THEPOWERGAME
Στη μετα-Covid εποχή, που η τηλεργασία έχει γίνει σύνηθες φαινόμενο, το online shopping εντός του ωραρίου γίνεται όλο και πιο διαδεδομένο, οδηγώντας σε πωλήσεις δισεκατομμυρίων.
Ειδικότερα, όπως σημειώνει η Wall Street Journal, με τον υπολογιστή μπροστά τους και από την άνεση του σπιτιού τους, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχουν κάποιον υπεύθυνο «πάνω από το κεφάλι τους», όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι κάνουν μικρά διαλείμματα, αναζητώντας από τρόφιμα ή ρούχα μέχρι εισιτήρια για τη συναυλία του αγαπημένου τους καλλιτέχνη.
Δεν είναι λίγοι, όμως, και εκείνοι που αγοράζουν κάτι «από βαρεμάρα» και έπειτα το μετανιώνουν.
Παρ’ όλα αυτά, το αποτέλεσμα δεν αλλάζει και οι μικρο-αγορές αθροίζονται, δημιουργώντας μια αγορά δισεκατομμυρίων. Όπως διαπιστώνει έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, το Πανεπιστήμιο Northwestern και το Mastercard Economics Institute, η πανδημία προκάλεσε μια αύξηση των διαδικτυακών αγορών, που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Πέρυσι, για παράδειγμα, όπως εκτιμά η έρευνα, ξοδέψαμε 375 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα απ’ όσα θα κάναμε διαφορετικά σε online αγορές, με το μεγαλύτερο ποσοστό να οφείλεται σε αγορές που πραγματοποίησαν υπάλληλοι που εργάζονταν από το σπίτι.
Όμως πού οφείλεται αυτό;
Όπως εξηγούν οι ερευνητές, στο σπίτι ναι μεν έχουμε μία άνεση και ελευθερία κινήσεων, όμως έχουμε και αδράνεια. «Δεν υπάρχουν διαλείμματα για καφέ και συζήτηση με συναδέλφους, ούτε κάποιο πάρτι-έκπληξη, κάποια συνθήκη που θα μας δώσει ένα boost δημιουργικότητας και ενέργειας. Αντ’ αυτού, το μόνο που έχουμε είναι να επισκεφθούμε τον ιστότοπο του αγαπημένου μας μαγαζιού ή να κάνουμε κλικ σε κάποια χορηγούμενη διαφήμιση», σημειώνουν.
Κατακόρυφη αύξηση του online shopping στις συνήθεις ώρες εργασίας
Αξιοσημείωτο είναι πως οι εβδομαδιαίες διαδικτυακές δαπάνες κορυφώνονται από τις 10 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι. Χαρακτηριστικά, πάνω από το ένα τέταρτο των γυναικών που ρωτήθηκαν πέρυσι από την πύλη αγορών Rakuten δήλωσαν ότι συνήθως ψωνίζουν online κατά τις ώρες εργασίας τους. Για την Gen Z, το ποσοστό αυτό άγγιζε το 41%.
Οι μεγάλοι έμποροι λιανικής έχουν παρατηρήσει επίσης αυτήν την τάση, λέει η Λίζα Αμλάνι, σύμβουλος λιανικής με έδρα το Τορόντο, η οποία έχει συνεργαστεί με εταιρείες όπως η Under Armour και η Lands End.
Μερικοί από τους πελάτες της πραγματοποιούν ενέργειες, όπως εκπτώσεις και newsletters, γύρω στο μεσημέρι. «Ξέρουμε ότι εκείνη τη στιγμή είσαι στον υπολογιστή σου», αναφέρει.
Η σαγήνη του online shopping
Όπως εξηγούν οι αναλυτές, τα ψώνια σε ένα φυσικό κατάστημα έρχονται με κάποιες δυσκολίες, για παράδειγμα την κίνηση στους δρόμους, τις μεγάλες ουρές στο ταμείο, αλλά και το ρίσκο του αν θα είναι διαθέσιμο αυτό για το οποίο έκανες τόσο δρόμο.
Αντίθετα, λίγα μόνο κλικ φέρνουν στον καταναλωτή μια ικανοποιητική και ξεκούραστη βεβαιότητα πως απέκτησε αυτό που ήθελε χωρίς κόπο και πως θα το έχει στο σπίτι του μέσα σε λίγα 24ωρα.
«Οι εργαζόμενοι βρίσκουν την ευκαιρία να κάνουν κάτι γι’ αυτούς μέσα στο ωράριό τους, παραμένοντας ωστόσο παραγωγικοί και ολοκληρώνοντας τις υποχρεώσεις τους. Είναι χαλαρωτικό και ταυτόχρονα σαγηνευτικό», εξηγούν.
Διαβάστε επίσης
Ο Μπιλ Γκέιτς κινεί ακόμα τα νήματα στη Microsoft
O γρίφος απεμπλοκής των ευρωπαϊκών τραπεζών από τη Ρωσία
Τερματικό στο Βασιλικό: Ένα έργο που κινδυνεύει να ναυαγήσει