THEPOWERGAME
Για πρώτη φορά στην ιστορία, οι επερχόμενοι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 στο Παρίσι θα έχουν επίσημο χορηγό μια μπύρα. Η Anheuser-Busch InBev έχει συνάψει συνεργασία με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή έως το 2028, με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι η μάρκα Corona Cero, μια μπύρα χωρίς αλκοόλ, θα ηγηθεί αυτής της εκστρατείας και στους Ολυμπιακούς του καλοκαιριού, αλλά και κατά τη διάρκεια των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2026 σε Μιλάνο-Κορτίνα.
Η AB InBev στοχεύει στο τεράστιο κοινό των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 για να προβάλει ένα από τα εμπορικά σήματα και να επιταχύνει την επέκταση της κατηγορίας της μη αλκοολούχου μπύρας -ένα ήδη ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα, το οποίο παρουσίασε παγκόσμια αύξηση εσόδων 14,5% το 2023, σε σύγκριση με 4,9% για την παραδοσιακή μπίρα.
Οι μπύρες χωρίς αλκοόλ αντιπροσωπεύουν σήμερα περισσότερο από το 5% των συνολικών πωλήσεων μπύρας παγκοσμίως και αναμένεται να κατέχουν τουλάχιστον το 6% της παγκόσμιας αγοράς μπύρας μέχρι το 2026, καθώς οι καταναλωτές που προσέχουν την υγεία τους καταναλώνουν λιγότερα αλκοολούχα ποτά. Μεγάλες εταιρείες μπύρας, όπως η AB InBev, η Heineken και η Molson Coors Beverage Company, έχουν εισχωρήσει στην κατηγορία των μη αλκοολούχων και παραμένουν καλά εξοπλισμένες, για να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών. Ωστόσο, παρά τη συνεχιζόμενη επέκταση, αυτός ο τομέας της εναλλακτικής μπύρας παραμένει μικρός σε σχέση με τη συνολική αγορά μπύρας και συνεπώς η DBRS δεν αναμένει ότι η ανάπτυξή του θα έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στο πιστωτικό προφίλ των διαφοροποιημένων, πολυεθνικών παικτών της αγοράς.
Ωστόσο, το εξελισσόμενο ανταγωνιστικό τοπίο ενδέχεται να έχει αρνητικές πιστωτικές επιπτώσεις για τις μικρότερες παραδοσιακές ζυθοποιίες με πιο περιορισμένη γκάμα προϊόντων και εκείνες που δεν διαθέτουν επαρκή κεφάλαια για να επενδύσουν σε αυτήν την αναπτυσσόμενη κατηγορία προϊόντων. Ταυτόχρονα, παρέχει ευκαιρίες σε μεγαλύτερες εταιρείες ζυθοποιίας να ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τους με ανόργανη ανάπτυξη μέσω της εξαγοράς νέων ανταγωνιστών, δηλαδή μη αλκοολούχων ετικετών.
Μπύρες χωρίς αλκοόλ: Στο 20% το μερίδιο αγοράς της AB InBev από το 2023
Ενώ η μπύρα και ο αθλητισμός μπορεί να φαίνονται περίεργο «ντουέτο», η ΔΟΕ σημείωσε ότι η χορηγία της Corona Cero αναδεικνύει τη δέσμευση της ΔΟΕ και της AB InBev για υπεύθυνη κατανάλωση. Η AB InBev αναφέρει ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μπύρας χωρίς αλκοόλ στον κόσμο, με περίπου 20% μερίδιο παγκόσμιας αγοράς από το 2023. Η επένδυση μάρκετινγκ της εταιρείας στους Ολυμπιακούς Αγώνες ακολουθεί τη φιλοδοξία της, η οποία είχε αρχικά τεθεί το 2015, να αντιπροσωπεύουν τα προϊόντα μπίρας χωρίς ή με χαμηλότερο αλκοόλ τουλάχιστον το 20% του όγκου της μπύρας μέχρι το τέλος του 2025.
Στα αποτελέσματά της για το 2023 η εταιρεία σημείωσε ότι πιθανότατα δεν θα επιτύχει αυτόν τον στόχο μέχρι το 2025 -καθώς μόνο το 6,8% του παγκόσμιου όγκου της αντιπροσωπεύεται επί του παρόντος από προϊόντα χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Παρ’ όλα αυτά, η AB InBev φαίνεται να δεσμεύεται να επεκτείνει το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της σε προϊόντα χωρίς αλκοόλ και με χαμηλότερο αλκοόλ, όπως αποδεικνύεται από αυτήν τη συνεργασία.
