THEPOWERGAME
Πριν κάνετε κράτηση σε ένα ξενοδοχείο, διαβάζετε τις κριτικές των προηγούμενων επισκεπτών του; Αν ναι, δεν είστε οι μόνοι. Ένα εντυπωσιακό 97% των επισκεπτών ενός ξενοδοχείου έχει συμβουλευτεί κριτικές άλλων επισκεπτών όταν θέλει να κάνει κράτηση για διαμονή σε ξενοδοχείο ή resort, σύμφωνα με νέα έκθεση της Accor.
Η έρευνα διεξήχθη σε 5.000 ταξιδιώτες από πέντε ευρωπαϊκές χώρες που έμειναν σε ξενοδοχείο ή resort τον τελευταίο χρόνο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι σχεδόν τέσσερις στους δέκα (38%) επισκέπτες διαβάζουν κριτικές κάθε φορά που κάνουν κράτηση, ενώ άλλο ένα 38% τις διαβάζει τις περισσότερες φορές.
Οι κριτικές και οι αξιολογήσεις κατατάσσονται ως ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας στη διαδικασία απόφασης κράτησης, αμέσως μετά τα δωμάτια και τις ανέσεις. Ξεπερνούν κριτήρια όπως οι επιλογές φαγητού, η σύνδεση Wi-Fi/internet και τα πρότυπα υγείας και υγιεινής.
Καθαριότητα και σχέση ποιότητας-τιμής οι κύριες προτεραιότητες
Το ζήτημα της καθαριότητας αναδεικνύεται ως ο πιο σημαντικός παράγοντας για τους ταξιδιώτες, με το 52% των ερωτηθέντων να το τοποθετεί στην κορυφή της λίστας τους. Ακολουθούν η σχέση ποιότητας-τιμής (27%), τα υπνοδωμάτια (26%), η τοποθεσία (21%) και η φιλική συμπεριφορά του προσωπικού (19%).
Οι κριτικές φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη σημασία για τα ζευγάρια και τις οικογένειες παρά για τους solo ταξιδιώτες. Το 85% αυτών που ταξιδεύουν με τον σύντροφό τους και το 82% αυτών που ταξιδεύουν με την οικογένειά τους θεωρούν ότι οι κριτικές είναι σημαντικές. Ακόμη και στους μοναχικούς ταξιδιώτες, το 66% συμφωνεί με αυτή την άποψη, ενώ το 55% των επαγγελματιών ταξιδιωτών θεωρεί τις κριτικές σημαντικές.
Οι κριτικές πρέπει να είναι πρόσφατες
Περισσότεροι από τα δύο τρίτα (67%) των ταξιδιωτών αγνοούν κριτικές που είναι παλαιότερες των έξι μηνών, γεγονός που επιβεβαιώνει τη σημασία των πρόσφατων κριτικών. Επιπλέον, οι περισσότεροι προσπαθούν να διαβάζουν τόσο θετικές όσο και αρνητικές κριτικές, με τους Βρετανούς να προτιμούν αυτήν την ισορροπημένη προσέγγιση περισσότερο από άλλους.
Οι Πολωνοί ταξιδιώτες γράφουν τις περισσότερες κριτικές
Μετά τη διαμονή τους, σχεδόν έξι στους δέκα ταξιδιώτες (57%) γράφουν κριτικές για τουλάχιστον τις μισές από τις διαμονές τους. Το 10% το κάνει μετά από κάθε διαμονή, ενώ το 30% το κάνει τις περισσότερες φορές. Οι Πολωνοί ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να γράψουν κριτικές, με το 95% να το έχει κάνει. Ακολουθούν οι ταξιδιώτες από την Ισπανία (94%), τη Γερμανία (85%) και τη Γαλλία (84%), με τους Βρετανούς να είναι οι λιγότερο πιθανό να γράψουν (79%).
Τα μέλη των προγραμμάτων επιβράβευσης είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν τη διαμονή τους σε ένα ξενοδοχείο γράφοντας μια κριτική, με το 94% να το κάνει, σε αντίθεση με το 79% όσων δεν είναι μέλη σε κάποιο σχετικό πρόγραμμα.
Η σημασία της απόκρισης στις κριτικές
Σύμφωνα με την έρευνα, το 71% των ερωτηθέντων εκτιμά τα ξενοδοχεία που απαντούν στις κριτικές, θεωρώντας ότι έτσι δείχνουν ότι λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις απόψεις των πελατών τους. Το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο στην Ισπανία (78%) και χαμηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο (59%). Ωστόσο, το 12% εξέφρασε ότι δεν είναι υπέρ των ξενοδοχείων ή resorts που απαντούν στις κριτικές των επισκεπτών, θεωρώντας ότι αυτό μπορεί να φαίνεται μη ειλικρινές ή να είναι απλώς μια υποχρέωση.
Διαβάστε επίσης:
Γιατί οι ψαγμένοι ταξιδιώτες επιλέγουν το Reddit για συμβουλές
Lunchbox: Τα μυστικά ενός τέλειου γεύματος στο γραφείο
Φωτοβολταϊκά: Στο 8,2% η παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιούνιο