THEPOWERGAME
Formula 1, Ολυμπιακοί Αγώνες και συναυλίες της Τέιλορ Σουίφτ. Αν σε κάποιους φαίνεται ότι είναι αρκετοί οι διαδικτυακοί φίλοι τους που δημοσιεύουν φωτογραφίες τους στα social media από αυτά και άλλα πολλά αθλητικά ή μουσικά events, η νέα έρευνα της Collinson International έρχεται να τους επιβεβαιώσει, αφού αποτυπώνει ότι ο αθλητικός και ο μουσικός τουρισμός αναπτύσσονται με πρωτοφανείς ρυθμούς και προβλέπεται να αποτελέσουν μια βιομηχανία αξίας 1,5 τρισεκατομμυρίου δολαρίων μέχρι το 2032.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ποσού. Αποτιμάται σε 564,7 δισ. δολάρια το 2023 και αναμένεται να εκτοξευθεί στο 1,33 τρισ. δολάρια μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια. Ο μουσικός τουρισμός, παράλληλα, προβλέπεται να συνεισφέρει επιπλέον 13,8 δισ. δολάρια, υπερδιπλασιάζοντας την τρέχουσα αποτίμησή του των 6,6 δισ. δολαρίων.
«Οι άνθρωποι δίνουν μεγάλη αξία στις εμπειρίες έναντι των αντικειμένων», λέει ο Κρίστοφερ Ρος, πρόεδρος της Collinson International EMEA. «Αν πηγαίνετε σε ένα αθλητικό ή μουσικό γεγονός, η εμπειρία δεν αρχίζει μόνο όταν μπαίνετε στο στάδιο. Είναι ο προγραμματισμός, το ίδιο το ταξίδι και ο ενθουσιασμός».
Ο αθλητικός τουρισμός κρατάει τα σκήπτρα, ο μουσικός όλο και ανεβαίνει
Περίπου το 83% των ανθρώπων που ταξιδεύουν για εκδηλώσεις κατευθύνονται σε ποδοσφαιρικούς αγώνες, αγώνες μπάσκετ, Ολυμπιακούς Αγώνες, αγώνες F1 ή τουρνουά τένις -τα πέντε πιο δημοφιλή αθλητικά γεγονότα με φθίνουσα σειρά. Σε έναν κόσμο όπου τα δίκτυα streaming έχουν δημιουργήσει εύκολα προσβάσιμους δρόμους προς τον οπαδισμό, λέει ο Ross, «η δυνατότητα να γίνει κανείς παγκόσμιος οπαδός έχει γίνει πολύ περισσότερο πραγματικότητα».
Το ποδόσφαιρο συγκέντρωσε το 69% των φίλων του αθλητισμού της έρευνας, οι οποίοι δήλωσαν ότι είχαν ταξιδέψει πρόσφατα σε έναν αγώνα ή είχαν σχέδια να το κάνουν μέσα στον επόμενο χρόνο. Αυτό περιλαμβάνει εκείνους που ήταν μεταξύ των περισσότερων από 1 εκατομμύριο φιλάθλων στο Κατάρ για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022, αλλά όχι εκείνους που σχεδιάζουν να παρακολουθήσουν το επόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο, το 2026.
Η Formula 1, εν τω μεταξύ, αυξάνει τη δημοτικότητά της στις νεότερες γενιές από τότε που το Netflix παρουσίασε το ντοκιμαντέρ Drive to Survive, το 2019 -ένα 30% των οπαδών της Formula 1 απέδωσε το ενδιαφέρον του για το άθλημα στην εκπομπή. Το 2023 το μέσο Σαββατοκύριακο αγώνων είχε περισσότερους από 270.000 θεατές, από 195.000 το 2019.
Δεν είναι μόνο ότι περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται για το άθλημα -οι τιμές των εισιτηρίων είναι επίσης σε άνοδο. Τα εισιτήρια για τους αγώνες στη Βρετανία αυτό το καλοκαίρι έφτασαν τις 600 λίρες (765 δολάρια) για τις καλύτερες θέσεις στην κερκίδα, με τη γενική είσοδο να κοστίζει συχνά πάνω από 400 λίρες ανά άτομο -από περίπου 300 λίρες πριν από μόλις δύο χρόνια-, γεγονός που ώθησε τον Βρετανό οδηγό Λιούις Χάμιλτον να επικρίνει δημοσίως την αύξηση της τιμής.
Σύμφωνα με την άποψη του Ross, αυτά τα εισιτήρια είναι μόνο μία πτυχή της οικονομίας του αθλητικού τουρισμού, η οποία περιλαμβάνει επίσης διαμονή σε ξενοδοχεία, γεύματα σε εστιατόρια, διαδρομές με ταξί, εμπορεύματα και άλλα έξοδα. Τα στοιχεία της Collinson δείχνουν ότι το 77% των ταξιδιωτών φτάνουν μία ή δύο ημέρες πριν από μια συναυλία ή έναν διαγωνισμό και το 80% θα μείνουν μία έως τρεις ημέρες μετά. Οι αθλητικοί τουρίστες ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα, με το 51% να ξεπερνά τα 500 δολάρια ανά ταξίδι και ανά άτομο για πτήσεις.
Ταυτόχρονα, οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού, αν και δεν είναι τόσο μεγάλη επιτυχία για τον διεθνή τουρισμό όσο αναμενόταν, εξακολουθούν να προσελκύουν αρκετούς τουρίστες ώστε οι κρατήσεις της Airbnb να έχουν αυξηθεί κατά 133% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι τουρίστες από το εξωτερικό αναμενόταν να πληρώσουν περίπου 5.000 δολάρια για διαμονή σε ξενοδοχείο, αεροπορικά εισιτήρια και εισιτήρια εκδηλώσεων. Και οι φίλαθλοι του αθλητισμού, λέει ο Collinson, είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν στα αεροδρόμια -κάτι που έχει σημασία για την εταιρεία. Πάνω από τους μισούς οπαδούς των σπορ, σύμφωνα με την έρευνα, ξοδεύουν 500 δολάρια ή περισσότερα μόνο στο αεροδρόμιο -οι ηλικίες 25-34 ετών είναι οι πιο δαπανηροί, με το ένα τρίτο από αυτούς να ξοδεύει πάνω από 1.000 δολάρια περιμένοντας την επιβίβαση των πτήσεών τους.
Κινητήριος μοχλός το Eras Tour
Στο μέτωπο της μουσικής, ο Collinson αναφέρει ως κινητήριους μοχλούς του τουρισμού τις μεγάλες διοργανώσεις, όπως το Rock in Rio, το Coachella και την περιοδεία «Eras Tour» της Taylor Swift. Οι θαυμαστές της Swift οδήγησαν σε 45% αύξηση των πωλήσεων αεροπορικών εισιτηρίων σε προορισμούς όπως το Μιλάνο και το Μόναχο κατά τη διάρκεια των συναυλιών, σύμφωνα με τη United Airlines Holdings, και η περιοδεία οδήγησε σε μεγαλύτερες αυξήσεις κρατήσεων για τα κορυφαία ξενοδοχεία του Παρισιού ακόμη και από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Για όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο της φιλοξενίας, το ερώτημα τώρα είναι πώς θα επωφεληθούν από την τάση αυτήν. Η Marriott International χρησιμοποίησε το «Eras Tour» ως ευκαιρία για να κερδίσει νέα μέλη για το πρόγραμμα πιστότητας Bonvoy, υποσχόμενη δωρεάν εισιτήρια μέσω κληρώσεων. Αντίθετα, η Auberge Resorts Collection, η οποία διαθέτει 27 θέρετρα πέντε αστέρων από την Ιταλία έως τη Χαβάη, συνεργάζεται με τη Mercedes-Benz για τη δημιουργία μιας νέας σειράς συναυλιών που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο, με ζωντανές εμφανίσεις μέχρι στιγμής των Kate Hudson, Maren Morris και LeAnn Rimes. Στο εμβληματικό Blackberry Farm Resort του Τενεσί, το οποίο διαθέτει τη δική του αίθουσα συναυλιών στις εγκαταστάσεις του, η σειρά εκδηλώσεων περιλαμβάνει εμφανίσεις των Kacey Musgraves, Emmylou and Friends και Noah Kahan τους επόμενους μήνες, με τα εισιτήρια γενικής πρόσβασης να ξεκινούν συνήθως από 1.000 δολάρια ανά άτομο.
Διαβάστε επίσης
Ο δεκάλογος της αναζήτησης φοιτητικής στέγης
Το νέο Hilton στη Μύκονο και τα πλάνα ανάπτυξης στην Ελλάδα
Η αναζωπύρωση στη Μέση Ανατολή δημιουργεί νευρικότητα στις αγορές