για παράδειγμα, δεν κατάφεραν να ανταγωνιστούν τις εξίσου ακριβές τσάντες Louis Vuitton ή Gucci.

Ιστορική αναδρομή

Όπως και άλλες μάρκες πολυτελείας, η Burberry ξεκίνησε για να καλύψει πρακτικές ανάγκες και όχι για να δημιουργήσει μόδα. Το 1879 ο ιδρυτής Τόμας Μπέρμπερι εφηύρε μία κατηγορία υφάσματος που θα προστάτευε τους Βρετανούς από τον βροχερό καιρό. Τα πρώτα χρόνια του ο οίκος έντυνε εξερευνητές του Αρκτικού Κύκλου και ταξιδιώτες σε αερόστατα.

Χρειάστηκε να φτάσει στις αρχές του 21ου αιώνα για να γίνει η δύναμη στη μόδα που είναι γνωστή μέχρι σήμερα. Από το 2001 έως το 2018, ο σχεδιαστής και δημιουργικός διευθυντής Κρίστοφερ Μπέιλι, βασιζόμενος στην κληρονομιά του οίκου και το κλασικό μοτίβο του, εκσυγχρόνισε την επιχείρηση, χτίζοντας τη διαδικτυακή της παρουσία. Όμως από το 2018, όταν αποχώρησε ο Μπέιλι και τον δημιουργικό σχεδιασμό ανέλαβε ο Ρικάρντο Τίσι, η προσπάθεια για πιο ακριβή μόδα άρχισε να μην αποδίδει. «Θέλησα να γιορτάσω το καταπληκτικό μυαλό της Αγγλίας», είπε ο Τίσι στη Vogue το 2019. «Την ομορφιά, το αβάν γκαρντ, τον πραγματικό ατομικισμό». Στη συνέχεια, ο διάδοχός του, Ντάνιελ Λι, επένδυσε υπερβολικά στα προϊόντα δέρματος, που δεν αποτελούσαν τα πιο εμβληματικά προϊόντα του οίκου.

«Ο οίκος Burberry προσπαθούσε να επεκταθεί σε κατηγορίες και τιμές όπου δεν κατείχε αρκετή επιθυμία επωνυμίας ή κληρονομιά», σημειώνει ο Άνταμ Κόχρεϊν, αναλυτής της Deutsche Bank Research. «Ο συνδυασμός υψηλότερων τιμών και μεγαλύτερων εκπτώσεων μέσα από outlet ήταν ήδη αρκετά δύσκολος και η εταιρεία ποτέ δεν κατάφερε να τον διαχειριστεί καλά».

Άλλωστε, καλά δεν τα πήγε ο οίκος ούτε στη μεγάλη κινεζική αγορά, όπου, με βάση τον Κόχρεϊν, οι καταναλωτές στράφηκαν σε brand που αντανακλούσαν περισσότερο την παράδοση. Οι πωλήσεις του Burberry στην Κίνα έπεσαν κατά 21% το α’ τρίμηνο, σε σχέση με 13% μείωση του οίκου LVMH το πρώτο μισό του έτους.

Τέλος, παρ’ ότι ο οίκος χτίστηκε γύρω από τα πανωφόρια και το outerwear, ο σχετικός τομέας αποτελεί πλέον το 30% των εσόδων του (ειδικά οι γκαμπαρντίνες, μόλις το 10%). Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, σε εσωτερικό σημείωμά της τον Ιούλιο, η εταιρεία έγραφε ότι θα «έδινε έμφαση περισσότερο στα διαχρονικά, κλασικά χαρακτηριστικά για τα οποία ο Burberry είναι γνωστός».

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!