Ωστόσο, η περίπτωση της AB InBev δεν αποτελεί τη μοναδική χορηγία από μάρκα μη αλκοολούχου μπύρας σε μεγάλη αθλητική διοργάνωση. Η μη αλκοολούχα μπύρα της Heineken, η Heineken 0.0, είναι επίσημος συνεργάτης της Formula 1 από το 2016 και η Heineken φέρεται να υπέγραψε πενταετή επέκταση της σύμβασης αυτής της χορηγίας το 2023, ύψους εκτιμώμενης αξίας 250 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, με τη Heineken 0.0, η οποία πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες, να είναι η νούμερο ένα μη αλκοολούχα μπύρα παγκοσμίως. Η Heineken 0.0 έγραψε επίσης ιστορία στο Super Bowl LVII το 2023, με την πρώτη διαφήμιση μη αλκοολούχου μπίρας που προβλήθηκε.
Πάνω από 50 δισ. θα φτάσουν οι πωλήσεις το 2029
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της μη αλκοολούχου μπίρας αναμένεται να αυξηθούν με μέσο ρυθμό αύξησης (CAGR) περίπου 6,7%, σε περισσότερα από 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2029, από 34 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σε σύγκριση με CAGR 3% στο τμήμα της αλκοολούχου μπύρας.
Καθώς ο πληθυσμός γίνεται πιο συνειδητοποιημένος ως προς την υγεία, οι μη αλκοολούχες μπίρες και οι μπύρες με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ αυξάνουν τη δημοτικότητά τους, καθώς τείνουν να έχουν λιγότερες θερμίδες από τις αλκοολούχες εναλλακτικές τους και δεν ενέχουν τους ίδιους κινδύνους για την υγεία. Επιπλέον, οι νεότερες δημογραφικές ομάδες φαίνεται να πίνουν συνολικά λιγότερο -σύμφωνα με δημοσκόπηση που διεξήγαγε η Gallup το 2023, το ποσοστό των Αμερικανών ενηλίκων κάτω των 35 ετών που δηλώνουν ότι πίνουν αλκοολούχα ποτά έχει μειωθεί στο 62%, από 72% το 2003.
Επιπλέον, τα στοιχεία της έρευνας ανέφεραν ότι το 39% των Αμερικανών ενηλίκων συμφωνεί ότι η κατανάλωση ενός έως δύο ποτών την ημέρα είναι κακή για την υγεία, ποσοστό αυξημένο κατά 11% από το 2018. Η ανάπτυξη του τμήματος της μη αλκοολούχου μπύρας τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από τους υφιστάμενους καταναλωτές που αναζητούν εναλλακτικές επιλογές, καθώς η έρευνα της NielsenIQ δείχνει ότι το 82% των καταναλωτών που αγοράζουν μη αλκοολούχα μπύρα, κρασί και οινοπνευματώδη ποτά αγοράζουν επίσης προϊόντα που περιέχουν αλκοόλ.
Η πρόοδος στην ποιότητα του προϊόντος, καθώς και η βελτίωση της διαφήμισης και της συσκευασίας, έχουν αναδείξει τη μη αλκοολούχα μπύρα σε μια φιλόδοξη επιλογή τρόπου ζωής, καθώς και σε μια εναλλακτική λύση με γνώμονα την υγεία, και την έχουν καταστήσει ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των πιο εύπορων κοινωνικοοικονομικών ομάδων.
Ο ανταγωνισμός με την παραδοσιακή μπίρα
Ωστόσο, η DBRS παρατηρεί ότι η αγορά της μη αλκοολούχου μπύρας παραμένει στα σπάργανα και πιθανότατα δεν θα φθάσει ποτέ την ίδια κλίμακα με τον τεράστιο τομέα της παραδοσιακής μπύρας. Βέβαια, ως ώριμος κλάδος, η μπίρα έχει περιορισμένες ευκαιρίες ανάπτυξης και αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερες επιλογές και μοναδικές προσφορές, τόσο από τις βιοτεχνίες ζυθοποιίας, όσο και από τους γίγαντες της μπίρας.
Η DBRS αναμένει ότι αυτή η αυξητική τάση στην κατηγορία της μη αλκοολούχου μπύρας θα προσελκύσει νέους «παίκτες» και καινοτομίες εμπορικών σημάτων σε όλο το εύρος του κλάδου, από τις μικροζυθοποιίες έως τις διαφοροποιημένες πολυεθνικές εταιρείες, γεγονός που θα εντείνει τον ανταγωνισμό σε όλο τον κλάδο. Οι μεγαλύτερες εταιρείες, όπως η AB InBev, η Heineken και η Molson Coors, θα επωφεληθούν από τις οικονομίες κλίμακας, τα μεγάλα δίκτυα διανομής και την πρόσβαση σε κεφάλαια που θα τους επιτρέψουν να ανταγωνιστούν πιο αποτελεσματικά, καθώς ο κλάδος γίνεται πιο κορεσμένος.
Διαβάστε επίσης
Τουρισμός και επισιτισμός: Αυτοί είναι οι μισθοί των εργαζομένων
Μπάιντεν: Τι σημαίνει η απόσυρσή του για τις αγορές
Κυκλική οικονομία: Βιώσιμα προϊόντα και ψηφιακά διαβατήρια στην αγορά της ΕΕ