THEPOWERGAME
«Κανείς στο κτίριό μου δεν φοράει κοστούμια πια», λέει ένα πολύ καλοντυμένο ανώτερο στέλεχος σε ένα μεγάλο πρακτορείο, όταν τον ρωτούν αν ράβει ακόμα τα κοστούμια του. Αλλά η τάση απομάκρυνσης από tailor-made κοστούμια προς τα smart casual ρούχα δεν έχει μειώσει την επιθυμία να έχει κανείς τα ρούχα του στα μέτρα του. Στην πραγματικότητα, άνοιξε μια εντελώς νέα αρένα για τους λάτρεις των ανδρικών ενδυμάτων, με πολλά καταστήματα στο Λος Άντζελες να είναι έτοιμα να φτιάξουν όχι μόνο ένα tailor-made κοστούμι, αλλά όλα όσα θα θέλατε να φορέσετε μόνο για εσάς.
Η Thom Sweeney, η βρετανική μάρκα ανδρικών ενδυμάτων που ιδρύθηκε από δύο ράφτες εκπαιδευμένους στη Savile Row, τους Thom Whiddett και Luke Sweeney, άνοιξε πρόσφατα ένα flagship κατάστημα στο Λος Άντζελες. Είναι ένας ευάερος, ανοιχτός χώρος, σχεδιασμένος από τον Billy Cotton, με ένα πλήρως εξοπλισμένο μπαρ που ονομάζεται Sol’s.
Η μάρκα, η οποία εξακολουθεί να κινεί την πλειονότητα της επιχείρησής της σε ραμμένα κοστούμια (που ξεκινούν από 6.500 δολάρια), έχει δει τους πελάτες της να στρέφονται προς πιο smart casual ρούχα, τα οποία σχεδόν όλα (με εξαίρεση ορισμένα πλεκτά) μπορούν να κατασκευαστούν κατόπιν παραγγελίας, συμπεριλαμβανομένων των bomber jackets. Ο Whiddett λέει στο The Hollywood Reporter ότι «ενώ βλέπουμε ότι πωλούνται λιγότερα κοστούμια παγκοσμίως, παρατηρούμε ότι οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να επενδύσουν σε κάτι λίγο πιο ιδιαίτερο». Και προσθέτει ότι «το Λος Άντζελες είναι μια τεράστια αγορά -υπάρχουν τύποι εδώ που νοιάζονται για το πώς ντύνονται και δεν χρειάζεται να είναι κοστούμι». Η μάρκα παρουσίασε πρόσφατα τον David Duchovny στην καμπάνια της για την Άνοιξη – Καλοκαίρι 2024 φορώντας ένα κατάλευκο κασμίρ και μεταξωτό σακάκι.
Ο ράφτης Jake Mueser από τη New York’s J. Mueser της Νέας Υόρκης συνεργάζεται με πολλούς τύπους βιομηχανιών και κάνει καλή δουλειά στην tailor-made ραπτική. Με τα ατημέλητα μαλλιά του, τα χρυσά δαχτυλίδια και το τέλεια ραμμένο σακάκι του, ο Mueser ανήκει σε μια νέα γενιά ραφτών, που όντως φτιάχνουν τα ρούχα τους είτε στα δικά τους εργαστήρια κατά παραγγελία, είτε μέσω μακροχρόνιων σχέσεων με εξαιρετικούς ράφτες στην Ιταλία, και κάνει trunk shows πολλές φορές τον χρόνο στο Λος Άντζελες.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο Mueser λέει ότι έχει δει επίσης τη στροφή προς το smart casual. «Στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες οι άνθρωποι έχουν αλλάξει την προσέγγισή τους στο ντύσιμο. Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσουμε περισσότερα αντικείμενα -εφαρμόζοντας εκείνες τις ιδέες που έχουμε ως ράφτες- και ακολουθούμε τις παλιές συνήθειες της στολής και την εφαρμογή τους στην πιο χαλαρή πλευρά. Κάνουμε πολλά custom bomber jackets, παλτό, πουκάμισα και ακόμη και κοστούμια σαφάρι».
Ο Mueser συνεργάστηκε πρόσφατα με την εταιρεία ανδρικών ενδυμάτων Buck Mason με έδρα το Λος Άντζελες για μια συλλογή κάψουλας -J. Mueser for Buck Mason-, μια μικρή επιλογή από ελαφρά κοστούμια και βραδινά ρούχα, τα οποία προσφέρονται από το ράφι και, σε επιλεγμένα σημεία της Buck Mason, κατά παραγγελία.
Και το νέα κατάστημα της Zegna στο Rodeo Drive -μια αντανάκλαση της ανανεωμένης ταυτότητας της εταιρείας πολυτελείας υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Alessandro Sartori- στεγάζει έναν ειδικό χώρο στον δεύτερο όροφο, όπου μπορείτε να μελετήσετε το ένα βιβλίο μετά το άλλο με υφάσματα για κοστούμια, πουκάμισα και σακάκια. Σε μια νέα πινελιά, η μπουτίκ περιλαμβάνει επίσης το ZEGNA X, έναν τρισδιάστατο ψηφιακό διαμορφωτή, ο οποίος επιτρέπει στους πελάτες να δημιουργήσουν μια εντελώς νέα προσαρμοσμένη γκαρνταρόμπα -από αθλητικά παπούτσια με τριπλή ραφή μέχρι ένα αραχνοΰφαντο ελαφρύ μάλλινο overshirt 15 micron και όλα τα ενδιάμεσα. Με το ZEGNA X, οι επιλογές είναι ατελείωτες, προσφέροντας περισσότερα από 2.300 προϊόντα, επιτρέποντας πάνω από 49 δισεκατομμύρια πιθανούς ενδυματολογικούς συνδυασμούς.
Αυτό το είδος της δέσμευσης είναι το μέλλον της πολυτέλειας και με τη Zegna να αναπτύσσει σύντομα την υπηρεσία αυτήν στο Διαδίκτυο και άλλους να ακολουθούν πιθανότατα, τα στελέχη της επόμενης γενιάς θα μπορούν να ορίσουν τα δικά τους σήματα casual couture.
Διαβάστε επίσης:
Μύκονος: Το Forbes αναδεικνύει τα καλύτερα ξενοδοχεία στο νησί
Σμύρνη: Μονοπάτι πολιτιστικής ιστορίας στη λίστα κάθε πεζοπόρου
Πού κόλλησαν τα προγράμματα “Εξοικονομώ” – Οι αλλαγές που έρχονται