THEPOWERGAME
Ο Αύγουστος είναι παραδοσιακά μήνας διακοπών για τους Έλληνες, κάτι που είναι εμφανές πλέον στις άδειες πόλεις. Αν και το προηγούμενο Σαββατοκύριακο οι πύλες εξόδου από τις πόλεις κατέγραψαν τη μεγαλύτερη κινητικότητα της χρονιάς, τα ταξίδια των Ελλήνων δεν περιορίζονται πλέον μόνο στον Αύγουστο, ούτε μόνο στο καλοκαίρι.
Σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2023 τα άτομα όλων των ηλικιών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι ανήλθαν σε 4,9 εκατ. και πραγματοποιήθηκαν 8,3 εκατ. ταξίδια, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,7% και κατά 0,6%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του έτους 2022. Το σύνολο των διανυκτερεύσεων το 2023 ανήλθε σε 77,8 εκατ. και των δαπανών σε 3,45 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 2,2% και αύξηση κατά 3,6%, σε σύγκριση με τα στοιχεία του έτους 2022, αντίστοιχα.
Είναι εμφανές ότι ο προϋπολογισμός του ελληνικού νοικοκυριού πιέζεται σημαντικά από τον πληθωρισμό, ωστόσο η διάθεση για ταξίδια είναι μεγάλη. Έτσι, προτιμούν να μειώσουν τις διανυκτερεύσεις, προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδα, τα οποία είναι ούτως ή άλλως αυξημένα λόγω των ακριβότερων τιμών.
Για τον λόγο αυτόν, και σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τα αυξημένα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά ναύλα, οι οδικοί προορισμοί της χώρας, όπως η Πελοπόννησος, η Εύβοια, η Ήπειρος και η Χαλκιδική, έχουν και φέτος την τιμητική τους.
Όπως φαίνεται από τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με θέμα «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό», ο κύριος λόγος ταξιδιού είναι η αναψυχή (60%), ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Τα επαγγελματικά ταξίδια (σημπεριλαμβανομένων των συνεδρίων) αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ό,τι στο εσωτερικό (11%). Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
City breaks και περιηγήσεις αναζητούν οι Έλληνες στα ταξίδια στο εξωτερικό
Περίπου τα μισά ταξίδια στο εξωτερικό γίνονται σε πόλεις, ενώ το 32% έχει σκοπό ταξιδιού την περιήγηση. Έτσι, οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%).
Οι Έλληνες στο εξωτερικό προτιμούν να μένουν σε ξενοδοχείο (64%), με το 40% εξ αυτών να επιλέγει 4 αστέρων και ένα 15% μονάδα 5 αστέρων. Καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης επιλέγει το 16% των ταξιδιωτών, ενώ ένα 15% φιλοξενείται σε σπίτια φίλων και συγγενών.
Οι δραστηριότητες στους προορισμούς είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθούν η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).
Για τη μετάβασή τους, το 72% χρησιμοποιεί το αεροπλάνο, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τρένο, 8% μηχανή) ενώ διά θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.
Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65%), ακολουθούμενη από Πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%). Και τελικά το 69% των κρατήσεων γίνεται online.
Διακοπές στη θάλασσα επιλέγουν στο εσωτερικό της χώρας
Ο εσωτερικός τουρισμός αποτελεί μια υπολογίσιμη δύναμη για την Ελλάδα. Στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στη θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) -δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.
Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52%), με το 35% εξ αυτών να επιλέγει 4 αστέρων και ένα 12% μονάδα 5 αστέρων. Σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22%). Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21%).
Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%).
Σε ό,τι αφορά τον τρόπο μετάβασης, κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τρένο κ.λπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο.
Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (57%), ακολουθούμενη από Πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (31%). Επίσης, μόλις ένα 8% των ταξιδιών έγιναν μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή πληροφόρησης. Οι online κρατήσεις για ταξίδια εσωτερικού αντιπροσωπεύουν μόλις το 39% των κρατήσεων.
Διαβάστε επίσης
Χρυσός κληρονόμος της Hermes έχασε 12 δισ. ευρώ
Τουρισμός: Εξαιρετικός ο Ιούνιος πλην Μυκόνου και Σαντορίνης
Γιατί ακυρώθηκε ο δίδυμος διαγωνισμός για τη ΛΑΡΚΟ