Γ.Δ.
1388.77 +0,30%
ACAG
-0,92%
5.4
BOCHGR
-0,23%
4.42
CENER
-0,12%
8.41
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.36
NOVAL
-0,22%
2.28
OPTIMA
+0,16%
12.62
TITC
+1,27%
36
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,88%
1.358
ΑΒΕ
+0,65%
0.462
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.695
ΑΛΦΑ
-0,51%
1.547
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,21%
9.41
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-19,84%
0.598
ΑΤΤΙΚΑ
+1,46%
2.09
ΒΙΟ
+2,20%
5.11
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.72
ΒΙΟΣΚ
+1,47%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,98%
2.06
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,82%
17.3
ΔΑΑ
+0,15%
7.81
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,35%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.415
ΕΕΕ
-0,30%
32.9
ΕΚΤΕΡ
+1,15%
1.408
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
+1,14%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,24%
1.648
ΕΛΠΕ
+0,60%
6.69
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,88%
1.836
ΕΛΧΑ
+3,89%
1.71
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
+0,06%
7.02
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,45%
1.987
ΕΧΑΕ
0,00%
4.17
ΙΑΤΡ
+3,93%
1.585
ΙΚΤΙΝ
-3,23%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-2,31%
1.695
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.77
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+2,02%
5.56
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.97
ΙΝΤΚΑ
+0,20%
2.54
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.135
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,51%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.409
ΚΟΥΑΛ
-1,72%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-1,43%
5.52
ΚΡΙ
+2,17%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+7,05%
0.942
ΛΑΒΙ
-0,97%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-0,85%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,11%
3.58
ΜΕΝΤΙ
-0,98%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,53%
2.905
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,36%
19.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+2,65%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,74%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,58%
31.1
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.86
ΞΥΛΚ
-0,78%
0.253
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
0,00%
20.7
ΟΛΠ
+0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
-1,29%
2.29
ΟΠΑΠ
+1,26%
15.22
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,15%
0.789
ΟΤΕ
+0,07%
14.93
ΟΤΟΕΛ
-1,76%
10.06
ΠΑΙΡ
0,00%
0.976
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,88%
3.598
ΠΕΡΦ
0,00%
5.07
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,75%
3.97
ΠΛΑΚΡ
-0,72%
13.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
4.99
ΡΕΒΟΙΛ
-0,63%
1.57
ΣΑΡ
+2,46%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,22%
0.325
ΣΙΔΜΑ
+0,97%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.62
ΣΠΙ
-2,33%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.8
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
-0,89%
0.56

Τα σχέδια των Ελλήνων για τις καλοκαιρινές διακοπές

Με την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών να πλησιάζει η Klarna δημοσιεύει τα αποτελέσματα της νέας έρευνας «Travel Report», αποκαλύπτοντας τις τάσεις και τα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις φετινές διακοπές.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 94% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να πάει διακοπές αυτό το καλοκαίρι και το 73% από αυτούς σχεδιάζει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, δείχνοντας την προτίμηση στη χώρα μας για καλοκαιρινό προορισμό. Ταυτόχρονα, το 11,9% θα ταξιδέψει σε γειτονική χώρα και το 17,8% σε κοντινή χώρα εντός Ευρώπης. Μόνο το 7,5% σκοπεύει να κάνει μακρινό ταξίδι σε άλλη ήπειρο.

Σε ερώτηση για το με ποιον θα περάσουν τις καλοκαιρινές διακοπές, το 49,2% απάντησε ότι σχεδιάζει να πάει διακοπές με την οικογένεια του, ακολουθώντας την μέση τάση στις ΗΠΑ και την υπόλοιπη Ευρώπη (49,4%). Μεταξύ των καταναλωτών που ανήκουν στην Gen Z (18-25 ετών), περισσότεροι από τους μισούς (59,4%) δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές με φίλους, ενώ η πλειοψηφία των Millennials (26-41 ετών) σκοπεύει να ταξιδέψει με τον/την σύντροφό τους.

Για ποιο λόγο κάνουν ταξίδια οι Έλληνες;

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες κάνουν ταξίδια είναι για να χαλαρώσουν (78,7%) και να ανακαλύψουν νέα μέρη και πολιτισμούς (55,8%). Επιπλέον, το 54,8% των συμμετεχόντων στην έρευνα θέλει να περάσει χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους στις διακοπές, και το 54% αναζητά ταξιδιωτικές εμπειρίες για κοινωνικοποίηση και διασκέδαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων που ταξιδεύουν παίρνει ιδέες από φίλους (62,1%) και ταξιδιωτικά blogs/sites (61%) για να επιλέξει τον καλοκαιρινό προορισμό. Άλλες δημοφιλείς πηγές έμπνευσης περιλαμβάνουν προτάσεις από μέλη της οικογένειας (49%) και από τα κοινωνικά δίκτυα (40%).

Ταξιδιωτικές δυσκολίες και λύσεις στις διακοπές

Η αύξηση στις τιμές διαμονής και τα μεταφορικά κόστη (42,7%) είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που οι περισσότεροι Έλληνες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν και από την οποία θέλουν να απαλλαγούν. Με τις καινοτόμες και ευέλικτες λύσεις πληρωμών, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του κόστους σε 3 άτοκες δόσεις, η Klarna αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για τους ταξιδιώτες για την κατανομή του αυξημένου κόστους, καθιστώντας τις ταξιδιωτικές εμπειρίες κάθε είδους πιο προσβάσιμες και διαχειρίσιμες. Την αύξηση στις τιμές ακολουθούν τα καταλύματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφημίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.

Το μέλλον των ταξιδιών και καινοτομίες

Οι Έλληνες που κάνουν ταξίδια είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και μπορούν να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες βοηθώντας τους να επιλέξουν προορισμούς στο μέλλον. Περισσότεροι από 4 στους 10 καταναλωτές θέλουν να δοκιμάσουν την τεχνολογία AI που σχεδιάζει πιο εξατομικευμένα δρομολόγια ταξιδιού. Για το 29,6% των Ελλήνων, η δυνατότητα να επισκεφθούν εικονικά τον προορισμό πριν το ταξίδι, με τη βοήθεια εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας, είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Τα εργαλεία σύγκρισης τιμών παίζουν καθοριστικό ρόλο για την οργάνωση των ταξιδιών για την πλειοψηφία των καταναλωτών (78%).

Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας: «Η πρόσφατη έρευνα της Klarna για τις τάσεις στα ταξίδια επιβεβαιώνει τη σημαντική επέκταση της εταιρείας στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, μια ανάπτυξη που υποστηρίζεται από επιτυχημένες συνεργασίες με ηγέτες του κλάδου όπως η Airbnb. Κατανοώντας τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, στοχεύουμε να ενδυναμώσουμε τόσο τους ταξιδιώτες να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, όσο και τις επιχειρήσεις να προσφέρουν ευχάριστες ταξιδιωτικές εμπειρίες».

Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές. Το δείγμα είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό και επιλέχθηκε από την εταιρεία ερευνών Dynata.

Διαβάστε επίσης:                                             

Χρηματιστήριο: Έρχονται νέα φορολογικά κίνητρα

Τα 10 SOS για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις

Λιμάνια, δίκτυα και εφοδιαστική αλυσίδα για να προχωρήσουν τα υπεράκτια αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!